مدیر مخابرات منطقه فارس در نشست خبری به مناسبت هفته مخابرات مطرح کرد :

نگاه ویژه مخابرات به مقوله کاربرد مخابرات در خدمت رسانی به سالمندان

بامداد خبر:مهندس فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مخابرات برگزار شد با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهربه تشریح  دستاورد های یکساله مخابرات استان پرداخت . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر وی با ذکر اینکه امسال هفته مخابرات  از طرف اتحادیه جهانی مخابرات  […]

بامداد خبر:مهندس فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مخابرات برگزار شد با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهربه تشریح  دستاورد های یکساله مخابرات استان پرداخت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر وی با ذکر اینکه امسال هفته مخابرات  از طرف اتحادیه جهانی مخابرات  به نام فناوری های دیجیتال در خدمت سالمندان نامگذاری شده از نگاه ویژه مخابرات به مقوله کاربرد مخابرات در خدمت رسانی به سالمندان یاد کرد و گفت این هدف گذاری بی شک در بستر دسترسی به IT و پهنای باند بیشتر محقق می شود.

مدیر مخابرات منطقه فارس با ذکر اینکه مخابرات فارس با افتخار رتبه سوم کشوری در میان شرکت های مخابرات استانها را در سطح کشور کسب کرده است این ارزیابی را  منطبق بر ارزیابی۳۰ شاخص بر شمرد .وی گفت : این افتخار در سال ۱۴۰۰ با همت همکاران و اصحاب رسانه محقق شده است .
این مقام مسئول  در بخش دیگری از این مصاحبه  از کسب رتبه نخست روابط عمومی مخابرات فارس در بین تمام استانها خبر داد.

مهندس فرشید ایزدی گفت سال گذشته در استان فارس تعداد شماره تلفن های ثابت دایر شده ۳۳۹۶۸ شماره بوده و در همین مدت بیش از ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده  که در دو بخش روستایی و بین شهری بوده است‌.

وی از دایر شدن بیش  از ۴۷ هزار مورد مشترک ADSL و ۱۸۵۹ مورد VDSL و ۲۳۸۹ مشترک FTTH  خبرداد.
وی گفت هم اکنون در استان ۹۲۳۸ مورد مشترک FTTH که دارای ساختار فیبر نوری از مرکز تا منزل مشترک  است وجود دارد. وی در مورد افزایش برنامه ریزی شده۲۰ هزار مشترک باند پهن برای استان فارس  خبر داد و افزود ،این برنامه سنگینی است که امید داریم به این زیر ساخت برسیم.

مدیر مخابرات منطقه فارس در مورد سایت های جدید احداث شده توسط همراه اول گفت، از مجموع ۹۲ سایت جدید احداث شده، ۳۵ واحد در شیراز و بقیه در شهرستانها بوده و همچنین در همین مدت سایتهای ارتقا یافته  شامل۳۱۱  سایت بوده است.

وی  از برنامه ریزی مخابرات برای احداث ۱۹۲ سایت تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت از این تعداد   ۹۲ سایت در شیراز احداث خواهد شد. وی در مورد پوشش آنتن دهی شبکه همراه در سطح جاده های اصلی استان از درصد قابل قبول بالای ۹۰ درصد توسط همراه اول خبر داد و افزود  گپ هایی مثل جاده جم توسط اپراتور ایرانسل با پوشش مالی وزارتخانه و استانداری فارس انجام خواهد شد.
وی در بخش دیگری از این نشست خبری  با ذکر اینکه ،تجهیزات ما استانداردهای یورو را دارد که توسط ارگانهای ذی ربط پایش تشعشش می شود و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

ایزدی مشکل اصلی مخابرات را مبحث مربوط به تملک ها وعدم همکاری مردم  در زمینه نصب تجهیزات مخابراتی دانست .وی گفت ، سرقت تجهیزات افزایش داشته اگرچه نیروی انتظامی همکاری خوبی داشته است .وی در ادامه یا آور شد که تامین تجهیزات سرقت شده بار زیادی برای مخابرات  به همراه داردبه همین دلیل از مردم درخواست می کنیم در نگهداری وسایل  و تجهیزات مخابرات شهری با ما همکاری داشته باشند.

مدیر مخابرات منطقه فارس ، با ذکر اینکه نزدیک به سیزده سال است  ،تعرفه مخابرات ثابت افزایش پیدا نکرده گفت ؛در بحث اینترنت همراه بسته های تخفیف دار حذف شده است. این مقام مسئول در مورد مطالبات بازنشستگان مخابرات گفت: به دلیل پایین بودن تعرفه های تلفن ثابت پولی در مخابرات جمع نمی شود ،تا پرداخت به بازنشسته ها انجام شود. وی همچنین  از پرداخت حقوق های  ماه گدشته با وام  خبرداد و گفت ، و اگر افزایش قیمت نداشته باشیم مخابرات توان پرداخت ها را نخواهد داشت که موجب زمین خوردن شرکت های مرتبط با مخابرات هم  خواهندشد .