رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز:

روزانه حدود ۲۰ هزار کیلوگرم پسماندهای عفونی و پزشکی جمع آوری می شود

بامدادخبر -رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۷ دستگاه خودرو به همراه ۱۴ نفر نیروی انسانی به صورت روزانه حدود ۲۰ هزار کیلوگرم پسماندهای عفونی و اتوکلاو بیمارستانها، مراکز درمانی، تشخیصی و مطب های سطح شهر را جمع آوری، حمل و دفع می کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد […]

بامدادخبر -رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۷ دستگاه خودرو به همراه ۱۴ نفر نیروی انسانی به صورت روزانه حدود ۲۰ هزار کیلوگرم پسماندهای عفونی و اتوکلاو بیمارستانها، مراکز درمانی، تشخیصی و مطب های سطح شهر را جمع آوری، حمل و دفع می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، خوشبخت اضافه کرد: یکی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و شهرداری مدیریت پسماندهای پزشکی سطح شهر می باشد و این دغدغه و مشکل توسط سازمان مدیریت پسماند حل شده است.
وی اعلام کرد: طبق قانون مدیریت پسماند وظیفه مدیریت پسماندهای پزشکی برعهده تولید کننده است، اما با توجه به در اختیار نداشتن امکانات جمع آوری و حمل و دفع این پسماندها توسط تولید کنندگان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز برای حفظ سلامتی شهروندان و محیط زیست و جلوگیری از انتشار بیماریها با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست؛ مدیریت این پسماندها را برعهده گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: پرسنل این بخش با مخاطرات زیادی روبرو هستند که از مهمترین آن می توان به احتمال نیدلینگ، سختی استفاده از لباس کار و وسایل حفاظت فردی به ویژه در فصول گرم و مهمتر از همه استرس ناشی از احتمال سرایت بیماری به ویژه در شرایط اپیدمی بیماری کرونا نام برد.
وی ادامه داد: برای دفع این پسماندها نیاز به سلول مهندسی بهداشتی است که این سازمان با هزینه زیادی آن را احداث کرده است و دفن این پسماندها را به صورت جداگانه انجام می دهد.
خوشبخت در پایان اظهار امیدواری کرد: بیمارستانها، مراکز درمانی و تشخیصی و مطب ها با انعقاد به موقع قرارداد جمع آوری و حمل پسماند، سازمان را در مدیریت این پسماندها یاری دهند.