تسهیلات با کارمزد ۹/۵ درصد به متقاضیان نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی تعلق می گیرد

بامداد خبر:مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد: به منظور نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری تسهیلاتی با شرایط ویژه و کارمزد ۹/۵درصد به متقاضیان نوسازی و بهسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری تعلق می گیرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی […]

بامداد خبر:مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد: به منظور نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری تسهیلاتی با شرایط ویژه و کارمزد ۹/۵درصد به متقاضیان نوسازی و بهسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری تعلق می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: بر اساس ابلاغ شرکت باز آفرینی شهری ایران و پیگیری ها، مکاتبات و رایزنی های انجام شده سهمیه استان فارس در کمیته استانی اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تعداد ۱۹۵۱ فقره تسهیلات تایید و پس از تصویب به شرکت باز آفرینی ایران اعلام شد.
وی اضافه کرد: در همین راستا مکاتباتی با شهرداری شیراز ، انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان ،سازمان نظام مهندسی، سازمان کاردانی ساختمان و همچنین انجمن پیمانکاران ساختمان استان فارس در خصوص معرفی واجدین شرایط جهت دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده صورت گرفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس متذکر شد: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان در شهر شیراز ۴۰۰ میلیون تومان به ازاء ساخت هر واحد مسکونی و در سایر شهرستانها ۳۵۰ میلیون تومان است. جهت تسهیل در شرایط نوسازی بافت های فرسوده و ناکارامد، این تسهیلات با سود ۹/۵ درصد با شرایط باز پرداخت حداکثر ۲۴ ماه دوران مشارکت و ۱۲۰ ماه فروش اقساطی ارائه می شود.
طالبان خاطر نشان ساخت : به جهت کاهش مراجعات مردمی و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک،جهت دریافت تسهیلات کافی متقاضیان ( ساکنین و مالکین بافت های فرسوده مصوب سطح شهر) با مراجعه به سایت FACILITY.UDRC.IR ثبت نام خود را انجام داده و سایر مراحل را بر اساس راهنمایی سایت ادامه دهند.
دبیر شورای مسکن استان فارس ، همچنین افزود: بر اساس خروجی سامانه( از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰) تا کنون متقاضیان جهت دریافت ۱۱۰۰ فقره تسهیلات به بانک مسکن معرفی که ۲۵۰ فقره آن منجر به قرارداد مشارکت مدنی و پرداخت تسهیلات شده است.