معاون شهردار شیراز اعلام کرد

استقبال از بسته های گردشگری سرمایه گذاری شیراز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

بامداد خبر:غرفه شهرداری شیراز در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران میزبان مسئولین کشوری و لشکری همچون قائم مقام و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت، مدیر عامل و رایزن تجاری حوزه عربی، مسئول کانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نشست تخصصی با طلایه […]

بامداد خبر:غرفه شهرداری شیراز در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران میزبان مسئولین کشوری و لشکری همچون قائم مقام و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت، مدیر عامل و رایزن تجاری حوزه عربی، مسئول کانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نشست تخصصی با طلایه داران صنعت گردشگری کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،مصطفی مشفقیان معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ضمن حضور در این غرفه گفت: با توجه به اینکه شیراز، شهر جهانی صنایع دستی است، در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تلاش کردیم معرفی مطلوبی از آثار و صنایع دستی شیراز به ویژه هنرهای دستی کمتر شناخته شده داشته باشیم.

معاون شهردار استقبال از غرفه شهرداری شیراز را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از بسته های گردشگری سرمایه گذاری و آثار ارائه شده توسط هنرمندان شیراز و استان فارس استقبال خوبی شده است.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: شهر شیراز با داشتن ظرفیت های متعدد به ویژه در حوزه گردشگری مذهبی یکی از طلایه داران گردشگری مذهبی در کشور است و از دیرباز مورد توجه زائرین و گردشگران بوده است.

حکمت نیا اضافه کرد: در کنار گردشگری مذهبی، توجه به ظرفیتهای گردشگری سلامت، گردشگری فرهنگی و تاریخی و شهر جهانی صنایع دستی، شیراز را به عنوان یکی از اضلاع گردشکری ایران شناسانده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه های ملی و بین‌المللی فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر داشته های شیراز و جلب نظر مخاطبان و گردشگران است، تاکید کرد: تلاش داریم تمام داشته های شیراز در حوزه های مختلف مذهبی، فرهنگی، ادبی، صنایع دستی و … را عرضه کنیم.

همچنین در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، محمد بحرانی هنرمند ارزنده کشورمان به‌عنوان نخستین سفیر گردشگری مسئولانه استان فارس معرفی شد.

براساس این گزارش، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است در این نمایشگاه، هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری از همه استان‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف ارائه کرده‌اند و هیئت‌های تجاری مختلف از کشور‌های همسایه همچون عمان، افغانستان، تاجیکستان، عراق و… نیز حضور دارند. این نمایشگاه تا ۱۲ بهمن‌ماه دایر است.