رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام کرد؛

وظیفه داریم از جان مردم حفاظت کنیم

بامدادخبر – رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در قرارگاه استانی طرح شهید قاسم سلیمانی، فارس را جزو استان های موفق کشور در مقابله با بحران کرونا معرفی کرد و گفت: اگر نتوانیم جان مردم را حفظ کنیم نمی‌توانیم جایگاه مان را  در کشور و جهان حفظ کنیم . بنابراین وظیفه داریم از جان مردم […]

بامدادخبررئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در قرارگاه استانی طرح شهید قاسم سلیمانی، فارس را جزو استان های موفق کشور در مقابله با بحران کرونا معرفی کرد و گفت: اگر نتوانیم جان مردم را حفظ کنیم نمی‌توانیم جایگاه مان را  در کشور و جهان حفظ کنیم . بنابراین وظیفه داریم از جان مردم حفاظت کنیم  .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   ، دکتر «شاهین محمدصادقی» در جمع اعضای این قرارگاه استانی ضمن اعلام پیام تقدیر و تشکر سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر «نمکی» وزیر بهداشت به مجموعه سلامت فارس به پاس تلاش در جهاد مقدس، گفت: کادر بهداشت و درمان نزدیک به یک سال است که برای حفظ سلامت مردم تلاش می کنند و برای کشور و ملت ایران افتخار آفریدند.

وی  تلاش برای توسعه طرح شهید سلیمانی و مهار کرونا در کشور را افتخاری ارزنده خواند و افزود: این بیماری فراگیر به یک فرصت تبدیل شد و قابلیت مردم کشور را نشان داد، با عملکرد مطلوب مسوولان و مردم در مقابله با کووید۱۹ و اجرای طرح شهید سلیمانی، ضمن حفظ موقعیت نظام و کشور، جایگاه ایران در سطح بین ‌المللی تعیین شد.

خمیرمایه قدرت نظام ما مردم است

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور  گفت ، اگر نتوانیم جان مردم را حفظ کنیم نمی‌توانیم جایگاهمان را  در کشور و جهان حفظ کنیم . کشورهای دیگر با زرادخانه ‌هایشان قدرت نمایی می کنند ولی خمیرمایه قدرت نظام ما مردم است . دادن اختیار به استان‌ها باعث انعطاف پذیری طرح و رشد آن شد . امروز آنچه به دست آمده است اگر چه نتیجه ای همه تصمیمات صحیح از جمله جلوگیری از رفت و آمد ها بود  اما  این امر باعث تغییر رویکرد از درمان به بهداشت شد. دکتر محمدصادقی گفت: سازمان بهداشت جهانی برای ما  هزار مرگ در روز را پیش بینی کرده بود اما اکنون به زیر ۱۰۰ مرگ رسیده‌ایم. ما یک تمرین همگانی کردیم و برای  رسیدن به یک هدف ملی و تامین منافع مردم ، به دور از نگاه های جناحی  موفق  شدیم  آمار مرگ و میر را به صورت چشمگیری کاهش دهیم.

دکتر محمدصادقی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی دو خصلت داشت؛ هرگز به مشکلات «نه» نمی گفت و در مقابل مشکلات هرگز گلایه نمی کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی به شانه های مردم متکی است و اصل نظام مردم هستند، تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم از جان این مردم محافظت کنیم.

او با تبیین بیشتر اهداف طرح شهید قاسم سلیمانی آن را دارای منطقی قوی و پایه دانش، همچنین بر اساس پیشنهادات و نظرات دانشمندان و اساتید دانشگاهی کشور معرفی کرد و گفت: خرید دستگاه ها و تجهیزات پزشکی با صرف هزینه های بالایی همراه است، اما اجرای این طرح با تغییر رویکرد به سمت اولویت امر بهداشت و پیشگیری، بسیار کم هزینه بوده و به استان ها نیز اختیار داده شد بر اساس فکر و تجربه و توان مدیریتی و شرایط استان عمل کنند.

دکتر محمدصادقی افزود: در این طرح تمامی نیروهای بسیجی، بهورزان، مجموعه کارکنان بهداشت و درمان، سازمان ها ارگان ها نهادها برای یک هدف ملی گام بر داشته اند، اما با وجود کاهش چشمگیر آمارهای ابتلا و جانباختگان کرونا، شرایط در حالت اضطرار است و باید به نقطه صفر رفت.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: در استان فارس اقدامات مناسبی انجام شده، مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار کاهش یافته که کار بسیار بزرگی بوده و استان فارس جزو استان‌ های موفق کشور در مقابله با کرونا است.

او یادآور شد: استان فارس تنها بار بیماران خود را به دوش نمی کشد، بلکه به بیماران استان های همجوار نیز خدمت ارائه می دهد.

این قرارگاه استانی امروز، بیست و چهارم دی، با حضور استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان ارشد دانشگاه و استان، در مجتمع ولایت تشکیل شد.

 

کاشت یک میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز