مدیر عامل نمایشگاه بین المللی استان فارس خبر داد؛

میزبانی نمایشگاه بین المللی فارس از دو رویداد  نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی  و نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فن آوریهای محصولا پیشرفته ایران

بامداد خبر: محسن نهاوندی مدیر نمایشگاه بین المللی فارس در جمع خبرنگاران حوزه نمایشگاهی فارس با اشاره به برگزاری  شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی شیراز و نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فن آوریهای محصولا پیشرفته ایران خبر داد و گفت : نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فن آوریهای پیشرفته ایران با برند “های […]

بامداد خبر: محسن نهاوندی مدیر نمایشگاه بین المللی فارس در جمع خبرنگاران حوزه نمایشگاهی فارس با اشاره به برگزاری  شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی شیراز و نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فن آوریهای محصولا پیشرفته ایران خبر داد و گفت : نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فن آوریهای پیشرفته ایران با برند “های تک اکسپوی ۱۴۰۲ ”  از امروز ساعت ۱۰ افتتاح و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. وی همچنین در خصوص نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی با ذکر این که موقعیت راهبردی  استان فارس و شیراز در  حوزه انرژی   و به دلیل وجود مناطق ویژه انرژی بر و همچنین همجواری با مناطق نفت خیز جنوب کشور موقعیتی ویژه به این نمایشگاه میدهد ابراز امیدواری کرد خروجی این نمایشگاه با هم افزایی شرکت های حاضر به شکل چشم گیری افزایش یاید.

 علیرضا صاحبی، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری مهر ویژن و مجری نمایشگاه محصولات دانش بنیان وفناوری‌های پیشرفته ایران

نمایشگاه ها دو رویکرد تجاری کردن ایده های نو اور و فروش و عقد قرار دادها را در دستور کار دارتد

وی در تشریح این نمایشگاه گفت، نمایشگاه دانش بنیان از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۵ عصر دایرخواهد بود . صاحبی گفت این نمایشگاه با شرکت ۶۰ شرکت به صورت دانش بنیان و فن آور برگزار می شود که ۶۰ شرکت دارای غرفه مستقل بوده و ۳۰ شرکت نیز در پاویون ها حضور دارند که در جمع ۹۰ شرکت فناور را در نمایشگاه با حمایت صندوق نواوری و شکوفایی ریاست جمهوری با پوشش ۷۰ درصدی هزینه ها توسط  این صندوق برگزار می شود.

مجری نمایشگاه محصولات دانش بنیان وفناوری‌های پیشرفته ایران با ذکر اینکه ، نمایشگاه ها دو رویکرد تجاری کردن ایده های نو اور و فروش و عقد قرار دادها را در دستور کار دارتد از  همزمانی این نمایشگاه  با نمایشگاه نفت  گاز و پتروشیمی استقبال کرد و گفت : امیدواریم  شرکت های دانش بنیان ما موفق به عقد قرار داد و برگزاری  نشست های مشترک در این رویداد شوند .

وی همچنین گفت : رویدادهای جنبی این نمایشگاه متمایز و مهم است. از مهمترین انها رویدادهای ارایه نیاز صنایع استان فارس در دستور کار است که با احصای نیازهای صنایع از ماه های گدشته  انجام شده است .

وی همچنین از برگزاری نشست نواوری های صنعت ساختمان و صنعت نانو  خبر داد.

مجری نمایشگاه محصولات دانش بنیان  همچنین از  حضور  دانشگاه های عراق خبر داد و گفت ،  انتقال دانش و فن اوری دستور کار  است.

این نمایشگاه در سه سالن و با فضای ۱۹۰۰ متر  که ۷۰ درصد شرکت ها از استان فارس و از استانهای یزد ،کرمان و اصفهان و ۸ شرکت از استان تهران حضور دارند.

وی همچنین گفت ؛ نمائشگاه بین الملی فارس برای  شرکت های حاضر در نمایشگاه دانش بنیان تعرفه تشویقی و حمایتی در نظر گرفته است.  وی گفت شرکت ها ی فعال در حوزه نانو و شیمیایی دراین نمایشگاه وزن خوبی دارند.

 سیما حسینی مدیرعامل شرکت پور چیستا نوین برگزار کننده نمایشگاه نفت ،گاز و پتروشیمی شیراز

مبحث ما خروج از اقتصاد تک بعدی نفت است

شانزدهمین نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی از ۱۶ تا ۱۹ مهرماه برگزار می شود.

ما بعنوان مجری نمایشگاه  نفت گاز و پتروشیمی به دلیل موقعیت راهبردی  استان فارس در  حوزه انرژی  درجنوب کشور و مناطق نفت خیز فرصت مناسبی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پور چیستا نوین گفت ؛ مبحث ما خروج از اقتصاد تک بعدی نفت است ، با توجه به پتانسیل های نفت و گاز،   این نمایشگاه فرصت تعامل و سرمایه گذاری هم در حوزه تولید و هم در حوزه دانش بنیان ها  خواهد بود .  این نمایشگاه   درفضای ۲۵۰۰ متری با ۶۳ شرکت  که از این میان حدود۵۶درصد از استان فارس  و نیم استانی و ۴۴ درصد غیر استانی هستند که از اصفهان، تهران و خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور دارند.شرکت های شاخص استانی مثل زاگرس جنوبی ، شرکت کولر هوایی ابان و شرکت فراسان از شرکت های حاظر در نمایشگاه  هستند. وی گفت ؛ با توجه به نمایشگاه دانش بنیان ها امیواریم نتیجه خوبی به عنوان خروجی داشته باشیم.

نمایشگاه نفت ،گاز و پتروشیمی شیراز  گفت ، امیدواریم بتوانیم شیراز را در تقویم نمایشگاهی وزارت نفت بگنجا نیم و از دستاوردهای این حضورردررسالهای اینده استفاده کنیم.