پاسخ شرکت گاز استان فارس  به پرسش خبرنگار بامداد خبر در مورد ارائه انشعاب گاز به واحدهای مسکونی محدوه کرونی،

در حال رایزنی با دادستان برای تمدید قوانین و ارائه مجدد خدمات هستیم/اجرای طرح رایگان ملی اصلاح و بهینه سازی موتوخانه واحدهای مسکونی

بامدادخبر – مدیربت شرکت گاز استان فارس  درپاسخ به پرسش خبرنگار بامداد خبر با اعلام اینکه : ارائه انشعاب گاز با توجه به وجود برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده کرونی ،در یک مقطع زمانی به صورت مجوزهای غیر دایم ارائه شده  است گفت : در حال رایزنی با دادستان برای تمدید قوانین و […]

بامدادخبرمدیربت شرکت گاز استان فارس  درپاسخ به پرسش خبرنگار بامداد خبر با اعلام اینکه : ارائه انشعاب گاز با توجه به وجود برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده کرونی ،در یک مقطع زمانی به صورت مجوزهای غیر دایم ارائه شده  است گفت : در حال رایزنی با دادستان برای تمدید قوانین و ارایه مجدد خدمات هستیم و امیدواریم تمامی روستاها و شهرها از نعمت گاز بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  غلامعباس حسینی پیش از ظهرامروز درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم در بحث گازرسانی به روستاها ۲۱۲ درصد پیشرفت داشته ایم خاطر نشان کرد که: با اتمام پروژه های در دست اجرا تا پایان سال به پوشش میانگین  ۹۷ درصد در استان  فارس خواهیم رسید.

وی در مورد مطالبات شرکت گاز افزود: تمامی مطالبات شرکت گاز از مشترکان  دولتی و غیر دولتی در استان فارس ۲۰۰ میلیارد تومان است که تا امروز ۲ هزار ۳۰۰ بارزسی از ادارات صورت گرفته که ۸۰۰ اداره به علت دیرکرد بدهی،  گاز آن‌ها قطع که با ارائه تعهدنامه مجددا به شبکه  گاز پیوسته اند.

 این مسئول  از بهره‌برداری  ۱۳ هزارو ۹۰۰ انشعاب گاز در قالب ۷هزارو ۵۰۰ خانوار شهری و وستایی با اعتبار افزون ر ۳۱۳ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر  در استان فارس خبرداد، وافزود: تکمیل گاز به ۲ شهر دوبرجی و فدامی، ۷۹ روستا، ۲۳۵ واحد صنعتی  و نیز گاز رسانی به عماد شهر لارستان و ۴۱ روستا از جمله پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۶٫۱۵ درصد خانوار‌های شهری و روستایی در استان فارس از نعمت گاز برخوردار هستند که با اتمام پروژه‌های در د ست اجرا تا پایان سال جاری ضریب بهره‌مندی این استان به طور میانگین ۹۷٫۳ درصد خواهد رسید که از این میزان ۹۲٫۲ شهری، ۹۲٫۵ درصد روستایی است که با به پایان رسدن تمامی پروژه‌های در دست اجرا این  بهره‌مندی به ۹۸٫۹ صدم درصد می رسد.

حسینی  تعداد روستا‌های مشمول گاز رسانی را ۲ هزارو ۳۹۵ روستا با ضریب بهره‌مندی  در فارس  اعلام کرد، و گفت:  ۱۳۲ روستا ی باقیمانده با ۱۶ هزارو ۵۰۰ خانوار،  ۱۴۶ روستای در دست اجرا با  ۲۷ هزارو ۳۹۰ خانوار و نیز روستا‌های گاز دار شده تا کنون ۲ هزارو ۱۱۷ با ۳۵۹ هزار خانواراست.

وی در مورد انشعاب گاز به صنایع استان فارس تصریح کرد: از ۹ هزارو ۶۲۲ صنایع در استان فارس ۷ هزارو ۸۷۸ صنعت گاز دار، هزارو ۱۲۹ صنعت در  دست اقدام و ۶۱۵ صنعت باقی مانده اند که بزودی گاز دار می شوند.

این مسئول ادامه داد: از ۱۳۸ جایگاه گاز رسانی CNG ، ۱۳۳ جایگاه گازرسانی، ۴ جایگاه در دست اجرا ویک جایگاه با قیمانده گاز دار می شوند.

حسینی از اجرای طرح رایگان ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری خبرداد، و گفت: در  این طرح شرکت‌های تاسیساتی، واجد شرایط و نیز مشترکین خانگی و تجاری دارای موتور خانه  می توانند با مراجعه به وب سایت WWW.NIGC.IR در این طرح ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: مشترکینی که میزان مصرف گاز درماه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب درسکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری، روستایی و عشایری باشند مشمول طرح گاز رایگان می شوند.

اقتصاد ایران در دو سال اخیر ۱۲ درصد کوچک شده است / بانک های استانی پاسخگو نیستند