اخبار پلیس فارس:

دستگیری سارق درون خودرو و ساختمان‌های نیمه کاره در “شیراز”

بامداد خبر:فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری سارق درون خودرو و ساختمان‌های نیمه کاره و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۴ مدرس” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند سارقی با یک خودرو وانت پیکان وارد یکی از مجتمع‌های مسکونی واقع […]

بامداد خبر:فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری سارق درون خودرو و ساختمان‌های نیمه کاره و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۴ مدرس” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند سارقی با یک خودرو وانت پیکان وارد یکی از مجتمع‌های مسکونی واقع در بلوار “مدرس” شده و در حال سرقت از یک منزل خالی از سکنه می‌باشد.

فرمانده انتظامی “شیراز” تصریح کرد: ماموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند سارق را دستگیر و به کلانتری دلالت دهند.

فرمانده انتظامی “شیراز” تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۷۴ قلم اموال مسروقه شامل قطعات خودرو، ابزار آلات ساختمانی، دوربین‌های مداربسته، دوچرخه، انواع کابل، اتصالات لوله و…کشف شد.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه ۲۰ نفر مالباخته تاکنون اموال خود را شناسایی کرده‌اند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند،

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارق با اقرار به ۲۰ فقره سرقت پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جرثقیل ۴۲ میلیاردی در “کازرون” توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف یک دستگاه جرثقیل قاچاق به ارزش ۴۲ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس کازرون خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه جرثقیل مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که برای انتقال این جرثقیل راننده هیچ گونه مدارک و اسناد گمرکی ندارد و از مبادی غیرقانونی و با پلاک جعلی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف زمین خواری ۵۵ میلیاردی در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف زمین خواری به مساحت ۹ هزار متر مربع به ارزش ۵۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره مسکن و شهرسازی شهرستان “کوه‌چنار” مبنی بر ۳  فقره زمین خواری واقع در یکی از مکان‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با دستور مقام قضائی، مأموران به همراه نمایند اداره مسکن و شهرسازی  به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۹ هزار متر مربع از اراضی ملی را رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۵۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه زمین‌خواری و موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت مسروقه در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه ” کنارتخته” حین  گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان “برازجان” دارد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

 

  برادرزاده، عامل برداشت غیر مجاز از حساب عمو

فرمانده انتظامی “فسا” از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که مبلغ ۴۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب عموی خود برداشت کرده بود.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز ۴۰ میلیون ریال از حساب وی در پی مفقودی کیف دستی‌اش، رسیدگی به پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز شد.

وی افزود: در حالیکه شاکی تصور می‌کرد مفقود شدن کیف، علت برداشت از حساب وی است؛ افسران پلیس با بررسی تراکنش‌ها و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل برداشت از حساب که برادرزاده شاکی بود را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد به منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه، از در اختیار قرار دادن رمز کارت‌های خود به دیگران و یا درج آن در مجاورت کارت جدا خودداری کرده و حداکثر دقت را در حفظ و نگهداری کارت و رمز آن بکار ببرید.

دیدار فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با فرماندار جدید

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” به همراه جمعی از معاونان با فرماندار جدید این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مصطفی توکلی” در این دیدار ضمن تبریک انتصاب “مهدی علیپور” به عنوان فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان، خواستار تعامل و همکاری بیشتر بین فرمانداری با انتظامی شهرستان شد.

وی همچنین حمایت‌های فرماندار از اقدامات قانونی پلیس را موجب ایجاد آسایش شهروندان و امنیت پایدار در شهرستان پاسارگاد برشمرد.

در ادامه “مهدی علیپور” فرماندار جدید پاسارگاد ضمن قدردانی از تلاش‌های فرماندهی و کارکنان انتظامی در راستای تأمین امنیت و برقراری نظم و انضباط، عملکرد پلیس را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

کشف ۴ تن آرد خارج از شبکه در”قیروکارزین”

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” از توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان  حامل ۴ تن آرد خارج از شبکه توزیع خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: با تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه به ویژه در حوزه کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم، ماموران پلیس پاسگاه “ریکان” حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آنها را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۴ تن آرد نانوایی خارج از شبکه توزیع کشف شد،  گفت: رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش آردهای مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در ارسنجان

فرمانده  انتظامی  “ارسنجان” از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق و کشف ۱۰ فقره انواع سرقت در این شرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در شهرستان ارسنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بررسی از صحنه‌های سرقت و استفاده از ابزار فنی و تخصصی یک سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در محل مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان، گفت: متهم در تحقیقات صورت گرفته و مواجهه با دلایل و مستندات پلیس به ۱۰ فقره سرقت منزل، کابل برق، اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کرد.

سرهنگ “فرهادی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس به خصوص در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

 دستگیری سارق موتورسیکلت دراقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان اقلید، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی “شهرمیان” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ “صارمی” با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از عموم شهرندان خواست نکات ذیل را به جهت پیشگیری از وقوع سرقت رعایت کنند.

۱- در صورت امکان موتورسیکلت خود را در پارکینگ‌های عمومی که دارای مسئول مشخص است پارک کنید.

۲-موتورسیکلت خود را هنگام پارک کردن به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و با قفل و زنجیر آن را به شیئ ثابت و محکم متصل کرده و حتی المقدور در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهید.

۳-از تحویل موتورسیکلت خود به اشخاص ناشناس حتی برای چند دقیقه کوتاه خودداری کنید.

۴-موتورسیکلت خود را شماره گذاری کرده و پلاک اخذ شده را بر روی آن نصب کنید تا در صورت وقوع سرقت سریعا ماموران بتوانند از آن طریق آن را کشف کنند.

۵-قبل از خرید موتورسیکلت از سرقتی نبودن آن از طریق استعلام از مبادی قانونی اطمینان حاصل کنید.

۶-موتورسیکلت خود را حتی برای لحظه کوتاهی به حالت روشن ترک نکنید.

اصحاب رسانه بهترین واسطه میان پلیس و افکار عمومی

فرمانده انتظامی “مهر” در نشست با فعالان فضای مجازی و خبرگزاری‌های محلی این شهرستان،  گفت: اصحاب رسانه بهترین واسطه میان پلیس و افکار عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادر رزمجویی” در این دیدار گفت: رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری بهترین واسطه میان مسئولان و افکار عمومی هستند که پلیس نیز از این ظرفیت در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بهره گیری می کند.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی نیروی انتظامی و مردم می‌توانند با انعکاس درست اخبار و رویدادهای این حوزه و همچنین هشدارهای پلیس به نحو موثری آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانند.

سرهنگ “رزمجویی” با اشاره به نقش موثر رسانه در فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: فعالان حوزه رسانه می‌توانند ضمن شناسایی آسیب‌های جامعه، راهکارهای پیشگیری را به سمع و نظر مردم برسانند.

این مقام انتظامی از تعامل و همکاری خوب فعالان فضای مجازی با پلیس قدردانی و خاطر نشان کرد: امیدواریم  در سال جدید نیز این تعامل بیشتر شده و با توسعه اطلاع رسانی  احساس آرامش و امنیت شهروندان ارتقاء یابد.

ضیافت افطاری فرمانده انتظامی لارستان در پاسگاههای انتظامی دور دست

شب گذشته فرمانده انتظامی لارستان در یک فضای صمیمی، معنوی و آکنده از همدلی، مراسم ضیافت افطاری را با کارکنان انتظامی بخش “عماد شهر” برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که جمعی از روسای پلیس‌های تخصصی نیز حضور داشتند سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” اظهار داشت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی جهت بندگی خداوند و بهره برداری از الطاف بی منتهای پروردگار است.

وی بیان داشت: در این راستا کارکنان مجموعه انتظامی این شهرستان می‌بایست از فیوضات این ماه حداکثر استفاده های لازم را ببرند.

سرهنگ “یوسفی”با اشاره به برکات قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، گفت: اهتمام به قرائت قرآن در بالا بردن روحیه کارکنان تاثیر بسیار زیادی دارد و این امر با برگزاری جلسات محفل انس با قرآن محقق می‌شود.

