استاندارفارس در دیدار اعضای انجمن اسلامی مهندسان:

احزاب باید منافع ملی را بر منافع حزبی خود ترجیح دهند / نباید چتر فعالیت های سیاسی کوچک شود

بامدادخبر -استاندار فارس با تاکید بر این که احزاب باید منافع ملی را بر منافع حزبی خود ترجیح دهند، گفت: احزاب باید دیدگاه های خود را در زمینه اداره کشور و مسائل سیاسی مطرح و از آن دفاع کنند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار اعضای انجمن اسلامی مهندسان […]

بامدادخبر -استاندار فارس با تاکید بر این که احزاب باید منافع ملی را بر منافع حزبی خود ترجیح دهند، گفت: احزاب باید دیدگاه های خود را در زمینه اداره کشور و مسائل سیاسی مطرح و از آن دفاع کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار اعضای انجمن اسلامی مهندسان با بیان این که انسان های سیاسی خود را مسئول می دانند و برای انسان ها ارزش قائل هستند، اظهارداشت: افرادی که در فعالیت های جمعی به ویژه سیاسی مشارکت می کنند مورد تکریم ما هستند هر چند اختلاف دیدگاه داشته باشیم.
استاندارفارس با بیان این که فعالیت های سیاسی هزینه های خاصی دارد، گفت: انسان سیاسی انسانی مسئولیت پذیر و نوع دوست است که آرامش خود را فدای آرامش و پیشرفت جامعه می کند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که باید از فعالیت سیاسی افراد در قالب چارچوب های قانونی حمایت کنیم و جامعه از فعالیت های سیاسی احساس کراهت نکند، ادامه داد: جامعه ای می تواند به توسعه دست پیدا کند که در تمام شئونات به صورت منظم و نهادینه شده اجازه فعالیت را به افراد بدهد.
وی با تاکید بر این که اگر مردم بتوانند در چارچوب های قانونی مطالبات به حق خود را پیگیری کنند جامعه به سوی توسعه حرکت خواهد کرد، گفت: حاکمیتی که مردم انتخاب می کنند باید خود را مکلف بداند که در چارچوب قانون پاسخ مطالبات مردم را بدهد.
استاندارفارس با بیان این که ما در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی واقعیتی به نام جمهوری اسلامی زیست می کنیم و باید شرایط آن را بپذیریم، اظهارداشت: احزاب-  نباید فعالیت براندازانه داشته باشند ولی تلاش برای اصلاح روش ها به معنای خیرخواهی است و حتی اگر برخی حاکمان برنتابند باید برای نقد و اصلاح روش ها تلاش کنید.
دکتر رحیمی با اشاره به این که روش حکومت داری حتما باید بهبود یابد و اگر جز این اعتقاد دیگری داشته باشیم دچار عقب ماندگی خواهیم شد، افزود: احزاب اصلاح طلب باید واقعیت های جمهوری اسلامی را بپذیرند و برای اصلاح روش ها تلاش کنند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر ضرورت تعامل و تعادل میان ارکان اداره کشور به منظور توسعه بیشتر کشور، گفت: در شرایط تعارض و دعوا نمی شود جامعه را اداره کرد ولی با تعامل منفعت بیشتری نصیب کشور خواهد شد.
وی یکی از کارکردهای گروه های سیاسی را ایجاد امید و نشاط در جامعه دانست و تصریح کرد: جامعه با امید و نشاط می تواند آینده روشنی برای خود تصور کند و برای تحقق آن تلاش کند؛ در حالی که جامعه خمود و ناامید نمی تواند برای آینده تلاش کند.

استاندار فارس با تاکید بر این که احزاب باید منافع ملی را بر منافع حزبی خود ترجیح دهند، گفت: احزاب باید دیدگاه های خود را در زمینه اداره کشور و مسائل سیاسی مطرح و از آن دفاع کنند.
دکتر رحیمی با بیان این که نباید چتر فعالیت های سیاسی کوچک شود، افزود: تصمیم گیرندگان باید اجازه حضور و فعالیت گروه های مختلف در زیر پرچم نظام را بدهند تا جامعه کاندیداهای مورد نظر خود را بیابد و در انتخابات شرکت کند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: باید به آیندگان آموزش دهیم که صلح دوست، انسان دوست و مسلمان باشند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز خشنودی از فعالیت های مهندسین در سپهر سیاسی کشور، گفت: اولین رگه های تغییر در نهضت اسلامی که موجب انقلاب اسلامی شد توسط مهندسین صورت گرفت و اولین دولت موقت نیز توسط مهندسین خوشنام، متدین، میهن پرست و مردم دوست ایجاد شده که توانستند کشور را از بحران های اولیه عبور دهند و امتیاز خاصی برای خودشان نخواستند.