آغاز برداشت بیش از هزار تن میوه به ازباغات شهرستان مرودشت

بامداد خبر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازآغاز برداشت محصول”به” از باغات شهرستان مرودشت در مهرماه خبر داد و گفت: برداشت به تا آبان ماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، منصور امیریان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات به در شهرستان ۴۰ هکتار می باشد که از این میزان، ۳۵ هکتاربارور […]

بامداد خبر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازآغاز برداشت محصول”به” از باغات شهرستان مرودشت در مهرماه خبر داد و گفت: برداشت به تا آبان ماه ادامه دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، منصور امیریان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات به در شهرستان ۴۰ هکتار می باشد که از این میزان، ۳۵ هکتاربارور و ۵ هکتار غیر بارور می باشد.
ایشان افزود: ارقام رایج در شهرستان از نوع محلی و اصفهانی می باشد که رقم محلی در باغات قدیمی و رقم اصفهانی در باغات جدید تر کشت گردیده اند.
امیریان بیان کرد: متوسط عملکرد به در باغات شهرستان ۳۰ تن در هکتار می باشد و پیش بینی می گردد بیش از ۱۰۰۰ تن میوه به مرغوب و معطر تولید گردد و محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به مرکز و دیگر شهرستان های استان نیز ارسال می شود.
از محصول به در تهیه مربا، کنسرو و طبخ خورش استفاده می شود و همچنین «به» اثرات مثبتی بر فکر و ذهن می‌گذارد و از افسردگی جلوگیری می‌کند، همچنین تقویت‌کننده قلب، کبد و معده است، زخم معده را بهبود می‌بخشد و به هضم غذا کمک می‌کند و هسته‌های خشک ‌شده میوه به نیز برای درمان گلودرد و بهبود سرفه کاربرد دارند.