تا ۳ ماه آینده تاکسی ها شیراز به سیستم کارت خوان مجهز می شوند

 بامداد خبر- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری  شیراز گفت: نرخ کرایه خطوط ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس ۲۵ درصد، تاکسی هزارو ۲۰۰ تومان ونیز تاکسی بیسم ، فرودگاه و راه‌آهن ۳۰ درصد افزایش از ۱۵ شهریور ماه در کلانشهر شیراز  قابل اجرا شده است.  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، مجتبی زور بخش […]

 بامداد خبر- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری  شیراز گفت: نرخ کرایه خطوط ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس ۲۵ درصد، تاکسی هزارو ۲۰۰ تومان ونیز تاکسی بیسم ، فرودگاه و راه‌آهن ۳۰ درصد افزایش از ۱۵ شهریور ماه در کلانشهر شیراز  قابل اجرا شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، مجتبی زور بخش صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه  تاکسی ها با تورم روبه رو بوده  و سبوسیدی به آن‌ها تعلق نمی گیرد، افزود: اگر به سوی گرد کردن کرایه و و افزایش ۳۰۰ تومانی شویم به شهروندان احجاف می شود، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سازمان حمل ونقل مکلف به ارائه خدمات به شهروندان شده است و دراین راستا  برای  اطلاع رسانی  و نیز اجرایی شد ن افزایش نرخ کرایه تمامی ناوگان حمل عمومی و تاکسی ها  موظف به نصب برچسب قیمت برروی خوردو‌ها هستند .  مراتب شکایت خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 این مسئول ادامه داد:  برای  بروز هرگونه تخلف از سوی رانندگان حمل ونقل  و تاکسی ها  شهروندان می توانند هنگام  بروز هرگونه تخلف شهروندان  به سامانه ۱۳۷

 تا ۳ ماه آینده تاکسی ها شیراز به سیستم کارت خوان مجهز می شوند

معاون  حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد برای  مقابله با شیوع بیماری کرونا، رعایت پروتکل بهداشتی ظرف  ۳ ماه  آینده تمامی تاکسی‌ها در کلانشهر شیراز به سیستم کرایه غیر نقدی « پوز» یا کارتخوان  مجهز می شوند.

وی در مورد مقابله با اتلاف وقت و مقابله با ترافیک درون شهری   بیان داشت: از ۲۲ پارکینگ زیر تملک شهرداری ۴ پارکینگ طبقاتی،  ۱۸ روباز است و نیز ۶۵ پارکینگ خصوصی و ۲ پارکینگ سرای نور وحضرت در حال احداث بزودی  به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای که بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و شهرداری انجام گرفت مقررشد که تمامی پارکینگ‌ها زیر حمایت و چتر شهرداری قرار گیرند.

 بیش از ۲ هزار دوچرخه بی دود در کلانشهر شیراز خدمات ارائه می دهند

زوربخش  با اشاره به مقابله با کاهش آلایندگی محیط زیست  افزود: استفاده از دوچرخه‌های بی دود از جمله راه‌های مقابله با آلودگی زیست محیطی است  و در این راستا  بیش از ۲ هزار دوچرخه بدون دود در کلانشهر شیراز خدمات ارائه می دهند.

وی افزود:  از این تعداد هزارو ۸۰۰ دوچرخه بدون دود فعال  و۲۰۰ دستگاه دیگر در حال شارژ، ۲۸  ایستگاه سازه، ۳۶ ایستگاه مجازی  ومجمع سفر‌ها تا یکم شهریوماه جاری ۳۲ هزارو ۵٫۸ سفر، متوسط زمان سفر۲۸ دقیقه و هزار۶۰۰ مترپیمایش از دیگر خدمات این وسیله نقلیه مفرح است.

زوربخش در مورد  استفاده شهروندان ازدوچرخه‌های  بی دود ابراز داشت: با راه‌اندازی دوچرخه‌های بی دود شاهد کاهش آلایندگی به میزان ۴۵ تن گاز کربن در فضا و صرفه جویی ۶۶ هزار لیتر مصرف سوخت در این کلانشهر هستیم.

انتهای پیام/