حمید فدایی ، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید

آنچه باستان شناسی را در ایران حایز اهمیت می کند ، گستره بیکران تاریخ این سرزمین است

بامدادخبر – در پاسداشت روز جهانی باستان شناسی به پاسداشت روز جهانی باستان شناسی گفت:آنچه که دانش و تخصص باستان شناسی را در ایران خاص و حایز اهمیت فراوان می کند گستره بیکران تاریخ  این سرزمین است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  حمید فدایی ، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ، در پاسداشت روز جهانی باستان شناسی در […]

بامدادخبر – در پاسداشت روز جهانی باستان شناسی به پاسداشت روز جهانی باستان شناسی گفت:آنچه که دانش و تخصص باستان شناسی را در ایران خاص و حایز اهمیت فراوان می کند گستره بیکران تاریخ  این سرزمین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  حمید فدایی ، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ، در پاسداشت روز جهانی باستان شناسی در پاسداشت  این روز  گفت: برای انسان امروزی که دنبال آینه برای خود بینی و نیز بازتاب خود است، همیشه پدیده های مرتبط با تمدن، فرهنگ و تاریخ موضوعات جذاب بوده است، بنابراین باستان شناسی و  به تبع آن باستان شناس در دنیای معاصر از جایگاهی ویژه و هویت بخش برخوردار می باشد. اما آنچه که دانش و تخصص باستان شناسی را در ایران خاص و حایز اهمیت فراوان می کند گستره بیکران تاریخ  این سرزمین است؛ گستره ای مداوم و بدون انقطاع از فرهنگ و تاریخ ایران زمین که در اقلیم های مختلف و در دل تپه ها، محوطه ها، گورستان های تاریخی و …. نهفته است. به مدد چنین ظرفیتی در تاریخ و سابقه تمدنی است که این سرزمین از گذشته تا امروز به عنوان یکی از بهشت های باستان شناسی همیشه مورد اقبال بوده است.
◻️باستان شناسان چونان کاوشگرانی هستند در پی کشف چیستی و کیستی دنیا و آدمی و این چنین است که به ضرب کلنگ باستان شناسی و بکارگیری علوم مختلف میان رشته ای، تمدن های باستانی لب به سخن می گشایند و گذشته همچون چراغی فراسوی آینده، هویت را و عبرت را توامان به آیندگان هدیه می کند.◻️به نوبه خود این روز جهانی را به اهالی آن و از جمله به کلیه همکاران باستان شناس تخت جمشید در کشف و معرفی بزرگی های آن تبریک می گویم و برای همگان آرزوی سلامتی روزافزون دارم.