در نشست هم اندیشی با محافل دانشگاهی به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه آب مطرح شد :

فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در استان فارس ، اولویت کارشناسان

بامداد خبر: نشست هم اندیشی با محافل دانشگاهی به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه آب مطرح با حضور مدیر ان و کارشناسان آب منطقه‌ای فارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شد، در این نشست فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب به عنوان یک اولویت مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، […]

بامداد خبر: نشست هم اندیشی با محافل دانشگاهی به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه آب مطرح با حضور مدیر ان و کارشناسان آب منطقه‌ای فارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شد، در این نشست فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب به عنوان یک اولویت مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس در حاشیه این نشست ضمن تشریح وضعیت منابع آبی استان گفت : محافل دانشگاهی با عنایت به جایگاهی که بواسطه ارتباط نزدیک با قشر تاثیر گذار دانشجو و نیز اجتماع دارند می توانند در موضوع بسیار مهم فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب کمک رسان باشند.
بدری، ادامه داد : میانگین بارش ۵۵ ساله استان فارس ۳۰۳ میلیمتر می باشد که با لحاظ واقعیت اقلیم خشک و نیمه خشک فارس، در سال آبی فعلی نسبت به میانگین بلند مدت کاهش ۶۵ درصدی نشان می دهد.

وی افزود: اما با قناعت و صرفه جویی بهره برداران و بکار گیری روش های نوین آبیاری و همچنین رعایت الگوی کشت از طریق مساعدت دستگاههای اجرایی مرتبط و بخصوص محافل دانشگاهی می توان جامعه را با این واقعیت‌ها سازگار کرد . هر چند تا پایان سال آبی انتظار بارش های بیشتری داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس اضافه کرد :تحویل حجمی آب به بهره برداران از طریق نصب کنتور بر روی کلیه چاهها در استان با جدیت دنبال شده ، جلوگیری از افزایش برداشت از چاههای پروانه دار در مدیریت مطلوب منابع آب تاثیر بسزایی دارد.

حمید رضا حیدری رییس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس نیز در این نشست با اشاره به تجهیز بیش از ۲۰ هزار حلقه چاه به کنتورهای حجمی در سخنانی افزایش تعامل بین دانشگاه و شرکت آب منطقه ای را خواستار شد.

صدیقه حسن زاده رییس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی نیز گفت :دانشگاهها با توجه به ضرورت به روز شدن در مسایل و مباحث علمی، همیشه توانایی و قابلیت بسیار خوبی در مشاوره به دستگاههای اجرایی دارند .

مسعود نوشادی از دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز هم با اشاره به روند خوبی که آب منطقه ای در مبحث سخت افزاری شامل احداث سدها و حوضچه های تغذیه مصنوعی دارد گفت : همگی ما در امر مهم نرم افزاری یعنی فرهنگ سازی و آموزش بهینه مصرف کردن نیاز به کار و تمرکز بیشتری داریم .

ماریا خسروی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز نیز طی بیاناتی با اشاره به قابلیت دانشگاه آزاد در ساخت تولیدات پویانمایی برای فرهنگی سازی در این زمینه اعلام ، آمادگی کرد .

بهنام ژیانی، یوسف حسن شاهی و عزت الله رضایی نیز به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی سخنانی به لزوم حفاظت کیفی آب بهداشتی اشاره کردند و پیشنهاد اتی ارایه دادند.

در پایان جلسه محمد مهدی شریفی نماینده مجری طرح فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش مصرف بهینه آب ضمن سپاسگزاری از مدعویین به دلیل قبول دعوت گفت: جلسات اینچنینی با کیفیت هر چه بهتر در آینده بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و شرکت آب منطقه ای فارس انتظارهمکاری از سوی دانشگاه و محافل دانشگاهی را دارد.