معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

انجام بیش از ۴۲ هزار بازدید بهداشت محیطی در طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون

بامداد خبر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ که با هدف تشدید نظارت ها در ایام نوروز در سراسر کشور آغاز شده، از انجام ۴۲ هزار و ۶۱۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان […]

بامداد خبر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ که با هدف تشدید نظارت ها در ایام نوروز در سراسر کشور آغاز شده، از انجام ۴۲ هزار و ۶۱۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس از پانزدهم اسفند سال گذشته تا کنون خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر«عباس رضاییان زاده» با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی، هر ساله از پانزدهم اسفند تا بیست و پنجم فروردین سال بعد با حضور بازرسان بهداشت محیط اجرا می شود، گفت: در ایام نوروز امسال، نظارت های بهداشتی بر رستوران ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، با حضور ۱۴۰ بازرس، در قالب ۷۸ تیم ثابت و سیار صورت گرفت.

او اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایان چهاردهم فروردین با انجام ۴۲ هزار و ۶۱۵ بازدید، ۷۰۸ متخلف از قوانین بهداشتی را به مراجع قضایی معرفی و ۴۵ واحد متخلف را تعطیل کردند.

دکتر رضاییان زاده با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از ادامه فعالیت‌ها تا بیست و پنجم فروردین سال جاری خبر داد و افزود: بازرسان بهداشت محیط در راستای تامین سلامت شهروندان و روزه داران در مجموع، تعداد ۳۴ هزار و ۵۶۱ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل را برای بررسی سلامت مواد غذایی انجام دادند که منجر به کشف و معدوم سازی ۴۶ هزار و ۱۵۹ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی شد.

این مقام مسوول در دانشگاه عنوان کرد: بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه، هشت هزار و ۹۹۴ بازرسی از اماکن عمومی، ۲ هزار و ۹۵۹ بازرسی از اماکن اقامتی و ۱۹۲ بازرسی از پایانه‌های مسافربری نیز انجام داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه یادآور شد: هم استانی ها و مهمانان عزیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، گزارش خود را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند.