فرمانده انتظامی استان خبر داد:

کلاهبرداران ۲۸۰ میلیاردی در شیراز به دام افتادند

بامداد خبر: فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باندی که به بهانه سرمایه گذاری در شرکت های بورس خارجی مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سردار “رهام بخش حبیبی” گفت : در پی دریافت شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط افرادی به بهانه […]

بامداد خبر: فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باندی که به بهانه سرمایه گذاری در شرکت های بورس خارجی مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سردار “رهام بخش حبیبی” گفت : در پی دریافت شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط افرادی به بهانه سرمایه گذاری در شرکت های بورس خارجی مورد فریب و کلاهبرداری قرار گرفته اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهمان با ترفندهای مختلف وعده دریافت سود کلان در بازه زمانی کوتاه مدت از طریق شرکت های سرمایه گذاری بورس خارجی را به مال باختگان داده و با اغفال و دریافت وجه، از آنها کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فارس با اقدامات فنی، علمی و پلیسی شبانه روزی موفق به شناسایی و دستگیری اعضای این باند ۵ نفره شدند.

سردار حبیبی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های صورت گرفته به کلاهبرداری از ۵۹ نفر از شهروندان به مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال در شهر شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد:  شهروندان فریب ظاهر آراسته افراد را نخورند و از هرگونه فعالیت اقتصادی که متولیان آن ادعاهای درآمدی غیر عادی در مدت زمان کوتاهی را دارند، اجتناب کنند.

توصیه های پلیس فارس در ماه مبارک رمضان

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن کریم، ماه شـب های قدر، ماه دعا و نیایش و ماه تزکیه و خودسازی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای هموطنان عزیز توصیه ها و هشدارهای پلیس را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

سرهنگ “حمید افرامن” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی خودداری شود.

وی در ادامه افزود: در صورت صدور مجوز ویژه فعالیت برای مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و بیمارستان ها می توانند به منظور ارائه خدمات به مسافرین و افرادی که دارای عذر شرعی می باشند، با رعایت موازین شرعی و حفظ شئون اسلامی ، ضمن پوشاندن مکان به گونه ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه مبارک رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز می باشد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، برابر مقررات و ضوابط با متخلفین برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی یادآورشد: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده متوجه مسئولین و متولیان اماکن و اصناف مربوطه می باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس با آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان گرامی ضمن تأکید بر رعایت شئون اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، عدم استفاده از پوشش نامتعارف، عدم اختلاط نامتعارف زن و مرد و …) در کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی از همه شهروندان گرامی خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و وقوع جرم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیکترین مرکز انتظامی به مأموران پلیس اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

کلاهبرداری از شهروندان شیرازی با رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طی گزارشی به پلیس فتا استان فارس مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید بانکی جعلی اقدام به کلاهبرداری از چند شهروند شیرازی کرده است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که  متهم با مراجعه به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها اقدام به خرید وسایل به خصوص پوشاک می‌نماید و پس از ارائه یک رسید جعلی بانکی محل را ترک و فروشندگان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند که پولی به حسابشان واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

این مقام مسئول ادامه داد: برابر اظهارات شکات و برررسی‌های فنی به عمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از محله های شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، این مجرم سایبری دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه متهم به جرم خود اعتراف کرد، گفت: این متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۵۰ میلیون ریال از ۳ نفر دیگر کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

۲۰ پیام‌ پلیس فارس به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم، ماه دعا و نیایش و ماه تزکیه و خودسازی و آرزوی سلامتی برای هموطنان عزیز، توصیه ها ی پلیس در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

