شهدا الگوی اخلاق و اسوه فداکاری و انفاق هستند/ تعامل پلیس با مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت مستمر، موثر و مطلوب است

 بامداد خبر: وزیر آموزش و پرورش در مراسم غبار روبی گلزار مطهر شهدا گفت: شهدا الگوی اخلاق و اسوه فداکاری و انفاق هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “یوسف نوری” وزیر آموزش و پرورش صبح امروز به صورت سرزده در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای دارالرحمه شیراز که به مناسبت گرامیداشت هفته […]

 بامداد خبر: وزیر آموزش و پرورش در مراسم غبار روبی گلزار مطهر شهدا گفت: شهدا الگوی اخلاق و اسوه فداکاری و انفاق هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “یوسف نوری” وزیر آموزش و پرورش صبح امروز به صورت سرزده در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای دارالرحمه شیراز که به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود، شرکت کردند.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: شهدا مصداق آیه شریفه (لن تنالو البر حتی تنفقوا مما تحبون) هستند که از دلبستگی های این دنیا بریدند و به معبود خویش رسیدند بنابراین ما مدیون شهدای عزیز به ویژه شهیدان عرصه مبارزه با مواد مخدر هستیم .

دکتر” یوسف نوری” تعامل پلیس با مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت  را مستمر، موثر و مطلوب  دانسته  و از ارتباط خوب فراجا با مجموعه های مرتبط سازمان آموزش و پرورش قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است این مراسم با شرکت تعدادی از مسئولان ارشد انتظامی و اداری استان از جمله سردار” یوسف ملک زاده”جانشین فرمانده انتظامی استان، دکتر” اسماعیل محبی پور” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ” سید موسی حسینی” دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ” محمد رضا هوشیار” مدیرکل بهزیستی و جمعی از کارکنان انتظامی برگزار گردید و از خانواده شهید جوادی و یکی از جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر با حضور وزیر تجلیل شد.

 تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی هفته قوه قضائیه را به همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

شهید “بهشتی” و شهدای هفتم تیر از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و بزرگداشت هفته قوه قضائیه در تیرماه هر سال، فرصت مطلوبی است تا ضمن پاسداشت رشادت‌ها و تلاش‌های شهیدان دستگاه قضائی کشور، عملکرد قوه قضائیه و تلاش‌های مسئولان و کارکنان این دستگاه مورد تقدیر قرار گیرد.

قوه قضائیه به ‌عنوان نهاد پاسدار قانون اساسی با سرلوحه قراردادن رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مسئولیت مهم و حساسی را در تحقق عدالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی عهده‌دار است.

تامین آرامش خیال و امنیت شهروندان هدف مشترک پلیس و قوه قضائیه است و همه ما تمام توان و همت خود را در راه پاسبانی از ارزشهای دینی و حراست از امنیت موجود به کار خواهیم بست.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید “بهشتی” و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به همه تلاشگران این عرصه در سراسر کشور به ویژه مجموعه متعهد و خدوم دستگاه قضائی استان فارس تبریک عرض نموده و از تعامل، همکاری و هماهنگی این مجموعه با نیروی انتظامی قدردانی می‌نمایم.

 بازرسی منزل و کشف ۱۸۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از منزل یک قاچاقچی حرفه‌ای در شیراز ۱۸۰ کیلو تریاک کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کار فنی و تخصصی از دپو محموله سنگین تریاک واقع در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌‌های شیراز مطلع شدند.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۸۰ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام ارشد انتظامی به نقش پررنگ و تاثیرگذار مردم در برخورد با قاچاقچیان اشاره و تاکید کرد: پلیس استان فارس در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتی، به صورت شبانه روزی تلاش و از ظرفیت‌های مردم بهره می گیرد.

 کشف ۱۷۰ تن گندم احتکار در” خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف ۱۷۰ تن گندم احتکار به ارزش ۱۹ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی و در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار گندم در سه انبار در یکی از محله های شهرستان خرامه، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و بازرسی از محل‌های مورد نظر، ۱۷۰ تن گندم احتکار که ارزش آن برابر نظر کارشناسان ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است کشف کردند.

فرمانده انتظامی ” خرامه” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: استمرار طرح‌های نظارت و کنترل بر انبارهای نگهداری کالا در سطح شهرستان و برخورد با سودجویان اقتصادی، یکی از اولویت‌های پلیس است و شهروندان عزیز می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۹۰ کیلو حشیش در شهرستان “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۹۰ کیلو حشیش در پاکسازی از محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بامداد یکم تیرماه ماموران انتظامی “مهر” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده و سرنشین که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند تعدادی بسته‌های مواد مخدر را به بیرون خودرو پرتاب و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی “مهر” با اشاره به اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۹۰ کیلو حشیش کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

عملکرد پلیس “کوار” درخرداد ماه سال جاری

فرمانده انتظامی “کوار” در تشریح عملکرد پلیس در خردادماه، از کشف ۵۲ فقره انواع سرقت و کشف ۸ کیلوگرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  اظهار داشت : پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است .

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در خردادماه سال جاری ۲۴ سارق دستگیر و ۵۲ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوار” گفت: کشف ۱۰ میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق و دستگیری ۷ نفر و همچنین توقیف ۹۳ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ “هاشمی” با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان  عزیز می‌باشد.

دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی در “صدرا”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری باند ۲ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده فاز ۲ شهر صدرا، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری “۲۹ صدرا” پس از هماهنگی قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ سارق ‌حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “شیراز” تصریح کرد: پس از بازرسی از محل انبار سارقان، مقادیری اموال مسروقه از نوع پیک نیک، ابزار آلات صنعتی، لوازم یدکی، کمپرسور باد، لوله و اتصالات، کابل برق و … کشف شد.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیدار اعضای شورای تامین “سرچهان” با فرمانده انتظامی

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اعضای شورای تامین و روسای ادارات “سرچهان” با فرمانده انتظامی  این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرماندار و رئیس شورای تامین در این دیدار ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: قاچاق و مصرف مواد مخدر از عوامل موثر در شکل‌گیری بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و فرماندهی انتظامی در راستای مبارزه با این پدیده ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، رویکرد اجتماعی را نیز دنبال می‌کند

رئیس شورای تامین شهرستان خاطر نشان کرد: تدوین نقشه راه در راستای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان برشمرد و استفاده از ظرفیت‌ها و مشاکت مردمی را مهم توصیف کرد.

در ادامه سرهنگ “محسن لشکری” ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به اعضای شورای تامین و تشریح عملکرد یک ساله انتظامی، بیان داشت: خدمت به مردم و تلاش برای فراهم کردن امنیتی پایدار توام با آرامش افتخاری پر ارزش برای کارکنان پلیس است.

دستگیری عاملان تیر اندازی  در “خرامه ”

فرمانده انتظامی “خرامه” از دستگیری عاملان تیراندازی و کشف دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر این اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر دو مورد تیراندازی و مجروح شدن یکی از شهروندان در سطح شهرستان خرامه، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند محل اختفاء متهمان را شناسایی و طی چند عملیاتی غافلگیرانه ۸ نفر را دستگیر و در بازرسی از منازل آنان دو قیضه اسلحه شکاری غیرمجاز استفاده شده در صحنه نیز کشف کنند.

سرهنگ “کریمی” با بیان اینکه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شدند، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و به هنجارشکنان هشدار داد که در صورت انجام اقدام مجرمانه دستگیر و به شدت با آنان برخود قاطع می‌شود.

اصناف مهمترین سرمایه اجتماعی پلیس می باشند

به مناسبت گرامیداشت روز اصناف، فرمانده انتظامی “ممسنی” با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و جمعی از صنوف دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت” در این نشست از اصناف به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی پلیس در جامعه نام برد که با تعامل و همکاری متقابل با نیروی انتظامی می‌توانند بیشترین نقش را در کاهش جرایم ایفا کنند و هزینه‌هایی که در بحث پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت صرف می‌شود را به حداقل برسانند.

وی افزود: اصناف با تعامل و همکاری متقابل می‌توانند بیشترین نقش را در کاهش جرائم و آسیب‌ها داشته باشند و پیشگیری از جرایم به خصوص سرقت به مراتب آسان‌تر و کم‌ هزینه‌تر بوده و اصناف باید با مشارکت پلیس و عمل به توصیه‌های کارشناسان، زمینه سرقت از صنوف را به حداقل برسانند.

گفتنی است در حاشیه این دیدار به تعدادی از روسای اصناف لوح تقدیری به رسم یادبود اهدا شد.

کشف ۲۹ کیلو تریاک از پژو ۴۰۵ در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۲۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس مواد مخدر لارستان حین کنترل محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” با هدف برخورد با سوداگران مرگ، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد متواری و ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “یوسفی” از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع و خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.