رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با اساتید گروه ایمونولوژی عنوان کرد:

نقش تاثیرگذار دانش اساتید دانشکده پزشکی شیراز در بسیاری از حوزه های پزشکی کشور

بامداد خبر:رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با اساتید گروه ایمونولوژی دانشگاه، به نقش تاثیرگذار دانش اساتید دانشکده پزشکی شیراز در بسیاری از حوزه های پزشکی کشور اشاره کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «سید وحید حسینی» در ادامه نشست های دوره ای با اعضای گروه های […]

بامداد خبر:رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با اساتید گروه ایمونولوژی دانشگاه، به نقش تاثیرگذار دانش اساتید دانشکده پزشکی شیراز در بسیاری از حوزه های پزشکی کشور اشاره کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «سید وحید حسینی» در ادامه نشست های دوره ای با اعضای گروه های آموزشی دانشگاه، صبح امروز، بیست و سوم آبان، با حضور در دانشکده پزشکی شیراز، با اساتید گروه ایمونولوژی دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.
او در این دیدار با قدردانی از اساتید و اعضای این گروه آموزشی به پاس تلاش برای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان گفت: به دلیل ارتباط مستقیم اغلب بیماری ها با دانش ایمونولوژی، اساتید و جامعه علمی فعال در این حوزه نقش موثری در حفظ و بهبود سلامت مردم ایفا می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش گروه ایمونولوژی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها را در بهبود خدمات سیستم سلامت کشور بسیار تاثیرگذار خواند.
دکتر سید وحید حسینی با بیان اینکه آینده از آن جوانان و دانشجویان است، به نقش اساتید گروه های مختلف آموزشی در آموزش و تربیت دانشجویان و ارتقای آموزش، اخلاق و پژوهش اشاره کرد و گفت: دانش اساتید دانشکده پزشکی شیراز، در بسیاری حوزه های پزشکی در کشور باعث پیشرفت شده است.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، رفع دغدغه های اساتید را یکی از اولویت های در حال پیگیری مسوولان دانشگاه عنوان کرد و افزود: همچنین پیگیری تامین تجهیزات مورد نیاز برای گروه های آموزشی و تامین بودجه تحقیقاتی این حوزه، در دستور کار مسوولان دانشگاه قرار دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع اساتید گروه آموزشی ایمونولوژی، به تلاش مسوولان پیشین دانشگاه در مدیریت و کنترل مطلوب بیماری کووید۱۹ اشاره کرد و گفت: کروناویروس آسیب های بسیاری به حوزه آموزش وارده کرده و ضرورت دارد اساتید با همکاری و همراهی یکدیگر، برای جبران چالش های به وجود آمده و ارتقای حوزه آموزشی تلاش کنند.
مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار گروه آموزشی ایمونولوژی را یکی از گروه های ارزشمند و مهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد که اساتید این گروه برای آموزش، تربیت و پرورش دانشجویان تلاش بسیاری دارند.
دکتر «محمود نحابت» با اشاره به فعالیت کمیته نیازسنجی دانشگاه در پایش ظرفیت های موجود در دانشگاه، بر افزایش همکاری های بین رشته ای و ارتباط با گروه های دیگر بالینی تاکید کرد.
او با بیان اینکه گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ظرفیت بالایی برخوردار است، تبادل تجربیات اساتید این گروه آموزشی و دیگر گروه ها، دیگر محور مورد تاکید مشاورعالی رئیس دانشگاه در این نشست بود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار اظهار کرد: گروه ایمونولوژی دانشگاه، یکی از گروه های شاخص، توانمند و به عنوان قطب ایمونولوژی در کشور است.
دکتر «محسن رازقی» با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دانشگاه برای ارتقای سطح آموزشی دانشجویان، در خصوص جذب اعضای هیات علمی، حق التدریس، فرآیند های آموزشی، توضیحاتی ارایه داد.
دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» رییس دانشکده پزشکی شیراز نیز یکی از اولویت های مسوولان دانشکده پزشکی را پیگیری چالش ها و به روز شدن دستگاه ها و تجهیزات مرتبط با گروه های آموزشی عنوان کرد.
مدیر گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: گروه ایمونولوژی دانشگاه از سال ۱۳۷۴ به طور رسمی تاسیس شد و از سال ۱۳۸۱ از سوی وزارت بهداشت با پایش فاکتورها و شاخص های مختلفی مانند تعداد دانشجو، مقالات، آزمایشگاه، عضویت در هیات تحریریه، به عنوان یکی از قطب های ایمونولوژی بالینی کشور معرفی شده است.
دکتر «مهرنوش درودچی» افزود: تاکنون ۱۵۴ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۴۳ دانشجوی دکترای ایمونولوژی در این دانشکده فارغ‌التحصیل شدند که اکنون در نقاط مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند، همچنین هم اکنون ۱۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و یازده دانشجوی مقطع PHD ایمونولوژی نیز در دانشکده در حال تحصیل هستند.
در این نشست که صبح امروز، بیست و سوم آبان ۱۴۰۱ در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد، اساتید این گروه آموزشی مسایل و چالش های خود را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان گذاشته و پیرامون راهکارهای رفع موارد مطرح شده، تبادل نظر شد.