توقیف ۲۲ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” گفت: ۲۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در ادامه طرح‌های ارتقاء انضباط ترافیکی و انتظامی و در راستای پیگیری مطالبات مردمی و با توجه به تخلفات رانندگی و مزاحمت‌های تعدادی خودرو و موتوسوار متخلف برای شهروندان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان “آباده ” اجرا شد.

وی افزود: در این طرح‌ها مأموران انتظامی ۲۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که با ایجاد صدای ناهنجار، شیشه دودی، پلاک مخدوش، حرکت در جهت خلاف و نمایشی، حرکت در پیاده رو و فاقد پلاک برای خود و شهروندان ایجاد مزاحمت و خطر می‌کردند را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به ابراز رضایتمندی شهروندان از این طرح‌ها، گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز ناجا است و قطعا پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم خلل وارد کنند هیچ گونه مسامحه ای نخواهد داشت و با آنها برابر قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

دیدار با خانواده شهید امنیت “علی اکبر انصاری” در “خرامه”

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” با خانواده شهید “علی اکبر انصاری” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا و ارج نهادن به فرهنگ غنی ایثار و شهادت، سرهنگ “زمان‌اله کریمی” با حضور در منزل شهید “علی اکبر انصاری ” یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی و از صبر و استقامت آنان تجلیل کرد.

وی گفت: شهدا درس تقوا، ایمان و از خودگذشتگی را به ما آموختند و همه ما مدیون حرکت عظیم شهدا و خانواده‌های آنها هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا الگوی مناسب صبر، بردباری و پایداری در جامعه هستند که با تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوان با اهدا خون پاک فرزندان خود باعث عظمت و سربلندی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

سرهنگ “کریمی” خاطر نشان کرد: استقلال و آزادی ما نتیجه پایمردی و جانفشانی‌های شهدای سرافراز می‌باشد؛ این یک اعتقاد قلبی و نشأت گرفته از باور دینی ما می باشد

گفتنی است شهید “انصاری” از پرسنل ناجا بوده که سال ۱۳۹۰ حین انجام ماموریت در درگیری با اشرار در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نایل گشته است.

تصمیم احساسی و ادامه ماجرا

پدرم حدود ۱۵ سال پیش فوت کرده است؛ از آن زمان به بعد من سرپرست خانواده شده ام. یکی از خواهرانم ازدواج کرده است ولی باز هم مسئولیت مادر و خواهر دیگرم به عهده‌ام است.

وقتی تحصیلاتم در دانشگاه به پایان رسید در یکی از ادارات دولتی به صورت قراردادی مشغول به کار شدم، ‌اما چون هزینه ها بالا بود تصمیم گرفتم مسافرکشی کنم. برای مدتی همه چیز خوب پیش می‌رفت و هیچ مشکلی نبود. افراد زیادی در طول روز جابه‌جا می‌کردم ولی اتفاقی یک مشتری در دو زمان متفاوت به پستم خورد که این فرد زنی حدودا ۵۰ ساله بود که بسیار مودب و مهربان به نظر می‌رسید و در مرحله دوم که یکدیگر را شناختیم خواهش کرد که تا عصر مسیرهایی را که می خواهد وی را برسانم و در آخر کرایه همه را یک جا حساب کند.

تقریبا تا غروب مسافرم بود و در انتها کرایه‌ای بیش از تصورم پرداخت کرد و لحظه خداحافظی شماره تماسم را گرفت که اگر مجدد سرویس خواست به شماره خودم تماس بگیرد. مدتی بعد از زمان‌های تعطیل شدن ادارات زنگ میزد و من اگر کاری داشت را انجام می‌دادم یا وی را می‌رساندم. کم کم میزان تماس‌ها از طرف زن زیاد شد و در طی این رفت و آمدها مرتب با من صحبت می کرد و از شرایط شغلی و خانوادگی ام سوال می کرد.

من هم همه چیز را برایش تعریف می‌کردم و او هم برای من دلسوزی می‌کرد و گاهی ابراز نگرانی می‌کرد نسبت به آینده‌ای که در پیش خواهم داشت. با توجه به مسئولیت سنگینی که در خانواده داشتم کم کم تحت تاثیر او قرار گرفتم و تقریبا سعی می کردم مرتب او را ببینم تا اینکه روزی پیشنهاد داد که کلا راننده شخصی‌اش باشم.

وی افزود: من به خاطر وابستگی که به او پیدا کرده بودم و از طرف دیگر تامین خوب مالی و پرداخت مناسب کرایه قبول کردم. حدود چند ماه از این ماجرا گذشت.

این مرد ادامه داد: یک روز که دنبال او رفته بودم به من پیشنهاد داد او را صیغه کنم، در غیر این صورت دیگر نمی خواهد راننده اش باشم. من هم که فکر می کردم دیگر طاقت دوری اش را ندارم بدون اطلاع خانواده او را با مهریه ۱۴ سکه صیغه کردم. تا یک ماه همه چیز خوب بود ولی بعد از آن رفتارش تغییر کرد. مدام بهانه می گرفت یا من را زیر نظر می گرفت و می گفت باید به خانواده ات اطلاع دهی یا اینکه با آنها کاملا قطع رابطه کنی و هیچ مسئولیتی نسبت به آنها نداشته باشی. آنقدر به من فشار می‌آورد که تازه فهمیدم چه کرده‌ام. همه این مسائل باعث شد که به یک محضر مراجعه و صیغه را فسخ کنم و دیگر سراغش نگیرم.

هر چه با من تماس می‌گرفت می‌گفتم که همه چیز بین ما تمام شده است. الان شکایت کرده و خواستار مهریه اش شده است.

او مدام با من تماس می‌گیرد و تهدیدم می‌کند که موضوع را با خانواده‌ام در میان می‌گذارد. واقعا نمی‌دانم که چه کاری باید انجام دهم. از خانواده‌ام خجالت می کشم.

نظر کارشناس :

شاید ظاهرا این مساله برای برخی افراد زیاد حاد به نظر نرسد ولی باید توجه داشت که اگر برخی از عوامل که می‌تواند زمینه‌ساز بروز چنین مسائل و مشکلاتی باشد رفع شود. جوانان می‌توانند فرصت تجربه یک زندگی خوب را همراه داشته باشند.

این فرد در پایان دوره نوجوانی و اوایل جوانی خود، پدر و پشتیبان و حامی اساسی خود را از دست داده است و با توجه به اینکه هیچ مرد دیگری در خانواده حضور نداشته و تقریبا بیشتر اوقات خود را با مادر و خواهر خود سپری کرده است بسیار حساس و عاطفی به مسائل و مشکلات نگاه می‌کند.

پس فرد هیچ گاه مهارت لازم در چگونگی حل صحیح مسائل را کسب نکرده است. نتوانسته در مقابل خواسته های نامعقول دیگران کلمه نه را به کار برد. به همین دلیل زمانی که دچار مشکل گشته برای حل آن به راهی قدم گذاشته است که پایان آن نه تنها حل مساله نبوده بلکه مسائل بزرگتر و شدیدتری نیز برای وی ایجاد شده است.

وجود سرپرست در خانواده بسیار حائز اهمیت است. زمانی که خانواده ای سرپرست خود را از دست می دهد علاوه بر ناراحتی‌ها، نگرانی‌ها، فقدان و دوری نسبت به فرد از دست رفته مشابه مشکلات دیگری همچون مشکلات مالی ، ‌روانی و … هم بر اعضای خانواده فشار وارد می کند . معمولا در چنین خانواده هایی مسئولیت اصلی اعضا به صورت ناخودآگاه به فرزندان بزرگ خانواده در هر شرایط و سنی منتقل می گردد.

تحمل شرایط سخت و فشارها و مشکلات باعث می شود این افراد بیشتر مورد تهدید خطر و آسیب قرار گیرند البته، حمایت اطرافیان و بستگان و سایر اعضای خانواده می تواند بسیار کمک کننده باشد.