معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در گفت وگوی با بامدادخبر:

معرفی شیراز به دنیا با زبان هنر ، زبان مشترک مردم دنیا

بامداد خبر: چوبینی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: باید فرهنگ مردم شیراز را با زبان هنر به همه مردم دنیا معرفی کنیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد علی چوبینی معاون شهردار شیراز در گفت‌وگوی اختصاصی با بامداد خبر و در پاسخ به این سؤال که شیراز به‌عنوان یک فرهنگ شهر دارای […]

بامداد خبر: چوبینی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: باید فرهنگ مردم شیراز را با زبان هنر به همه مردم دنیا معرفی کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمد علی چوبینی معاون شهردار شیراز در گفت‌وگوی اختصاصی با بامداد خبر و در پاسخ به این سؤال که شیراز به‌عنوان یک فرهنگ شهر دارای وجوه ادبی و مکاتب هنری و فرهنگی خاص است و معاونت فرهنگی اجتماعی در کنار دیگر دستگاه‌های متولی امر چه برنامه‌ای برای اشاعه این موارد و تبدیل شیراز به یک حوزه تأثیرگذار در رویدادهای هنری، فرهنگی و گردشگری دارد گفت: در ابتدا باید هر چه‌بهتر فرهنگ مردم شیراز را به همه مردم دنیا معرفی کنیم که ابزار این کار، زبان مشترک بین همه مردم دنیا یعنی زبان هنر است.
وی با یادآوری اینکه؛ برگزاری جشنواره‌های هنری می‌تواند یکی از راه‌های تأثیرگذاری در این مورد باشد گفت: باید در دو حوزه هنر برای عموم و هنر حرفه‌ای تلاش کنیم و این کار با رویدادهایی نمایشگاهی، جشنواره‌ای و کارگاهی امکان‌پذیر است.
چوبینی با ذکر اینکه می‌توانیم به صدچندان شدن عیار هنر مردم کمک کنیم گفت: علاوه بر این که نباید اجازه دهیم در این حوزه جامعه پسرفت کند، باید تلاش کنیم حرکت هنری روبه‌جلو تسهیل شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با یادآوری اینکه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر شهر شیراز راه نرفته زیاد دارد گفت: چقدر ظرفیت برای نمایش آثار هنرمندان داریم؟ وی گفت؛ چون هنرمند با اثرش حرف می‌زند، دیده‌شدن اثر برایش مهم است و این آثار باید دیده و این صدا باید شنیده شود. وی با اشاره به نوپا بودن طرح مدرسه هنر شیراز گفت: هدف غایی این طرح این است که هر شهروند شیرازی حداقل در یک هنر ورود کند که می‌تواند در سطح عمومی یا حرفه‌ای توسط شهروندان دنبال شود.
وی گفت وقتی شهروندان باهنر دمخور شوند روحی لطیف‌تر و شهروندی نزدیک‌تر به شهروند تراز شیراز خواهد بود. وی گفت، به دلیل درگیری با روزمرگی‌ها و مشکلات اقتصادی که مسئله دنیای مدرن امروز است به استفاده از هنر برای غلبه بر این مشکلات نیاز داریم.
وی گفت لازم است راه‌های نرفته خودمان را پیشروی فرزندانمان بگذاریم تا آنجایی که خودمان موفق به توسعه هنر فاخر نشدیم، نسل آینده در آنجا متوقف نشود و این گسست‌ها که هم در حوزه شهرسازی، معماری و چه در بقیه هنرها وجود دارد جبران شود و این فقط از طریق ایجاد ظرفیت برای ورود هنرمندان انجام می‌شود.
چوبینی با ذکر این که یکی از وظایف شهرداری‌ها توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرهاست گفت: قطعاً باید نگارخانه‌ها و گالری‌ها را توسعه دهیم و برای تمام ساعات برنامه داشته باشیم.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت جشنواره و رویدادها باید به دست اهل فرهنگ و هنر انجام شود و ما فقط زمینه‌سازی، پشتیبانی و کمک کردیم و زحمت بر دوش خود هنرمندان است.
چوبینی با اشاره به وجود هنرمندان تراز اول کشوری در شهر شیراز گفت: اگر به این هنرمندان توجه لازم نشود در دهه‌های آینده ممکن است این هنرمندان را نداشته باشیم و این ظرفیت‌ها را از دست بدهیم.
وی یادآور شد که بزرگ‌ترین لازمه امروز ما رسیدن به فهم مشترک بین اهالی فرهنگ و هنر و سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در گزاره‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است که این مهم نیازمند گفت‌وگو است تا بتوانیم فکر، اندیشه و نگاهمان را به هم نزدیک کنیم.