متولیان فرهنگی مدیریت شهری در برنامه خوشا شیراز مطرح کردند؛

هم‌افزایی مسئولان فرهنگی شیراز از بسترها و ظرفیت‌های متعدد این کلان‌شهر

 رویدادهای فرهنگی متنوعی در هفته شیراز در حال اجراست بامداد خبر:محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر و محمدعلی چوبینی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در برنامه خوشا شیراز صداوسیمای مرکز فارس به مناسبت هفته شیراز با شهروندان سخن گفتند‌. به گزارش […]

 رویدادهای فرهنگی متنوعی در هفته شیراز در حال اجراست

بامداد خبر:محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر و محمدعلی چوبینی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در برنامه خوشا شیراز صداوسیمای مرکز فارس به مناسبت هفته شیراز با شهروندان سخن گفتند‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر و محمدعلی چوبینی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در برنامه خوشا شیراز صداوسیمای مرکز فارس به مناسبت هفته شیراز با شهروندان سخن گفتند‌.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در این برنامه اظهار کرد: شهر شیراز در همه ابعاد و زمینه‌ها ظرفیت بی‌مانندی دارد که این ظرفیت در همه زمینه‌ها و در بعد فلسفه، علم، پزشکی و هنری و … است و نمونه بارز آن، ورود بیشترین تعداد گردشگر در ایام نوروز گذشته به این استان و بیشترین بازدید از اماکن گردشگری که موردتوجه گردشگران قرار گرفت و بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دو مجموعه حافظیه و سعدیه دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده بود و این موضوع نشان‌دهنده استفاده از این ظرفیت است.

محمدرضا هاجری افزود: اگر متولیان فرهنگی شهر دست‌به‌دست یکدیگر بدهند و همراه و همگرا و هم‌افزا از بسترهای موجود استفاده کنند، معتقدم نه‌تنها در شیراز بلکه در خاورمیانه نیز چنین شهری با این ظرفیت‌های متعدد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: شهر شیراز ۱۷۰ محله دارد و هویت واقعی را این محلات مشخص می‌کنند و در حال حاضر شورای اسلامی شهر شیراز و مجموعه شهرداری برای احیای محلات در دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورود کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: علاوه بر اجرای رویدادهای فرهنگی به مناسبت هفته شیراز در اماکن تعیین‌شده، در محل دو باغ عفیف‌آباد و جهان‌نما، با هماهنگی قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر و اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس از خانواده‌های نخبه و ممتاز آموزش‌وپرورش در محل باغ عفیف‌آباد تجلیل خواهد شد.

سعدی خوانی و‌ حافظ خوانی در آرامگاه‌های حافظیه و سعدیه، طراحی باغ‌موزه قرآنی، جانمایی یک مکان برای باغ شعر و اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از محلات شهر شیراز و اختصاص مبالغی برای حوزه فرهنگی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شیراز از دیگر موضوعات مورداشاره هاجری بود.

وی اضافه کرد: لازمه تمام اقدامات اجرایی، هماهنگی و مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه است و نباید شورا را تنها به‌عنوان ام‌المخارج بودن در نظر داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر با ترک فعل بسیاری در حوزه فرهنگی مواجه هستیم.

هاجری خاطرنشان کرد: در‌ حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محلات تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن روز و هفته شیراز اظهار کرد: اردیبهشت شیراز بسیار دیدنی است و از تمام مردم کشور دعوت می‌کنیم که در دومین ماه زیبای بهار به شهر شیراز بیایند.

محمدعلی چوبینی با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت هفته شیراز، افزود: در این مراسم از دو نفر از افتخارآفرینان شهر شیراز و کشور استاد محمود پاک‌نیت و محمد فیلی تقدیر شد.

وی در تشریح برنامه‌های روز و هفته شیراز، تصریح کرد: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی روز جمعه برگزار شد و این مراسم با استقبال بسیار خوب شهروندان صورت گرفت.

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: به‌رسم هرساله در روز شیراز آیین معنوی جابجایی قرآن کریم دروازه قرآن انجام می‌شود و از یکشنبه‌شب به مدت سه شب برنامه جنگ شادی به عشق شیراز در محل باغ عفیف‌آباد با حضور شهروندان برگزار خواهد شد.