به همت مدیریت شهری و باهدف امید آفرینی در نخبگان شیرازی صورت گرفت؛

گشایش مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز در سازمان فاوا

بامداد خبر: در ادامه سری برنامه‌های  روایت امید و هم زمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه شیراز، مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز افتتاح شد. به گزارشپایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،  این مرکز که به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های شهری شهرداری شیراز در دهه مبارک فجر و با عنوان روایت […]

بامداد خبر: در ادامه سری برنامه‌های  روایت امید و هم زمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه شیراز، مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز افتتاح شد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،  این مرکز که به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های شهری شهرداری شیراز در دهه مبارک فجر و با عنوان روایت امید در ساختمان فاوای شهرداری شیراز تجهیز و راه‌اندازی  شد در جهت تمرکز بر شش هدف کلیدی شامل حمایت معنوی، توسعه کسب‌وکار و بنگاه‌داری، مشارکت در تولید محصول و همچنین تکمیل زنجیر ارزش فعالیت خود را آغاز کرد.

این آیین که با حضور استاندار فارس، رئیس دانشگاه شیراز رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز  و دکتر اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز انجام شد از مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز به شکل رسمی بهره‌برداری شد.

ایمانیه استاندار فارس در این برنامه با ذکر اینکه؛ این مرکز می‌تواند در جهت عمق‌بخشی به اطلاعات عموم مردم در مورد داشته‌های علمی و فرهنگی اثربخش باشد گفت: خلاقیت نقطه تمایز ما با دیگر حیوانات است و قدرت تفکر که این‌همه مورد تأکید دین قرار گرفته با ایجاد این مرکز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایده‌های دانشجویان و اساتیدی با تأسیس این مراکز می‌تواند شکل عملی به خود بگیرد گفت: بعد از انقلاب مسیر پژوهش و علم در کشور صعودی شده و این مراکز سرعت این رشد را افزایش می‌دهد.

استاندار فارس همچنین خواستار این شد که مراکز نوآوری در سپاه، دانشگاه و مدارس در کنار هم قرار گیرند و موازی‌کاری نشود. استاندار فارس  در ادامه یادآور شد که معضلات عمرانی و اجتماعی به شکل سفارش پژوهش در اختیار این مراکز قرار گیرد تا علاوه بر حل مشکلات پژوهشگران از مواهب آن استفاده کنند.

ایمانیه همچنین با ذکر این که بحث‌هایی مثل ترافیک، مصرف بهینه آب و برق، معضل مواد مخدر و زنان بدسرپرست و همچنین بیماری‌های غیرواگیر می‌تواند به‌عنوان سفارش پژوهش در اختیار  محققین قرار گیرد. وی یادآور شد که پاکیزگی  و توسعه ورزش نیز می‌تواند به‌عنوان دیگر سفارش‌ها به این مرکز ارجاع شود. وی از رویکرد حمایتی استانداری فارس در این زمینه خبر داد.

در ادامه برنامه دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ذکر اینکه؛

از ۷۲ رویکرد شهرداری شیراز این مرکز حدود ۵ ارزش را به نمایش می‌گذارد گفت : آنچه رخ می‌دهد حاصل نگاه بلند و بلند پروازانه  و برنامه ریزی بلند مدت در شورا و شهرداری جهت ایجاد زیرساخت برای این مهم  است که هر روز شهری پیشرفته تر داشته باشیم.

در ادامه محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز با تبریک روز مهندس یادآور شد که این مرکز در ساختمان فاوا راه‌اندازی شده که پیش‌تر به‌عنوان یک ساختمان برای مرکز دیتا سنتربا همه استانداردهای لازم راه‌اندازی شده بود و اکنون مرکز نوآوری  نیز در آن عملیاتی شده است.

اسدی گفت، امروز مرکز نوآوری‌های شهرداری که می‌تواند یک کار توسعه‌ای باشد تا بین شهرداری و دانشگاه و دیگر مراکز ایجاد ارتباط کند.  شهردار کلان‌شهر شیراز یادآور شد که درگذشته تولید فولاد نشان توسعه بود؛ ولی از ۲۰ سال گذشته فقط تولید فکر نشان توسعه است و این مرکز در حقیقت در این حوزه باید فعالیت کند. وی گفت: امروز زمان مهم است و فن آوری اطلاعات و ای تی می‌تواند زمان انجام کارها را کوتاه کند.

امروز ارزش‌ها ارزش فرودگاه‌ها و زیرساخت‌ها نیست؛ بلکه ارزش تولید فکر و نرم‌افزارهای هر کشور است.

در پایان مدیر مرکز فناوری شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه در راستای حمایت از نخبگان و مراکز فناور این مراکز  افتتاح و راه‌اندازی شده است گفت: این مرکز با حدود ۳ و نیم میلیارد تومان راه‌اندازی شده است که ۸ شرکت در طبقه منفی یک سازمان فاوا حضور پیدا کرده‌اند تا از خدمات فناورانه این شرکت‌ها استفاده شود.

وی یادآور شد که در روز طبیعت و درختکاری با ارسال بالن به هوا موضوع پایتختی زیست‌محیطی شیراز در آسیا  به شکل رسمی اعلام خواهد شد.

در این برنامه تفاهم‌نامه‌ای دراین‌خصوص بین مدیریت شهری شیراز و دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز امضا و تفاهم‌نامه ردوبدل شد.