در نشست مطبوعاتی مدیر مخابرات منطقه فارس مطرح شد:

تعرفه تلفن ثابت جوابگوی هزینه های شرکت مخابرات نیست

بامدادخبر – مهندس ایزدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه: روند حاشیه سود شرکت مخابرات ایران، در بخش تلفن ثابت، به علت تورم و عدم تناسب تعرفه‌ها نزولی است و این سطح از تعرفه جوابگوی هزینه های شرکت مخابرات ایران نیست.  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   ، نشست مطبوعاتی مهندس ایزدی، مدیر مخابرات منطقه فارس با […]

بامدادخبرمهندس ایزدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه: روند حاشیه سود شرکت مخابرات ایران، در بخش تلفن ثابت، به علت تورم و عدم تناسب تعرفه‌ها نزولی است و این سطح از تعرفه جوابگوی هزینه های شرکت مخابرات ایران نیست.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   ، نشست مطبوعاتی مهندس ایزدی، مدیر مخابرات منطقه فارس با رعایت شیوه نامه ها و  دستورالعمل های وزارت بهداشت با حضور جمعی از خبرنگاران و نمایندگان جراید و خبرگزاری های کشوری و استانی در سالن ویدئو کنفرانس مخابرات منطقه فارس برگزار گردید.

مهندس ایزدی در این نشست با اشاره به میزان تعرفه های تلفن ثابت و عدم تغییر آن در طول سال ها  اظهار داشت: به مدت ۱۷ سال است که تعرفه های تلفن ثابت تغییر نکرده و با اجرای طرح هم کدی  ۳۰ درصد از در آمد  استان های بزرگ کاهش یافت و این سطح از تعرفه جوابگوی هزینه های شرکت مخابرات ایران نیست.

وی افزود: یک خط تلفن ثابت حدود مبلغ ۲۰۰ هزارتومان به مشتریان ارائه می شود در حالی که برای مخابرات نزدیک ۱/۵ تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد و دیگر این که هزینه نگهداری ماهیانه یک خط تلفن ۱۵/۵۰۰ تومان می باشد در صورتی که میانگین دریافتی از مشترکین ۵۸۰۰ تومان است و این هزینه ها مخابرات را به سمت زیان دهی هدایت کرده است.

مدیر مخابرات منطقه فارس، با اظهار امیدواری از اجرای عادلانه تعرفه ها بیان داشت: افزایش شدید هزینه های توسعه به علت وابستگی به نرخ ارز باعث شد طرح های توسعه ای زیرساختهای ارتباطی کشور به کندی انجام شود و در چنین شرایطی آنچه می‌تواند این اپراتور را نجات دهد، افزایش منطقی و عادلانه تعرفه‌ها بعد از سال ها راکد ماندن می باشد.

وی افزود: در حال حاضر، روند حاشیه سود شرکت مخابرات ایران، در بخش تلفن ثابت، به علت تورم و عدم تناسب تعرفه‌ها نزولی است.

 در ادامه مدیر مخابرات منطقه فارس ضمن ارائه گزارش عملکرد فعالیت های صورت گرفته در حوزه مخابرات منطقه فارس اظهار داشت: مخابرات منطقه فارس از سال ۹۸ موفق به ارتقای رتبه خود از ۲۸ به ۵ شده است و این دستاورد  جز با تلاش و کوشش همکاران مخابراتی ممکن نمی شد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۱۰۷ هزار تلفن ثابت در سطح استان فارس دایر شده است که  ۳۴  هزار  ۵۰۰ دایری آن مربوط به سال ۹۹ می باشد.

مهندس ایزدی ضمن تشریح سرویس تانوما ( FTTH )بیان داشت: این تکنولوژی جزء برترین تکنولوژی های ارتباطی روز در دنیا می باشد  که در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و تا کنون ۶۳۹۸ خطFTTH  در سطح استان دایر شده  که ۱۹۰۰ خط آن مربوط به سال ۹۹ است.

در بخش دوم این نشست مدیر مخابرات منطقه فارس به پرسش های خبرنگاران در زمینه های مختلف از جمله توسعه مخابرات فارس در زمینه تلفن ثابت، همراه و دیتا  پاسخ داد، وی با اشاره به پروژه ها و طرح های در دست اقدام،  چشم انداز روشنی را برای اعتلای مخابرات منطقه فارس نوید داد.

 

بهره برداری از ۱۱۴۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه مبارک فجر/ کاهش زمان ثبت شرکت از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت