آغاز طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها

بامداد خبر:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها از نیمه اسفند ماه و شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر؛ هادی شه دوست شیرازی با اشاره به اجرایی شدن طرح کنترل معاینه فنی گفت: این اقدام در واقع مقدمه ای […]

بامداد خبر:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها از نیمه اسفند ماه و شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر؛ هادی شه دوست شیرازی با اشاره به اجرایی شدن طرح کنترل معاینه فنی گفت: این اقدام در واقع مقدمه ای برای اجرای طرح محدوده کم آلاینده ( LEZ) خواهد بود و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ در مرحله ارشادی قرار دارد و ضروری است که رانندگان هرچه سریعتر اقدام به اخذ معاینه فنی کنند تا مشمول جریمه نشوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بیان جزییات این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به زیر ساخت های ایجاد شده توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و پس از تایید پلیس راهور، گزینه ثبت تخلف خودروها شناسایی و پیامک مراجعه به معاینه فنی برای خودروهای متخلف ارسال می گردد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شواری اسلامی شهر شیراز از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر بررسی و توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

شه دوست شیرازی ابراز داشت: این کنترل هوشمند توسط دوربین های کنترل ترافیک و با هدف کاهش آلایندگی و ارتقا سطح سلامت و ایمنی شهروندان صورت خواهد گرفت.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اجرای موفق این طرح را گامی برای رسیدن به هوای پاک و آغاز طرح محدوده کم آلاینده در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی برای کنترل وکاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست  که کنترل هوشمند معاینه فنی یکی از بخش های آن محسوب خواهد شد.