رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به انفجار مهیب در لبنان:

انفجار بیروت ارتباطی به ترور حریری ندارد / انتقال مجروحان لبنانی به ایران و اعزام پزشک به لبنان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن غیرعمدی دانستن انفجار مهیب شب گذشته در بیروت، گفت: عدم موفقیت آتش‌نشانان در فرونشان آتش در انبار مواد محترقه و سلاح، باعث سرایت آن به انبار نیترات و انفجاری مهیب شد. مجتبی ذوالنوری  ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان در پی وقوع انفجاری مهیب در […]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن غیرعمدی دانستن انفجار مهیب شب گذشته در بیروت، گفت: عدم موفقیت آتش‌نشانان در فرونشان آتش در انبار مواد محترقه و سلاح، باعث سرایت آن به انبار نیترات و انفجاری مهیب شد.
مجتبی ذوالنوری  ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان در پی وقوع انفجاری مهیب در بیروت که خسارات جانی و مالی بسیاری بر جای گذاشت، گفت: هیچ سرنخی مبنی بر عمدی بودن این حادثه وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این حادثه با آتش سوزی در انبار مواد محترقه آغاز شد، عنوان کرد: سپس آتش به یک انبار تسلیحاتی که محل دپوی سلاح های مصادره ای داعش، تکفیری ها و النصره بود، سرایت کرد و عدم موفقیت آتش نشانان در فرونشاندن آتش باعث سرایت آن به انبار نیترات شد در نهایت انفجار مهیبی رخ داد.

وی در ادامه درباره برخی گمانه زنی ها از ارتباط این انفجار با ترور رفیق حریری اظهار داشت: این اتفاق هیچگونه ارتباطی با ترور رفیق حریری نداشته و غربی ها تلاش دارند برای برهم زدن وحدت جامعه لبنان، از هر آب گل آلودی ماهی بگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن ابراز همدری و اظهار تسلیت به دولت و ملت لبنان و همچنین آرزوی شفا و عافیت برای مجروحان این حادثه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از هیچ کمکی اعم از انتقال مجروحان به ایران جهت درمان و یا انتقال تجهیزات و اعزام پزشک به لبنان دریغ نمی کند.