  1. رمضان ماه عفو و بخشش و ماه مهر و مهرورزی است؛ آنچنان که نقشی پررنگ در کاهش میزان جرم و بزهکاری دارد.
  2. ماه میهمانی پروردگار، ماه شستشوی کینه‌ها و نفرت‌هاست؛ ماه رخت بربستن حیله‌ها و نیرنگ‌هاست.
  3. ماهی که در آن کینه و نفرت‌ جای خود را به محبت و مهرورزی می‌دهد، ماه با کرامتی است که باید برای سلامت و امنیت کانون زندگی خود از آن بهره گیریم.
  4. فرهنگ والا، وجدان بیدار و حس نوع‌دوستی است که هنگام داشتن عذر شرعی در ماه رمضان، ما را از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی بازمی‌دارد.
  5. احترام به روزه‌داری دیگران و پرهیز از خوردن و آشامیدن در انظار عمومی، نشانه‌ی رشد فرهنگی و برخاسته از شرافت انسانی و اخلاقی است.
  6. حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و رعایت حال هموطنان روزه‌دار، فراتر از یک امر دینی و برخاسته از فرهنگ، همدلی و نوع‌دوستی آحاد یک جامعه است.
  7. رمضان، ماه مهربانی، ماه بخشش، ماه انس با زیبایی‌ها و دوری از زشتی‌هاست.
  8. رمضان فرصتی خوب، مغتنم و دوست‌داشتنی برای تمرین خوب بودن و خوب ماندن است.
  9. رمضان ارزشمندترین هدیه‌ی پروردگار به بندگان، برای بهتر زیستن است.
  10. جلب خشنودی پروردگار مهربان هستی، رسیدن به گنجی است که یافتن آن نیازمند ممارستی به نام روزه‌داری است.
  11. روزه‌داری تمرینی دشوار، اما شیرین و لذتبخش برای نشر خوبی‌ها و زیبایی‌ها است.
  12. پروردگار مهربان هستی روزه را برای سلامتی جسم و جان بندگان خود و فراگیر شدن امنیت در زندگی آنان تکلیف فرموده است.
  13. رمضان نعمتی گرانمایه است تا بندگان خدا در پرتو آن خوب بودن و نیکوکاری را برای آرامش و آسایش خود و دیگران تمرین کنند.
  14. در ماه میهمانی خداوند، دوست داشتن نیکی‌ها و انزجار از پلیدی‌ها را در انس با قرآن و عترت جستجو کنیم.
  15. جریحه‌دار نمودن احساس روزه‌داران با روزه‌خواری در اماکن و انظار عمومی، هرگز با روحیه‌ی جوانمردی یک ایرانی مسلمان سازگار نیست.
  16. اگر می‌خواهیم «دین»، «اخلاق»، «فرهنگ» و شرافت انسانی خود را پاس بداریم، به حقوق هم‌نوعانمان‌مان احترام بگذاریم.
  17. رمضان ماه امید و امید مایه‌ی نشاط است؛ مهرورزی و اجتناب از آزردن و رنجاندن دیگران، در بستر جامعه‌ای پُرنشاط محقق می‌گردد.
  18. رمضان که از راه می‌رسد، خوبی از در و دیوار شهر می‌بارد؛ تا می‌توانیم از این بارش رحمت الهی برای برخورداری از جامعه‌ای امن و پُرنشاط بهره بگیریم.
  19. انس با قدرتمندترینِ قدرتمندان و مهربان‌ترینِ مهربانان، پشتمان را گرم می‌کند تا بیش از پیش برای داشتن جامعه‌ای امن و سرشار از امید و نشاط بکوشیم.
  1. دست مریزاد به تو ای هموطن عزیزی که با وجود داشتن عذر شرعی برای روزه‌داری، شرافت، انسانیت و اخلاق نیکت، تو را به رعایت حقوق روزه‌داران ترغیب می‌کند.

 تیر سارقان به سنگ خورد / دستگیری باند سارقان منزل در “فسا”

فرمانده انتظامی فسا گفت: با اقدام به موقع پلیس، اعضای باند ۴ نفره سارقان منزل در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تردد مشکوک خودرویی در یکی از محله های شهر، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ معلم به محل اعزام شدند.

وی افزود: راننده خودرو که متوجه حضور ماموران پلیس شده بود، از صحنه متواری شد که پس از ساعتی تعقیب و گریز، ماموران خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در حین تعقیب و گریز، یکی از سارقان به صورت سطحی مجروح و حال عمومی وی رضایت بخش می باشد، تصریح کرد: با دستور مقام قضائی، راننده و سه سرنشین خودرو که همگی اعضا یک خانواده بودند، برای تحقیقات تخصصی به مقر انتظامی منتقل شدند.

سرهنگ قسام از کشف تعدادی آلات و ادوات بکارگیری در سرقت و ۵۰ میلیون ریال وجه نقد در بازرسی از خودرو خبر داد و گفت: متهمان برای شناسایی نشدن هویت، همزمان از ۳ جفت پلاک بر روی خودرو استفاده کرده بودند که شماره یکی از پلاک ها در سامانه پلیس موجود نبود و یکی دیگر از پلاک ها نیز سابقه سرقت از شهرستان شیراز را داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه متهمان دارای سابقه سرقت هستند، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس از متهمان آغاز شده است.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۲۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ ” لطف الله محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه چنار ،بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه روزی و به کار گیری گشت های نامحسوس ۲ تن از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی گفت: در بازجویی به عمل آمده توسط ماموران، سارقان دستگیر شده به ۲۵ فقره سرقت اماکن خصوصی در محدوده شهرستان کوه چنار اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای میلیاردی قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۷۵ دستگاه ماساژور برقی و ۱۳۰ عدد شارژر مربوط به ماشین خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف موتورسیکلت مسروقه در “کازرون”

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی کازرون هنگام گشت‌زنی در بخش “خشت” به یک دستگاه موتورسیکلت که به صورت بلاصاحب رها شده بود، مشکوک شدند.

