انتخاب شهرستان سپیدان به‌عنوان اولین منطقه ویژه گردشگری کشور

بامداد خبر:جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌عنوان نماینده تام الاختیار وزیر در سفر هیات دولت به فارس امروز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ به شهرستان سپیدان سفر کرد از کسب عنوان این شهرستان به اولین منطقه ویژه گردشگری در کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی […]

بامداد خبر:جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌عنوان نماینده تام الاختیار وزیر در سفر هیات دولت به فارس امروز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ به شهرستان سپیدان سفر کرد از کسب عنوان این شهرستان به اولین منطقه ویژه گردشگری در کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فارس جواد واحدی در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان گفت: با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری این شهرستان و پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با کسب عنوان منطقه ویژه گردشگری برای سپیدان موافقت شد.
معاون وزیر گردشگری گفت: با توجه به اینکه شهرستان سپیدان به‌عنوان منطقه ویژه گردشگری معرفی‌شده است برنامه‌هایی نیز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
واحدی گفت: رئیس‌جمهور همواره بر موضوع گردشگری و اولویت دادن به این مقوله مهم در تمام تصمیم‌گیری‌ها تأکید داشته و دولت نیز به این اتفاق‌نظر رسیده‌اند که پرداختن به صنعت گردشگری تحرک‌بخش اقتصاد کشور است و اکنون این صنعت در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی گفت: دولت سیزدهم در جهت توسعه گردشگری تمام‌قد ایستاده است و سعی شده جایگاه این صنعت هم برای مسئولین وهم مردم به‌درستی تبیین شود.
واحدی اظهار داشت: در پی قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت به صحن مجلس برده شد تا وزارت خانه شکل قانونی بگیرد و همچنین در قانون برنامه، مقوله گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی که پیش‌ازاین تنها به عنوانی کلی از آن بسنده شده بود در دو فصل از ماده ۸۴ تا ۸۶ تبیین و اقتصادمحور بودن صنایع‌دستی و گردشگری در شاخه‌های مختلف آن تشریح شده است.
جواد واحدی در پاسخ به پرسش‌های مطروحه از سوی برخی فعالان گردشگری در خصوص لزوم تسهیل در تمدید و صدور پروانه‌های گردشگری نیز گفت: این موضوع در وزارت خانه در دست بررسی است.