«همه عالم تن است و ایران دل» گواهی بر ظرفیت علمی و ملی اشعار نظامی

بامداد خبر:حمیدرضا قانعی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت حکیم نظامی در استان فارس اظهار کرد: جای تأسف دارد که ما به برخی از شاعران و مفاخر با وجود جایگاه والایی که دارند آن‌طور که باید نپرداخته ایم.  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: یکی از […]

بامداد خبر:حمیدرضا قانعی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت حکیم نظامی در استان فارس اظهار کرد: جای تأسف دارد که ما به برخی از شاعران و مفاخر با وجود جایگاه والایی که دارند آن‌طور که باید نپرداخته ایم.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: یکی از موضوعاتی که در باب حفظ و حراست از میراث معنوی و فرهنگی ایران تاکنون مغفول مانده این است که به برخی از شاعران و مفاخر دوران کمتر پرداخته شده است.

حمیدرضا قانعی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت حکیم نظامی در استان فارس اظهار کرد: جای تأسف دارد که ما به برخی از شاعران و مفاخر با وجود جایگاه والایی که دارند آن‌طور که باید نپرداخته ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: اتفاقی که در کشورهای پیرامون ایران برای بزرگداشت این قشر فرهیخته رخ می‌دهد شاید ما را به خودمان بیاورد تا برگردیم و ظرفیت‌های حوزه ادبیات را بازخوانی کنیم.

وی اضافه کرد: روزی که ماجرای بزرگداشت حکیم نظامی به صورت ملی مطرح شد این مصرع از ابیات نظامی «همه عالم تن است و ایران دل» در ذهنم تداعی شد و این خود گواهی بر ظرفیت علمی و ملی اشعار نظامی بود.

قانعی گفت: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تلاش کردیم تا با همکاری مجموعه دستگاه‌ها اعم از اداره کل کتابخانه‌های عمومی، معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری، مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، انجمن ترویج زبان و ادبیات داستانی، بسیج هنرمندان، معاون فرهنگی دانشگاه شیراز، دانشکده ادبیات و علوم انسانی و حوزه هنری؛ برنامه‌های متعددی را به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی همزمان با سراسر کشور برگزار کنیم تا از این طریق سهم خود را از این بزرگداشت ادا کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در فارس بیان داشت: طرحی کلان به عنوان «زیست بوم فرهنگی،هنری، رسانه‌ای، قرآنی و اجتماعی استان» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورده است و ادارات فرهنگی استان محور این طرح هستند و با تشکیل شوراهای تحول فرهنگی در هر شهرستان تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح به کار گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: این طرح با هدف شناساندن ظرفیت‌ها به مدیران کل ادارات و دستگاه‌های مختلف در استان فارس دنبال می‌شود. در واقع ماجرای بزرگداشت حکیم نظامی این حساسیت را برای ما ایجاد کرد که در این زمینه گام‌های محکم‌تری برداریم.