وی عنوان کرد : پس از استعلام های لازم مشخص شد موتورسیکلت مذکور دارای سابقه سرقت می باشد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست،تمام نکات ایمنی را برای نگهداشت وسایط نقلیه بکار ببندند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن۱۱۰  به پلیس  اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار ” در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی به ۵ دستگاه خودرو سبک مظنون و آن ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۳ هزار و ۱۰۰ عدد انواع نوشیدنی خارجی، یک هزار و ۳۴۰ عدد قفل آویز، ۷۸۵ عدد انواع چاقوی آشپزخانه،۷۰۰ عدد بسته قهوه،۵۰۰ عدد دسته کلید،۱۳۰عدد انواع اسباب بازی و ۹ طاقه پارچه قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه در این رابطه ۶  متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله های قاچاق ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی اقلید ازکشف یازده میلیارد ریال انواع کالای قاچاق دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران این فرماندهی در حین کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان و اجرای طرح مقابله با قاچاق دو دستگاه خودرو را به دلیل کشف بار قاچاق توقیف کردند.

وی افزود : ماموران در بازرسی از خودروها تعدادی لوازم خانگی قاچاق شامل یک دستگاه تلویزیون ۸۵ اینچ_ یک دستگاه کولر گازی_ یک عدد پمپ باد _دو دستگاه جاروبرقی_قهوه ساز _ضبط تصویری خودرو_ دو عدد مانیتور _ آسیاب برقی_خردکن_ جاروبرقی شارژی  و یک دستگاه ماشین ظرفشویی که همگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی بودند را کشف و ضبط نموده اند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه دو دستگاه خودرو در این رابطه توقیف و کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را یازده میلیارد ریال برآورد کرده اند افزود : در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و به همراه ۲ نفر متهم دستگیرشده  تحویل مراجع قضایی گردید.

کشف خودرو سرقتی با هوشیاری ماموران پلیس “مرودشت”

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف خودرو سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:: ماموران پاسگاه انتظامی “سیوند” حین گشت در سطح حوزه استحفاظی جهت بررسی واژگونی خودرو پراید که از طریق مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ به آنها اعلام شده بود به محور اصلی روبروی شهر استخر در دو راهی ارسنجان- مرودشت اعزام شدند.

وی افزود : با دقت عمل و هوشیاری گشت پاسگاه انتظامی سیوند و پس از استعلام از سامانه مشخص شد این خودرو ۴۸ ساعت قبل از شهرستان های اطراف به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه خودرو مسروقه به پارکینگ منتقل شد، خاطر نشان کرد: تلاش در جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

قربانی شدن مهارت‌های زندگی پای آموزش مجازی

یادگیری درسنین کودکی بسیار حائز اهمیت است و مدرسه بعد از خانه اصلی ترین کانون برای جامعه پذیر کردن کودکان محسوب می شود .

نزدیک به ۲ سال از آغاز همه گیری کرونا می گذرد و حوزه های مختلف تحت تاثیر آن قرار گرفته اند و اثرات آن با خود آسیب ها و تغییرات جبران ناپذیری را به همراه داشته است . حوزه آموزش از مهم ترین حوزه هایی است که در مرحله نخست محدودیت ها و تغییرات قرار گرفته و سیستم آموزش از حضوری به مجازی تغییر پیدا کرده است .

طولانی شدن آموزش مجازی و قرنطینه خانگی دانش آموزان منجر به دور شدن آنها از فضای مدرسه و کلاس های درس شده است که ضمن افت آموزشی، در حوزه اجتماعی و روانی نیز برای آنها تبعاتی داشته که کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی و مشاوره معتقدند که تداوم یافتن این شیوه آموزش اثرات ناخوشایندی در این بخش به بار خواهد آورد .

فراهم نکردن بستری برای برقراری ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، دوست یابی، سازش با دیگران به عنوان بخشی از این اثرات است که می توان نام برد و باعث شده تا آنها نتوانند مهارت های زندگی و اجتماعی را فرا بگیرند .

کارشناسان حوزه آموزش و پرورش معتقد هستند که یادگیری درسنین کودکی بسیار حائز اهمیت است و مدرسه بعد از خانه اصلی ترین کانون برای جامعه پذیر کردن کودکان محسوب می شود، اما امروز با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده کودکان بهره مند از این فضا نیستند .

آموزش مجازی و اولویت هایی که فراموش شد:

نخستین مشکل و تاثیر آموزش مجازی برای دانش آموزان بویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی محرومیت شان از کسب مهارت و روابط اجتماعی بوده است و کودکان بدون فراگیری این مهارت ها قادر به حضور بدون مشکل در اجتماع نیستند .

