آموزش شهروندی؛ کاهش حوادث و مدیریت بحران

آموزش در قالب طرح حافظان شهر من با هدف پیشگیری و کاهش آتش سوزی مراتع

بامداد خبر:رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: سازمان آتش نشانی شیراز در راستای سومین طرح حافظان شهر من؛ طرح پیشگیری و مقابله با حریق مراتع با بهره گیری از تخصص مدرسین و کارشناسان به برگزاری کلاسهای آموزش پیشگیری و اصول اطفای حریق در مراتع، فضای سبز و باغات اقدام کرده است. به […]

بامداد خبر:رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: سازمان آتش نشانی شیراز در راستای سومین طرح حافظان شهر من؛ طرح پیشگیری و مقابله با حریق مراتع با بهره گیری از تخصص مدرسین و کارشناسان به برگزاری کلاسهای آموزش پیشگیری و اصول اطفای حریق در مراتع، فضای سبز و باغات اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،، قانع اظهار داشت: با توجه به حضور نیروی های زحمتکش فضای سبز و محیط زیست، پاکبانان زحمتکش و حتی شهروندان در سطح شهر، مراتع و فضاهای سبز واهمیت آموزش به آنان، سازمان آتش‌نشانی شیراز با آغاز طرح حافظان شهر من به صورت دوره ای آموزش های خود را از پرسنل محترم سازمان پسماند، محیط زیست و فضای سبز و حتی شهروندان در هر منطقه آغاز کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز محتوای دوره مذکور را آموزش پیشگیری از حریق، روش استفاده از خاموش کننده های دستی، آتشکوب و دستگاه های دمنده و اتخاذ روش مناسب در مقابله با حریق و با اهداف ارتقاء سطح عملکرد عوامل مربوطه در مواجهه با حریق و صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از حریق عنوان کرد.

قانع به برگزاری وبینارهای آموزشی در قالب طرح حافظان شهر من اشاره و تصریح کرد: علاوه بر آموزش های حضوری به افراد مرتبط، با برگزاری دوره های آموزشی به صورت وبینار و از طریق فضای مجازی، عموم شهروندان، داوطلبین، آتش نشانان استان با روش های مورد نظر در جهت پیشگیری و کاهش حوادث آتش سوزی مراتع و فضای سبز آشنا شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز تاکید کرد: با توجه به ارتباط مستقیم پاکبانان زحمتکش، نیروهای محترم فضای سبز و محیط زیست و همچنین آتش نشانان داوطلب با فضاهای شهری و شهروندان، ارائه آموزش های ایمنی و پیشگیری در زمینه اطفای حریق، می توانند در کمک رسانی و کاهش مخاطرات در زمان وقوع آتش سوزی های باغات و فضاهای سبز نقش بسزایی داشته باشند.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز