مهندس سلطانی در آیین بهره برداری از طرح نجما استان مرکزی:

نرخ بازگشت سرمایه در حوزه اقتصاد دیجیتال باید متحول شود

بامداد خبر: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نگاه مبتنی بر کار و مدیریت جهادی در این شرکت نهادینه شده است، اظهارداشت: برخی از عقب ماندگی ها که امروز در بخش ارتباطات کشور وجوددارد، به دلیل منطقی نبودن نرخ بازگشت سرمایه به ویژه در یک دهه گذشته بوده است که خوشبختانه با تغییرنگاه در […]

بامداد خبر: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نگاه مبتنی بر کار و مدیریت جهادی در این شرکت نهادینه شده است، اظهارداشت: برخی از عقب ماندگی ها که امروز در بخش ارتباطات کشور وجوددارد، به دلیل منطقی نبودن نرخ بازگشت سرمایه به ویژه در یک دهه گذشته بوده است که خوشبختانه با تغییرنگاه در دولت مردمی فعلی، نرخ بازدهی صنعت مخابرات و حوزه اقتصاد دیجیتال در مسیر تحول بنیادی قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مهندس سلطانی در این مراسم که امروز چهارشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با اشاره به قدمت بیش از نیم قرن فعالیت مخابرات گفت: برند و نام شر کت مخابرات در جای جای کشور به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای خدمت رسان در اذهان مردم جای گرفته است و این شرکت با شروع طرح ملی و جهادی نجما از سال گذشته در تلاش است همگام با دولت مردمی ، آن چه را که شایسته مردم عزیز کشور در بخش ارتباطات است، محقق سازد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنرافزود: «طرح‌نجما»،نمونه ای از حرکت جهادی شرکت مخابرات در جهت توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور به شمار می آید که در راستای تصمیم دولت سیزدهم، مبنی بر ارائه ۲۰میلیون پورت فیبر نوری در خرداد ماه سال گذشته کلید خورد و اجرای آن به استانها ابلاغ شد.

مهندس سلطانی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات همواره خود را ملزم به توسعه ارتباطات حتی در دورترین نقاط و مناطق روستایی می داند واز تمام توان خود در این راستا استفاده می کند ، برضرورت همکاری و همراهی سازمان های خدماتی از جمله استانداری و شهرداری ها را در جهت تسهیل و تسریع به موقع پروژه های توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات تاکید کرد .

وی افزود: طرح نجما با توجه به گزارش های دریافتی در استان صنعت محور و مهم مرکزی به دلیل هم افزایی دولت و بخش خصوصی و نگاه توسعه محور مدیران استانی یکی از بهترین وضعیت ها را در تمام کشور به خود اختصاص داده است .مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد:امروز در استان مرکزی شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم به طوری که اجرای ۲۶۰ کیلومتر فیبر نوری در مدت شش ماه از افتخارات مخابرات منطقه مرکزی است.

مهندس سلطانی یادآور شد:اگر بخواهیم زیرساخت های کشور را توسعه داده و اقتصاد کشور را شکوفا کنیم باید تعامل و همکاری با یکدیگر را حفظ کنیم و این امر در استان مرکزی کاملا واضح و مشهود است. وی اجرای طرح نجما را طرحی مهندسی و مطالعه شده عنوان کرد و نسبت به اجرای کامل و تحقق اهداف آن در استان مهم مرکزی که از قطب های صنعتی کشور است، تاکیدکرد.

مهندس سلطانی با اشاره به اهمیت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به صنایع دانش بنیان گفت: طبق فرمایشات حضرت آقا، لزوم جان گرفتن و توسعه سریع دانش بنیان ها، رسیدگی به شرکت های بزرگ و اساسی کشور است که در تمام بخش ها تعیین کننده سرنوشت اقتصادی کشور هستند که مجموعه مخابرات در حوزه آی سی تی همین وضعیت را دارد.

وی گفت: ثبات، کلیدواژه موفقیت در صنعت به ویژه صنعت ارتباطات و حوزه اقتصاددیجیتال است که در همین راستا داشتن پیوست اقتصادی و سودآوری در عین توجه به مشتریان، باید مورد توجه تصمیم سازان دولتی باشد که متاسفانه، نگاه غالب مدیران این بخش در دهه ۹۰ ، موجب نقصان ها و زیان های گسترده ای به کل صنعت مخابرات و ارتباطات شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم ضروریست به سمت توسعه فیبر نوری در کشور و استان حرکت کنیم.

مهندس سلطانی افزود: مقام معظم رهبری امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تحقق آن الزاماتی دارد و ما هم به عنوان مجریان صحبت‌های ایشان وظایفی داریم، بنابراین طرح نجما مصداق کامل این طرح ملی است که با هماهنگی و همدلی و همکاری بین دستگاه‌ها می‌تواند پروژه‌ای بزرگ را پیش ببرد.

وی افزود: وقتی ما سراغ پروژه‌های بزرگ در کشور میرویم این حتما منجر به رشد تولید خواهد شد که طبیعتا یکی از نتایج تولید، مهار تورم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های توانمند طرح‌های توسعه‌ای خودشان را بر اساس مدل اقتصادی صحیح طرح ریزی کنند، چرا که در غیر این صورت سرمایه‌های کشور به هدر خواهد رفت؛ در بحث نجما دقیقا این روند یعنی استفاده از داشته های شرکت، اجرایی شده و با پیگیری جدی تصمیم‌ها به نتایج راهبردی مورد نظر خواهیم رسید.

مهندس سلطانی با بیان اینکه ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌های اقتصادی در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بسیار مهم است، گفت: اثر توسعه زیرساخت فیبر نوری مستقیما در رشد اقتصادی و مولدسازی حوزه آی سی تی، اثر گذار خواهد بود.

گفتنی است در حاشیه آیین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران«نجما»و طرح های مخابراتی استان مرکزی که با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران،استاندار مرکزی،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان مرکزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از خانواده شهید شاخص استان مرکزی «شهید احسان قدبیگی» تجلیل شد. / مخابرات منطقه فارس