در راستای چهارمین جشنواره بزرگ شهر ایمن:

آموزش تیم های داوطلب نجات محلات شیراز آغاز شد

بامداد خبر:به گفته محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی چهار سال گذشته چهارمین دوره از جشنواره شهر ایمن را با شعار « داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» در ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار شهر شیراز با هدف تسریع در عملیات […]

بامداد خبر:به گفته محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی چهار سال گذشته چهارمین دوره از جشنواره شهر ایمن را با شعار « داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» در ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار شهر شیراز با هدف تسریع در عملیات های امدادرسانی و پیشگیری از حوادث آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،وی با تاکید بر اینکه چهارمین دوره این جشنواره نهایی و تکمیل کننده تلاش های چهار ساله آتش نشانان شیراز در این زمینه است گفت: ما در سه دوره گذشته علاوه بر دنبال کردن هدفمان در رسیدن به شهر ایمن تعداد زیادی از شهروندان را به عنوان آتش نشان داوطلب جذب و آموزش دادیم که در نقاط مختلف شهر شیراز سکونت دارند.

وی افزود: با شروع چهارمین جشنواره شهر ایمن ۲۲ محله پر خطر و کم برخوردار شناسایی و تیم های داوطلب نجات در محله خودشان دسته بندی و به عنوان یک تیم امداد و نجات که با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی نیز در ارتباط خواهند بود، نام گذاری شده اند.

وی افزود: تیم های نجات هر محله از ۱۴ آتش نشان داوطلب تشکیل و به صورت حرفه ای و تخصصی آموزش خواهند دید.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر آموزش های حرفه ای، تجهیزات و ابزار مناسب در جهت پیشگیری و اقدام اولیه در برابر حوادث در اختیار این افراد قرار می گیرد.

قانع محوریت جشنواره شهر ایمن چهار را تشکیل گروههای داوطلب و تقویت آنها جهت امدادرسانی، سازمان دهی و ارتقا ایمنی محلات با تجهیزات مناسب امدادی و اطفایی اعلام کرد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز تصریح کرد: اولین دوره آموزشی سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ از تیم داوطلب نجات محله قبله در بلوار عدالت آغاز گردید.

برنامه‌ریزی کلان در این طرح به صورتی است که ظرف مدت یک دوره در کلیه مناطق شهر شیراز گروههای داوطلب آموزش دیده نجات محلات در شرایط اضطراری، تشکیل و شهروندان شیرازی در راستای حفظ ایمنی خود و فرزنداشان در مسائل مختلف شهری مشارکت داشته و پیشگام باشند.