با حضور وزیر راه و شهرسازی  چندین پروژه عمرانی  در شهر جدید صدرا به  بهره‌برداری رسید

 بزرگراه شیراز اصفهان ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

بامدادخبر – وزیر راه و شهرسازی گفت: به مناسبت نخستین روز از ماه مبارک شعبان چند پروژه عمرانی که عمده ترین مطالبات مردم بوده  تقدیم اهالی این شهرشده است.  به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  محمد اسلامی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در شهر  صدرا  با اشاره به اینکه با تلاش استاندار و دیگر مقامات و […]

بامدادخبروزیر راه و شهرسازی گفت: به مناسبت نخستین روز از ماه مبارک شعبان چند پروژه عمرانی که عمده ترین مطالبات مردم بوده  تقدیم اهالی این شهرشده است.
 به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  محمد اسلامی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در شهر  صدرا  با اشاره به اینکه با تلاش استاندار و دیگر مقامات و مسئولان استانی  پروژه‌های بسیاری در این شهر  علمیاتی و اجرایی شده است، افزود:  بیش از ۶۳ کیلومتر بزرگراه که مهم‌ترین بخشی از کمربندی شرق شیراز به طول ۱۴ کیلومتر، جاده اختصاصی  جهت دسترسی به شهر صدرا با تقاطع غیر همسطح به طول  ۷ کیلومتر و نیز پروژه‌های محور اهواز، بوشهر وجهرم  به بهره‌برداری رسید.
وی خاطر نشان کرد: شهر  جدید صدرا  با احداث  بیمارستان پیوند اعضاء  آن را  به قطب جهانی پزشکی  تبدیل کرده  است و باید این روند همچنان ادامه یابد  تا به اهداف زیر ساختی در شهر دست یابیم.
 اسلامی تصریح کرد: صدرا شهری با  جمعیت‌پذیری افزون بر۳۰۰ هزار نفر  عمده‌ترین  مشکلی آن  دسترسی  این شهر به شیراز بود  که با تلاش‌های انجام‌شده  ابتدا در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت  و سپس با تلاش‌ها انجام‌شده، بزرگراه شهید سلیمانی به بهره‌برداری کامل رسید.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی  مسیر جدیدی به طول ۱۰ کیلومتر از دیگر طرح‌های اجرایی در این شهراست که با اجرایی شدن سهولت  رفت‌وآمد  بیشتری را در این شهر به وجود می‌آورد.
اسلامی در مورد توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در استان  فارس گفت: به دلیل تراکم جمعیت و گستردگی استان فارس بیشترین پروژه راه‌سازی با بیش از ۶۰۰ کیلومتر در دست احداث است که با تأمین منابع اعتباری  در یک و یا ۲ سال آینده به بهره‌برداری  می رسد و با   اجرایی شدن آن  شاخص‌های بهره‌مندی این استان افزایش می‌یابد.
وی بیان داشت: در راستای طرح ملی مسکن ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید صدرا  آغاز گردید که با احتساب این تعداد مجموع طرح‌های ملی مسکن  به  ۵۰۷ هزار  واحد  افزایش می‌یابد که گسترده‌ای از کارگاه خانه‌سازی در سطح کشور را به خود تشکیل داده است.

 در ابتدا یا نیمه سال ۱۴۰۰ آزادراه شیراز اصفهان به بهره‌برداری  می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی در مورد طرح آزادراه شیراز به اصفهان اضافه کرد: با پیگیری‌های ویژه‌ای که از سوی  استاندار فارس  صورت گرفته  در ماه‌های ابتدای سال هزار و ۴۰۰ و حداکثر در  نیمه سال آینده  بزرگراه شیراز اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.
اسلامی  در مورد مشکل آسفالت شهر صدرا بیان داشت: برنامه‌هایی که در دستور کار شهر‌های جدید قرارگرفته افزایش کیفیت زیربنا و روبنا‌های  زندگی شهری است که بخشی به  شهرداری محول شده و بخشی دیگر که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است با جدید پیگیری می‌شود.   
وی در ارتباط با سهم کارگران در اقدام ملی افزود:  بیش از ۲۳۰ هزار  مسکن ملی برای جامعه کارگری و بازنشستگان سازمان بیمه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور در نظر گرفته‌شده که ۱۴۶ هزار نفر از ۵۰۷ هزار نفر که ۳۹ هزار نفر زنان سرپرست خانوار  مشمول  پروژه‌های عملیاتی مربوط به جامعه کارگری هستند  و در این راستا سهمیه  کارگران شهر جدید صدرا بیش از هزار و ۵۰۰ نفر است.

 مطالبات مردمی محقق شده است

استاندار فارس  در ادامه این آئین اظهارداشت: با حضور وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های زیادی که مطالبه مردم استان بوده   شامل چندین بزرگراه و آزادراه، کنارگذر شمال شرق شیراز به طول ۱۴ کیلومتر و نیز اتصال جاده شیراز به صدرا از طریق بزرگراه شیراز اصفهان به طول ۷ کیلومتر با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به قیمت دفتری و هزار میلیارد ریال  به قیمت روزبه بهره‌برداری رسید.
  رحیمی خاطرنشان  کرد:  بهره‌برداری سالن ورزشی  صدرا برگرفته از استاندارد‌های روز ورزش بین‌المللی، آغاز عملیات اجرایی تنگ قره پیری شهر صدرا  به بلوار محلاتی، جوادیه شیراز   بااعتباری افزون بر  ۱۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های این شهر است.  
مدیرعامل شرکت  عمران شهر جدید صدرا در ادامه این آئین افزود: با حضور وزیر

راه و شهرسازی چندی پروژه عمرانی شامل بزرگراه شهید سلیمان و تقاطع غیرهمسطح پیوند به طول ۷ کیلومتر و عرض ۲۸ متر و ارزش روز هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال  و سالن ورزشی  به مساحت ۲۲ هزار مترمربع ، ۲ هزار صندلی و به ارزش روزافزون بر۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 پروژه‌های شهر جدید صدرا  در حال عملیاتی شدن است

خلیل حاجی پور بیان داشت: آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۳۹۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام  ملی مسکن در زمینی به مساحت ۴۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع  از دیگر پروژه‌های شهر جدید صدرا بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های شهر جدید صدرا در حال اجرایی و عملیاتی شدن است،   اضافه کرد: فرهنگسرای  قرآن و کتابخانه شهدای سلامت، مجتمع مسکونی ماهور در قالب طرحبا اقدام ملی، کتابخانه مرکزی، مجتمع شهر راز، مصلای بزرگ و مجتمع مسکونی فرهنگی، مجتمع مسکونی شار و نیز مجتمع‌های درمانی، آموزشی، گردشگری و دیگر زیرساخت‌های عمرانی از دیگر فعالیت‌ها در این شهر است.