محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در ویژه برنامه تقدیر از پژوهشگران برتر استان:

استان فارس باید استان برتر در مدیریت علمی کشور باشد

بامداد خبر : با حضور استاندارفارس، هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز و هیأت‌رئیسه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان و همچنین پژوهشگران برتر استان در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد. […]

بامداد خبر : با حضور استاندارفارس، هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز و هیأت‌رئیسه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان و همچنین پژوهشگران برتر استان در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این برنامه با بیان اینکه توانمندی استان فارس در زمینه پژوهش‌های مختلف بسیار زیاد است، مطرح کرد: با توجه به دیدارها و جلساتی مختلف که پایتخت کشور انجام می‌شود و اخیرا هم در حضور فارسی‌های مقیم تهران داشتیم از توانمندی‌های منحصربفرد استان فارس در عرصه‌های مدیریتی به ویژه پژوهش اذعان دارند و از توانمندی بالقوه و بالفعل این استان مثال می‌زنند.
استاندار فارس از تشکیل دفتر و یا ستاد هماهنگی دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و در این زمینه گفت: در نظر داریم در این ستاد آیین‌نامه‌ای را تدوین کنیم تا در راستای چگونگی کمک کردن دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با ارائه راهکارهایی به دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه استان فارس باید استان برتر در مدیریت علمی کشور باشد، افزود: اگر بگوییم همه پژوهش‌ها کاربردی باشد افراط است و در مقابل هم بایستی دچار تفریط در زمینه بکارگیری پژوهش‌ها نشویم و با حالت اعتدال و به صورت علم‌پایه آن‌ها را کاربردی کنیم.
محمدهادی ایمانیه با گلایه از مشکلات متعدد استان فارس و لزوم ارائه راهکارهای متناسب با مرتفع نمودن آن‌ها، تشریح کرد: تصادفات بسیار زیاد، اعتیاد، مهاجرت روستاییان به شهر، حاشیه‌نشینی، کمبود منابع آبی، معضلات زیست‌محیطی خلیج‌فارس در انتقال آب، کشاورزی صنعتی و اهمیت تغییر یا اصلاح الگوی کشت با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشاورزان، آلودگی هوا و سایر مشکلات مطرح در استان فارس نیازمند تدبیر مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد تا بتوانند با بکارگیری توانمندی و ظرفیت‌های پژوهشگران به ویژه جوانان در این زمینه گره‌گشا و موثر باشند.
استاندار فارس در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری که چندی پیش هم صحبت داشتند، موضوع مهاجرت نخبگان از کشور است که به راحتی روانه کشورهای غربی و با آغوش باز از جانب آن‌ها پذیرفته می‌شوند که نیازمند توجه بیشتری به ظرفیت‌های جوانان نخبه هستیم.
حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در ادامه این برنامه در فرآیند بازدید از غرفه‌های جانبی این برنامه که در قالب نمایشگاه توسط پژوهشگران و صنعتگران برگزار شده بود، مطرح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به ویژه در زمینه پژوهش و ارائه توانمندی‌های مختلف در زمینه صنعت و تولید نمونه بارز ارتباط دانشگاه با صنعت است که امروز ما شاهد برپایی این نمایشگاه توسط دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی دانش‌بنیان، فنی مهندسی و واحد‌های فناوری و همچنین کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و صنعتی هستیم.
وی در رابطه با اهمیت ارتباط و تعاملات هدفمند دانشگاه و صنعت گفت: ارتباط واحد‌های تولیدی و صنعتی با دانشگاه‌ها می‌تواند فراتر از جذب و بکارگیری منابع انسانی توانمند و متخصص و به نوعی تکنسین به صورت فصل‌های مشترک همکاری پژوهش‌های تقاضامحور و البته کاربردی تعریف شود تا بتواند زیربنای تولید و اشتغال و همچنین تجاری‌سازی و بهره‌برداری بهتر محصولات را ضمانت کند.
حمیدرضا ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: در سازمان صمت فارس هر ساله یک درصد اعتبارات هزینه‌ای استان فراتر از فصول ۱ و ۶ تجمیع می‌شوند و به عنوان اعتبارات پژوهشی به طرح‌های پژوهشی که عناوین آن توسط دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود، تخصیص پیدا می‌کند که یکی از فرصت‌های ما در پیشبرد اهداف توسعه‌ای محسوب می‌شود.
در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر استان تجلیل و قدردانی شد و از غرفه‌های جانبی و نمایشگاه‌های این برنامه با حضور شرکت‌کنندگان بازدیدی تخصصی انجام گرفت