پیام تبریک شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت روز پزشک

بامداد خبر: پیام تبریک شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت روز پزشک روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز در پیامی، اول شهریورماه، زاد روز حکیم و فیلسوف نامی ایران زمین، ابوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور تبریک و تهنیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است: «باسمه تعالی» “پزشکان حاذق و […]

بامداد خبر: پیام تبریک شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت روز پزشک
روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز در پیامی، اول شهریورماه، زاد روز حکیم و فیلسوف نامی ایران زمین، ابوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«باسمه تعالی»

“پزشکان حاذق و مورد اعتماد، هم ردیف فقهای بصیر و دانا هستند.”امام جعفر صادق(ع)

فرهنگ غنی ایران اسلامی، مشحون از وجود بزرگ مردانی ست که فروغ علم و اندیشه‌شان در سپهر دانش بشری، راهگشا بوده است و همگان را به همراهی فراخوانده و در سایه سار ارزش‌های دینی و آموزه‌های توحیدی، علم را در خدمت انسانیت و رشد فضلیت‌های اخلاقی قرار داده‌اند. در این میان اطباء ایرانی در تمدن جهانی تاثیر بسزایی داشتند و نقش دانشمند و طبیب بزرگ شیخ الرئیس، ابوعلی سینا بی بدیل است.
یکم شهریورماه، سالروز ولادت شیخ الرئیس حسین بن عبدالله معروف به ابن سینا و روز پزشک، بهانه شایسته‌ای است که تلاش های ارزنده پزشکان این مرز و بوم مورد توجه و تقدیر قرار گیرد؛  همانانی که طبابت را با حکمت و اخلاق در آمیخته و با دم مسیحیائی خویش، درد و رنج را از جسم و روان دردمندان زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح زندگی آنان می دمند.
در سه سال اخیر، سلامتی هم وطنانمان مرهون ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی های  پزشکان متعهدی است که در کارزار مبارزه‌ی مداوم و نفس گیر با کرونا لباس خدمت پوشیدند و تلاش کردند تندرستی را برای آسیب دیدگان و مبتلایان کرونا به ارمغان آوردند و در این راه سخت و طولانی از هیچ مجاهدتی دریغ نورزیدند.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به عالی‌ترین درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت تلاش می کنند، تبریک و تهنیت گفته و موفقیت روز افزون همه پزشکان پر تلاش را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نماییم.