صنعت نمایشگاهی پیشران صنعت و اقتصاداست‌

بامداد خبر :  علی فرهادی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی فارس،در جمع خبرنگاران با اشاره به فرایند انتخاب  شعار سال از طرف رهبری با توجه به مسایل اقتصادی،گفت: این فقط یک نام گذاری صرف نیست و اگر مسوولین به آن عمل می کردند شرایط اقتصادی امروز بهتر بود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد […]

بامداد خبرعلی فرهادی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی فارس،در جمع خبرنگاران با اشاره به فرایند انتخاب  شعار سال از طرف رهبری با توجه به مسایل اقتصادی،گفت: این فقط یک نام گذاری صرف نیست و اگر مسوولین به آن عمل می کردند شرایط اقتصادی امروز بهتر بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، فرهادی به اشاره به اینکه ، مابه عنوان مجموعه ای که در حوزه اقتصادی فعالیت می کند  ، این مساله را به شیوه خاص و ویژه پی گیری کرده ایم تا این امر را محقق کنیم. نمایشگاه در حمایت از تولید موثر و صنعت نمایشگاهی پیشران صنعت و اقتصاد است‌.
در سال قبل هم  پشتیبانی از تولید رسالت ما بود که شناسایی برترین های حوزه صنعت و اتصال حوزه تولید و مصرف که باعث ایجاد فروش برای محصولات داخلی و خارجی می شود را در دستور کار قرار داده بودیم .در حوزه شرکت های دانش بنیان ،بدنبال ایحاد فرصت های مناسب برای این شرکت ها  در جهت  ایجاد فرصت فروش و انعقاد قرارداد هستیم،تا اشتغالزایی را با این رویکرد شکوفا کنیم.
فرهادی  با ذکر اینکه در جلساتی که با بخش اصناف و اتاق بازرگانی داشتیم از همه برای رقم زدن اتفاقهای خوب دعوت کردیم. وی گفت: محور عملیاتی  ما  ایجاد نمایشگاه دانش بنیان ها،با نام احتمالی “ایران ساخت”  است که به تقویم نمایشگاهی وارد خواهد شد و هر ساله تکرار خواهد شد که  البته لازمه آن ورود جدی پارک علم و فن آوری به  این موضوع است.
در حوزه استانی هم برای شرکت های دانش بنیان برنامه داریم غرفه های مربوط به دانش بنیانها را ایجاد خواهیم کرد تا در زمینه مورد نظر شرکت های مرتبط حضور داشته باشند.
مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی فارس  با ذکر اینکه: جلساتی  با میراث فرهنگی داشتیم و علاوه بر نمایسگاههای این چنینی ،دانش بنیانها را خصوصا در زمینه صنایع دستی وارد خواهیم کرد ،و در این زمینه دو نمایشگاه تخصصی خواهیم داشت که  در حوزه گردشگری و صنایع دستی  نیازمند حمایت دولتیهستیم تا اتفاق خوب رقم بخورد.
بسته های توزیعی در این نمایسگاهها جهت ارتباط با صنایع مختلف از جمله نکات این برنامه ریزی های انجام شده است.
فرهادی گفت : در حوزه فرهنگی پیشنهاد خود را به دستگاههای ذی ربط  ارائه کردیم ولی نمایشگاه قرانی،بنا به فضای معنوی حرم شاه چراغ در آن محل انجام شد اما در سال آینده برای همه مناسبتها برنامه خواهیم داشت.هر سال در ماه رمضان ،نمایشگاه تعطیل میشود اما کار تعطیل بردار نیست و حتی در محرم بجز ان روزهای مشخص بقیه روزها قابل برنامه ریزی و کار خواهد بود،برای این منظور،ارایه پیشنهادهایی هم داریم که به دفتر امام جمعه شمالعرب ارائه شده است‌.
این مقام مسوول با ذکر اینکه: امسال ۷۲ عنوان نمایشگاه برنامه ریزی کرده ایم گفت: با اضافه شدن ایرانساخت به  جدول نمایشگاهی ،این تعداد به ۷۳ مورد خواهد رسید.
وی همچنین ، برگزاری هر گونه نمایشگاه در خارج از فضای نمایسگاهی استان خلاف و غیر قانونیست،اما عامل برخورد کننده ما نیستیم.ما بنگاه اقتصادی هستیم اما هدف ما اقتصادی نیست،اما باید بتوانیم،روی پای خودمان هم بایستیم. وی گفت : برگزاری  بازارچه ها توجبه دارد و تعریفش هم با نمایشگاه متفاوت است که قوانین خودش را دارد.