اخبار پلیس فارس:

کشف ۹۷ کیلو حشیش در شیراز

بامداد خبر:جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان شیراز در بازرسی از یک خودرو وانت، ۹۷ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش کشف کردند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سردار “یوسف ملک زاده” گفت : مأموران کلانتری “آزادگان” شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو وانت مشکوک و […]

بامداد خبر:جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان شیراز در بازرسی از یک خودرو وانت، ۹۷ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سردار “یوسف ملک زاده” گفت : مأموران کلانتری “آزادگان” شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو وانت مشکوک و دستور ایست دادند.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده که عرصه را بر خود تنگ می دید، با رها کردن خودرو و با توجه به تاریکی هوا متواری شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۹۷ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش ها برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

نوجوانی که در دام سایت های کلاهبرداری قرار گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از کلاهبرداری از یک نوجوان خبر داد که با اقدام سریع پلیس فتا پول از دست رفته وی عودت و به حسابش واریز شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” ادامه داد: نوجوانی ۱۸ ساله به پلیس فتا شهرستان کازرون مراجعه و اظهار داشت با مشاهده تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی بنا بر سرمایه گذاری با سود زیاد و تضمینی ، خودرویی که پدرم برایم خریده بود را فروخته و معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سایت اعلام شده سرمایه گذاری نمودم که پس از مدتی هیچ گونه سودی که از سایت نبردم، کل دارایی ام را نیز از دست دادم.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات فنی دقیق درگاه های اینترنتی سایت مذکور احصاء و با کسب تکلیف از مقام قضائی حساب های متصل به آن مسدود و متهم که ساکن یکی از استان های شمالی کشور بود، شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به آن استان نیابت گردید.

سرهنگ زراعتیان در پایان از شهروندان خواست تا جهت سرمایه گذاری مراجع مطمئن را انتخاب کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش فوریت های پلیسی و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴  اطلاع دهند .

دیدار با خانواده شهید “جنگلی” در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با خانواده معظم شهید “جنگلی” دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “حسین اکبرپور” با بیان مطالبی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: دیدار و دلجویی از خانواده شهدا و تجلیل از مقام شامخ این عزیزان تکلیفی است بر دوش تک تک آحاد جامعه و بر همه ماست که همواره راه و روش والای شهیدان را ادامه دهیم.

وی افزود: شهادت کامل ترین درجه تعالی و رشد اعتقادی و ایمانی و جلوه گر غایت قداست و شهامت انسان به عنوان اشرف مخلوقات الهی است.

در پایان این دیدار، با اهدا لوح تقدیر از خانواده این شهید والامقام تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در “جهرم”

فرمانده انتظامی جهرم از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری “۱۲ مطهری” شهرستان جهرم هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را  متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی‌ها و استعلام های لازم دریافتند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت می باشد که در این خصوص راکب موتورسیکلت نیز دستگیر شد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و تحت رسیدگی قرار دارد، افزود: برخورد با سارقان اموال مردم با جدیت در دستور کار پلیس جهرم قرار داد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شهروندان خواست: به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می شود توجه داشته باشند و خودرو و موتورسیکلت خود را در مکان های مطمئن پارک کنند.

دیدار با خانواده شهیدان ” سرطاوی ” و ” فروتن ” در “کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با خانواده شهیدان والامقام “سرطاوی ” و ” فروتن ” دیدار و از آنها دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان ” با حضور در منزل شهیدان  ” سرطاوی ” و ” فروتن ” با خانواده این دو شهید بزرگوار دیدار و از آن ها دلجویی کرد .

در پایان این دیدار، فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اهدا لوح تقدیر، از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

دیدار با خانواده شهید ” حامد معصومی” در “بوانات”

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات در دیدار با خانواده شهید والامقام ” حامد معصومی ” گفت: خانواده شهدا اسوه صبر و پایداری هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در دیدار با خانواده شهید انتظامی ” حامد معصومی “، شهیدان را بزرگترین سرمایه‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: پلیس، حرکت در مسیر آرمان‌های شهدا را یکی از وظایف خود می‌داند.

