رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد:

پایان کار سومین جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت شهروندان با آموزش ۷۷۷۴۰ شهروند شیرازی

بامداد خبر:به گفته محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز برگزاری جشنواره شهر ایمن در سه مرحله طی سالهای ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ با آموزش بیش از ۳۰ هزار شهروند و ۲۵۰۰ بازدید پیشگیرانه، شهر شیراز را به عنوان شهر ایمن آماده کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی در این خصوص عنوان […]

بامداد خبر:به گفته محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز برگزاری جشنواره شهر ایمن در سه مرحله طی سالهای ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ با آموزش بیش از ۳۰ هزار شهروند و ۲۵۰۰ بازدید پیشگیرانه، شهر شیراز را به عنوان شهر ایمن آماده کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی در این خصوص عنوان کرد: در ابتدا و در سال ۱۳۹۷ این جشنواره با هدف آگاه سازی و تشویق شهروندان و ایجاد بستری جهت آشنایی آحاد جامعه با این فعالیت فرهنگی، بازدید های ایمنی را از مراکز درمانی، مراکز آموزشی، ادارت و سازمان ها، هتل ها و مراکز اقامتی، کارخانه ها و کارگاه ها، مناطق شهرداری و مجتمع های تجاری آغاز نمود که نتیجه آن بازدید بیش از ۴۰۰ مرکز و آموزش ۲۰ هزار شهروند شیرازی و در نهایت کاهش ۴۷ درصدی حوادث بود.

مرحله دوم این فعالیت در سال ۱۳۹۸ طبق برنامه ریزی های انجام شده اولیه در فضای گسترده تری انجام شد و به آموزش وسیع مجتمع های مسکونی و بازدید از ۱۵ هزار مجتمع مسکونی پرداخته شد.

قانع هدف اصلی سازمان آتش‌نشانی شیراز را تامین ایمنی شهری دانست و گفت: سازمان آتش‌نشانی شیراز بعد از برگزاری موفق دو جشنواره شهر ایمن در سال های ۹۷ و ۹۸ در سال ۱۴۰۰ و همزمان با کاهش بیماری کرونا، نسبت به برگزاری سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان اقدام کرد.

این جشنواره با محوریت محلات، مساجد، مدارس، بسیجیان، داوطلبان حوزه حمل و نقل از ۷ مهر ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با بزرگداشت مقام آتش نشان آغاز و در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با آموزش ۷۷۷۴۰ شهروند و بازدید ایمنی ۱۰۲۰ منطقه به پایان رسید.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز به تشریح آموزش های انجام شده در قالب سومین مرحله جشنواره اشاره و یادآور شد: پس از سپری شدن پنج ماه از جشنواره مذکور و با همکاری و همت کارشناسان و نیروهای داوطلب سازمان آتش‌نشانی بازدید ایمنی از ۸۵۳ مدرسه و آموزش به ۷۲۰۷۲ دانش آموز، بازدید ایمنی از پایگاه های بسیج و آموزش ۱۰۲۰ نفر از بسیجیان، بازدید ایمنی از ۲۲ محله پر خطر و آموزش ایمنی ۱۱۷۳ نفر از شهروندان محلات، بازدید ایمنی از ۱۰۵ مسجد و آموزش ۲۰۸۱ نفر از خادمین و نمازگزاران و آموزش ۱۳۹۴ نفر از رانندگان اتوبوس تاکسی و تشکیل تیم های تاکسی آتش نشان در دستور کار این سازمان قرار گرفت و با موفقیت سپری گردید.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با تاکید بر اینکه در مسیر رسیدن به شهر ایمن متوقف نمی شویم از برگزاری چهارمین مرحله این جشنواره در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده طی چهار سال گذشته، چهارمین مرحله این جشنواره با شعار داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز و تکمیل کننده تلاش های چهار ساله آتش نشانان شیراز خواهد شد.