برگزاری دوره تخصصی اطفا حریق ساختمان‌های بلند ویژه آتش نشانان شیراز

بامداد خبر:به منظور ارتقای دانش و مهارت عملی آتش نشانان شیراز، دوره آموزشی امداد و نجات و اطفای حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: با توجه به رشد و توسعه بلند مرتبه سازی در […]

بامداد خبر:به منظور ارتقای دانش و مهارت عملی آتش نشانان شیراز، دوره آموزشی امداد و نجات و اطفای حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: با توجه به رشد و توسعه بلند مرتبه سازی در شهر شیراز و لزوم کسب مهارتهای تخصصی مرتبط با امداد و نجات و اطفای حریق در این رابطه، کارگاه آموزشی ۲۳ روزه با بهره گیری از اساتید مجرب این رشته از در سازمان آتش نشانی شیراز و مطابق با استانداردهای تعریف شده از  ۷  تا ۳۰  خرداد  ماه سال جاری در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور تمامی پرسنل عملیاتی سازمان در این دوره افزود: طی برگزاری این دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی هر روز سه گروه آتش نشانان از سه ایستگاه عملیاتی از دوره های آموزشی بهره برده و با به روز رسانی اطلاعات، یکپارچگی و فرماندهی دقیق عملیات ترکیبی را فرا خواهند گرفت.

قانع هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش توان علمی و عملیاتی آتش نشانان در برخورد با حوادث احتمالی در ساختمان های بلند عنوان و تصریح کرد: دراین کارگاه آموزشی چگونگی استقرار خودروهای آتش نشانی در محل حادثه، پیش بینی امکانات و سازماندهی تجهیزات مورد نیاز، ساختار و اصول فرماندهی، آبرسانی به طبقات، روش های جستجو و نجات تیم های عملیاتی، رفتار شناسی حریق و اصول تهویه در ساختمانهای بلند مرتبه مطرح و مورد آموزش و بازنگری قرار می گیرد.

‌آتش نشانان با اجرای مانورهای عملیاتی در دومین سایت بزرگ آتش نشانان کشور، توانایی های خود را در زمینه امداد رسانی و اطفای حریق در میان دود و آتش محک می زنند.