مدرسه به عنوان کانون آموزش ضمن بسترسازی برای فراگیری دروس، یادگیری مسائل در حوزه مهارت های اجتماعی را ایجاد می کند و بسیاری از این مهارت ها از جمله چگونگی روابط و ارتباط گیری با افراد و حتی قوانین را در این فضا و با حضور در آن آموزش می بینند .

به طور مثال دانش آموزان هنگام ایستادن در صف یاد می گیرند که باید نوبت را رعایت کنند و در این زمینه قانون رعایت و احترام گذاشتن به نوبت را فرا می گیرد.

کودکان با حضور در مدرسه می توانند مسائل روابط عاطفی، استقلال و رویه برخورد با مسائل را فرا بگیرند، ولی تاثیر فضای مجازی و کلاس های غیر حضوری باعث شده تا شیوه یادگیری نیز تغییر کند و معلم به عنوان محور آموزش قرار گیرد و به دلیل مجازی بودن و عدم دسترسی به دانش آموزان، پرسش و پاسخ برای ارزیابی فعالیت آنها صورت نگیرد .

در حال حاضر معلم با دانش آموزان تنها با مانتیور کامپیوتر در ارتباط است و دانش آموزان در مدت حضور مجازی در کلاس تنها یکسری داده ها به صورت یکطرفه دریافت می کنند و معلم هم قادر نیست ارزیابی لحظه ای در این زمینه انجام دهد.

در روند آموزش برقراری ارتباط بین آموزش گیرنده و آموزش دهنده اهمیت دارد، اگر این برقراری ارتباط صورت نگیرد به نوعی آموزش استانداردی انجام نشده است که انتظار داشت نتایج قابل قبولی به دست بیاید .

طولانی شدن این شیوه تدریس بر آموزش و سطح سواد دانش آموزان تاثیر می گذارد و می تواند موجب بحران شود. چون افرادی بدون فراگیری مهارت های اجتماعی وارد جامعه می شوند در حالی که از اصول اولیه نظیر برقراری ارتباط با افراد آگاهی درستی ندارند .

اختلال در فراگیری مهارت‌های زندگی:

در کنار فرصت های آموزش مجازی که باعث شد والدین دانش آموزان بدون دغدغه و نگرانی از ابتلای فرزندانشان نگران آموزش آنها نباشند، اما طولانی مدت شدن این شیوه آموزش مضرات و آسیب هایی بر روند تعلیم و تربیت دانش آموزان ایجاد می کند.

تخلیه هیجان به عنوان عاملی برای تامین سلامت روحی و روانی دانش آموزان است

تخلیه هیجانی در مدرسه زمانی رخ می دهد که دانش آموز در میان همسالانش به فعالیت های بدنی بپردازد و یا اینکه در میان آن بتواند احساسات خود از قبیل خشم، دوست داشتن و ایثارگری را نشان بدهد، در حالی که مجازی شدن آموزش و عدم حضور دانش آموزان در محیط مدرسه باعث شده تا این هیجانات در کودکان پدیدار و تخلیه نشود و به نوعی آنها چگونگی کنترل هیجانات و احساسات خود را در مقابل دیگران یاد نگیرند .

فراگیری مهارت های زندگی  و اجتماعی به عنوان بخش دیگری از روند تعلیم و تربیت در مدرسه است که با تمرین، تکرار و در موقعیت قرار داشتن می تواند در فراگیری این مهارت ها تاثیر خود را داشته باشد، یعنی اینکه کودک چگونه با افراد ارتباط داشته باشد، زمانی می تواند یاد بگیرد که در آن موقعیت قرار بگیرد و با تکرار آن را بیاموزد.

حضور دانش آموزان در فعالیت های ورزشی مدارس باعث می شود که قدرت تصمیم گیری در موقعیت های مختلف در آنها شکل بگیرد و یاد می گیرند سریع تصمیم گیری کنند و این خود باعث تخلیه هیجانات می شود و رشد روانی را ایجاد می کند .

تاب آوری از جمله مهارت هایی است که دانش آموزان می توانند در محیط مدرسه آن را فرا بگیرند. اینکه کودک به دور از خانواده و حمایت های والدین و دیگر اعضای خانواده یاد می گیرد که چگونه در مقابل چالش های پیش آمده عکس العمل و رفتار نشان بدهد. وقتی کودک در خانواده و کنار والدین خود باشد همه چیز برای او مهیا است و خواسته هایش جامه عمل پوشانده می شود و به بچه های زودرنج و تا حدودی لوس تبدیل می شوند، اما با حضور در مدرسه و در میان جمع همسالان برای به دست آوردن آنچه که می خواهند به افرادی پویا و تلاشگر مبدل می شوند .

با طولانی شدن دوره آموزش مجازی و دور شدن دانش آموزان از فضای کلاس و مدرسه بسیاری از مهارت های زندگی و اجتماعی را کودکان یاد نمی گیرند که این خود باعث می شود که در آینده افرادی فاقد این مهارت ها را در جامعه داشته باشیم .