شهروندان پاسخ استعلامات شهرداری را ظرف دو ساعت تا حداکثر دو روز دریافت می کنند

بامدادخبر -معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر پاسخ کل استعلام های آپارتمانهای مسکونی توسط سامانه شهروند سپاری و به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق ۱۱گانه انجام می شود.  به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، جواد بهادری افزود: شهروندان از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی  https://eshahr.shiraz.ir  و تنها […]

بامدادخبر -معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر پاسخ کل استعلام های آپارتمانهای مسکونی توسط سامانه شهروند سپاری و به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق ۱۱گانه انجام می شود.

 به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، جواد بهادری افزود: شهروندان از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی  https://eshahr.shiraz.ir  و تنها با اخذ عضویت  توسط شهروند و پس از طی گام های سامانه در هر زمان از شبانه روز می توانند پاسخ استعلامات خود را دریافت کنند.
مهندس بهادری افزود: در راستای  اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری و تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی و جلب رضایت شهروندان با ایجاد بستر شهری سالم  و انسان محور و همچنین به  منظور جلوگیری از هر گونه تردد غیر ضروری شهروندان، همکاران ما در مجموعه بزرگ شهرداری شیراز در تلاش هستند تا پاسخ این نوع استعلامات را ظرف ۲ ساعت تا حداکثر ۲ روز به شهروندان ارائه می کنند.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز با اجرای فاز اول پروژه شهروند سپاری با موضوع پاسخ استعلام آپارتمانهای مسکونی از بهمن سال ۹۷ به صورت پایلوت در منطقه ۴ کار خود را آغاز نمود و در ادامه تا مهر ماه ۱۳۹۸ کلیه مناطق شهرداری شیراز در پوشش این طرح قرار گرفتند.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: در فاز دوم سامانه شهروند سپاری و نظر به شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال جاری و در راستای حفظ سلامت شهروندان وکاهش مراجعات برای انجام اموری همچون ثبت درخواست پروانه، عدم خلاف، پایانکار و سایر استعلامات، بارگذاری مدارک، مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی، صدور و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان  پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و … این امکان برای شهروندان فراهم شده است.
بهادری افزود: شهروندان می توانند در زمان از شبانه روز  نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه ،عدم خلاف ، پایانکار و سایر استعلامات غیر از آپارتمانهای مسکونی که در فاز یک معرفی گردید شامل استعلامات زمین ، ساختمان مسکونی و تجاری و … و آپارتمانهای غیر مسکونی و صنفی به صورت اینتر نتی اقدام کنند و از خدمات غیر حضوری در این بخش نیز بهره مند شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در فاز دوم  همچنان بخشی از خدمات رسانی شهرداری شیراز نیازمند حضور شهروندان است، گفت:  در فاز سوم با ایجاد کارتابل شهروندی ارتباط حضوری فی مابین شهروندان و شهرداری به حداقل ممکن کاهش می یابد که این خدمات در آینده ای نزدیک خدمت شهروندان محترم اطلاع رسانی می شود.
وی تاکید کرد: تلاش داریم در راستای اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری در ایجاد بستری سالم برای شهروندان، کاهش تردد های غیر ضروری و کسب رضایت حداکثری شهروندان گام بر داریم.