وی گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا ضمن افزایش روحیه، باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “زرین دشت” با خانواده شهید “صمد مرادی

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با حضور در منزل شهید والامقام انتظامی “صمد مرادی”، با خانواده وی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در این دیدار ضمن تبریک سال جدید، گفت : شهداء بهترین الگو برای جوانان جامعه ما هستند و صبر، استقامت و پایداری خانواده معظم شهداء ستودنی و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: آرامش و امنیتی که امروز بر جامعه حاکم است ثمره فداکاری و ازخودگذشتگی و خون پاک شهیدان عزیز است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء باعث تداوم حرکت انقلاب اسلامی خواهد شد.

در پایان این دیدار با اهدا لوح تقدیر، از خانواده این شهید والا مقام، تجلیل شد.

شهید “صمد مرادی” از  پرسنل وظیفه انتظامی بود که سال ۱۳۶۶ در منطقه دهلران در حین اجرای عملیات و درگیری با اشرار و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

توقیف ۲ خودرو حامل کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “گراش” از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ ” داریوش انصاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان گراش هنگام کنترل خودروهای عبوری در محوهای مواصلاتی، ۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها تعداد زیادی لوازم خانگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گراش تصریح کرد: ارزش این محموله قاچاق طبق نظر کارشناسان مربوطه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه توسط ماموران پاسگاه “فامور” خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه “فامور” هنگام گشت زنی به یک دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک مشکوک شدند که پس از توقف و استعلام از سامانه آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت فوق مسروقه می باشد.

وی بیان کرد: موتورسیکلت مسروقه به همراه فرد سارق دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به یگان انتظامی انتقال داده شد.

دیدار جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “گراش” با دادستان

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گراش با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش با تبریک سال جدید، از زحمات شبانه روزی کارکنان پلیس در ایام نوروز تقدیر و تشکر کرد.

توقیف ۳۲ دستگاه موتور سیکلت متخلف در “ممسنی”

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: ۳۲ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ “شهرام افشاری  “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاکسازی مکان‌های عمومی و تفرجگاه‌های سطح شهر ۳۲ موتورسیکلت را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

وی افزود: ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها، همراه نداشتن مدارک و انجام حرکات نمایشی و خطرناک از تخلفات راکبان این موتورسیکلت‌ها بوده است.

سرهنگ افشاری در پایان گفت: پلیس با اعمال طرح های مختلف، با مجرمان و برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم قاطعانه برخورد می‌کند و سامانه فوریتی ۱۱۰ تمام وقت آماده رسیدگی به خواسته های شهروندان است.

بازگشایی مدارس

مدرسه به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد که کار با دیگران را بیاموزند و این یک مهارت بسیار مهم برای زندگی دردنیای واقعی است.

قرنطینه دو ساله دانش آموزان رشد جسمی و روانی آنان خصوصا رشد اجتماعی، شناختی و هویت یابی آنها را با مخاطره مواجه کرده است. دانش آموزان به ویژه دانش آموزان نوجوان به دلیل اینکه در سن تحول جسمی، شناختی، اجتماعی ،هیجانی، رفتاری و اخلاقی هستند، در ایام پاندمی کووید ۱۹ التهابات بسیار بالایی را تجربه کردند. با قرنطینه و بسته شدن مدارس شاهد آن بودیم که تحولات رشدی و شناختی که باید در دانش آموزان ایجاد می‌شد با وقفه مواجه بود که اگر نتوانیم آن را هم‌اکنون جبران کنیم، با آسیب‌های جدی در دانش آموزان فعلی و بزرگسالان آینده روبرو خواهیم شد و این مساله بزرگترین نگرانی ما است. آسیب‌های روانی بلندمدت و بسیار فرسایشی خواهد بود و گاهی تا چند دهه می‌توان شاهد اثرات مخرب این پاندمی بود.

