فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در بخش اقتصاد

بامداد خبر: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع‌طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی پارلمانی گفت: فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در کنار دیپلماسی سیاسی دولت به ویژه در بخش اقتصاد می‌تواند منجر به توسعه تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری ایران با کشورهای مختلف شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد […]

بامداد خبر: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع‌طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی پارلمانی گفت: فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در کنار دیپلماسی سیاسی دولت به ویژه در بخش اقتصاد می‌تواند منجر به توسعه تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری ایران با کشورهای مختلف شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدجواد عسکری در نشستی با حضور وزیر کشاورزی کشور برزیل، سفیر این کشور و هیأت همراه؛ مسئولان استان و تجار و بازرگانان فارس در اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: تنوع اقلیمی در ایران قابلیت‌های منحصربفردی را در بخش کشاورزی ما ایجاد کرده که در میان استان‌های کشور؛ فارس به واسطه تنوع اقلیمی که دارد در زمینه کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک حرف‌های بسیاری دارد.
وی افزود: تولید محصولات ارگانیک سالم و رعایت دوره کارنس تنها بخشی از توانمندی‌های ایران در حوزه کشاورزی است.
عسکری با اشاره به توانمندی و جایگاه استان فارس در حوزه کشاورزی ایران اظهارداشت: فارس یک استان چهار فصل است که توانسته است بزرگترین انجیر دیم، دشت گل محمدی دیم و کشت گیاهان دارویی از جمله شیرین‌بیان و زعفران را در سطح جهان به خود اختصاص دهد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت افزایش تراز تجاری ایران و برزیل در بخش کشاورزی اضافه کرد: اعزام منابع انسانی متخصص و محقق به کشور برزیل، تبادلات مربوط به انتقال دانش و تکنولوژی، صادرات و واردات محصولات کشاورزی با تسهیل در فرآیند بانکی یا تهاتر کالاهای استراتژیک نظیر کود اوره، میعانات گازی، مشتقات نفتی، نفت خام و همچنین خشکبار و محصولات فرآوری شده کشاورزی از جمله موارد همکاری مشترک بین ملت، دولت و پارلمان دو کشور است.
عسکری با اشاره به دیپلماسی پارلمانی ادامه داد: تلاش داریم با همکاری سفارت ایران و برزیل فضای مناسب و هدفمندی را در زمینه توسعه تجارت با اعزام تجار بین‌المللی فراهم کنیم که اتاق بازرگانی در این زمینه نقش محوری و توسعه‌ای خواهد داشت.
در نشستی با حضور وزیر کشاورزی کشور برزیل، سفیر این کشور و هیأت همراه؛ رئیس اتاق بازرگانی فارس؛ نمایندگان مجلس و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی؛ استاندار فارس، دیگر مسئولان استان و تجار و بازرگانان استان فارس توانمندی ها و ظرفیت های استان فارس و کشور برزیل در حوزه های مختلف کشاورزی و راه های گسترش همکاری تجاری و افزایش مبادلات تجاری مطرح و بررسی شد.