آغاز کشت سیب زمینی در بیضا

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از شروع کشت سیب‌زمینی در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کشت مکانیزه این محصول از اوایل اسفند ماه سال قبل آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از شروع کشت سیب‌زمینی در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کشت مکانیزه این محصول از اوایل اسفند ماه سال قبل آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است پیش‌بینی کرد: سطح زیرکشت این محصول تا پایان فصل کشت به ۱۶۰ هکتار افزایش یابد.
به گفته وی؛ با هدف بالا بردن راندمان تولید، مزارع سیب زمینی تماما مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.
مویدی در خصوص تهیه غده بذری سیب زمینی اظهار کرد: یک واحد گلخانه در این شهرستان بمساحت ۱۵۰۰ مترمربع، سالانه بالغ بر ۶۰۰ هزار عدد مینی‌تیوبر یا ریزغده سیب‌زمینی از ارقام کلمبا و سانته به روش هیدروپونیک تولید می کند.
وی ادامه داد: محصول تولیدی در بیضا به دلیل داشتن آب و هوای مساعد، تغذیه مناسب و خاک حاصلخیز از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال گذشته شش هزار تن محصول سیب زمینی در سطح ۱۴۵ هکتار در بیضا تولید و روانه میادین میوه و تره بار استان فارس و استان های همجوار شد.