کرونا و فضای مجازی باعث شده که مشکلاتی برای سلامت روان دانش آموزان ایجاد شود که در آینده به شدت خطرساز است. فضای مجازی به خودی خود آسیب های مرتبط با خود را دارد و این گردش دانش آموزان در فضای مجازی و ناتوانی آنها از تشخیص درست از غلط باعث می شود که نتوانند مهارت های لازم را به دست آورند. در طول قرنطینه، کودکان به ‌طور قابل ‌توجهی زمان بیشتری را به استفاده از صفحه نمایش و زمان کمتری را صرف فعالیت بدنی و خواب می‌کردند.

یکی از کارکردهای آموزش، یادگیری دروس علمی است در حالی که کرونا به‌ وضوح نشان داد که مهمترین بخش مدرسه تربیت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است، در واقع در ایام کرونا آموزش سریع خودش را با سیستم‌های نوین تطبیق داد اما هرچه مدت قرنطینه طولانی‌تر می‌شد اهمیت آموزش و پرورش بر پایه تأثیر روانی اجتماعی بیشتر خودش را نشان داد، به‌گونه‌ای که امروزه کمتر کسی می‌تواند نقش تربیتی مدارس را کتمان کند.به این دلیل بازگشت به مدرسه یک امر ضروری برای همه کشورهای جهان محسوب می‌شود و البته این بازگشت به یک ‌سری الزامات نیاز دارد درک‌ها و تعاریف متفاوتی از آموزش وجود دارد، اما می‌توان بر یک چیز به طور جهانی توافق کرد که آن هم اهمیت آموزش و نقش مدرسه در زندگی فردی و اجتماعی است. البته ذکر این نکته مهم است که در شرایط حاضر که شیوع کرونا نگرانی‌های زیادی را برای والدین و سیاستگزاران آموزشی به دنبال داشته، آموزش حضوری فقط در صورتی منطقی و قابل اجراست که تمامی موارد لازم در راستای حفظ سلامتی ذی نفعان از سوی متولیان امر، تضمین و صورت گرفته باشد

سیستم آموزشی نحوه تصمیم گیری مستقل را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و برای زمانی که در جامعه، بدون والدین و دوستان نزدیک باید تصمیم گیری داشته باشند، آنان را آماده می‌کند. امروزه تفکر انتقادی و شیوه‌های حل مسئله از معیارهای اساسی در موفقیت و توسعه فردی محسوب می‌شود.

مدرسه به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد که کار با دیگران را بیاموزند و این یک مهارت بسیار مهم برای زندگی در “دنیای واقعی” است. از طریق بازی‌ها و پروژه‌ها و حتی مشارکت در ورزش‌های بعد از مدرسه، کودکان می‌توانند اهمیت ایجاد روابط با یکدیگر را بیاموزند. اجرای آموزش کارگاهی که همه شرکت کنندگان از یک گروه هستند به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا یکدیگر را در سطوح عمیق تر و متفاوتی بشناسند، زیرا تجارب یکدیگر را می‌شنوند، به اشتراک می‌گذارند و مشکلات را با هم حل می‌کنند.

حتی اگر محتوای آموزشی ارتباطی با مهارت‌های ارتباطی و بین فردی نداشته باشد، صرف حضور در کلاس درس و آموزش با افراد دیگر این مهارت‌ها تقویت می‌شود. فراگیران باید ارتباط برقرار کنند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، پرسش‌های خود را مطرح کنند، به طور موثر گوش دهند، مذاکره کنند، اعتمادسازی کنند، تأثیر بگذارند.

بسیاری از دانش‌آموزان از خشونت‌ها و آزارهایی رنج می‌برند که فقط با حضور در مدرسه و همدلی با همسالان خود و استفاده از راهنمایی‌هایی معلمان و مشاور مدرسه قادر به رویایی و حل آنها می‌شوند.

شکل گیری مطلوب شخصیت، خلاقیت و نوآوری، ایده پردازی، شناخت توانمندی‌ها، شکوفایی استعدادها، مشارکت، کمک به همنوع، شهروند خوب بودن و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که برای به زیستی و زندگی پویا نیاز است، با حضور در مدرسه و دریافت آموزش‌ها و مهارت‌های لازم امکان پذیر است.

تهیه و تنظیم: “نجمه ودیعی” – مشاور کلانتری ” ۲۸ صدرا” شهرستان  شیراز