سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور شیراز :

کاهش ۹۵ درصدی مراجعه کنندگان به اداره راهنمایی و رانندگی

  بامدادخبر – رئیس پلیس راهور شیراز گفت : اوج تصادفاتی که باعث مرگ می‌شود بین ساعات شش عصر تا ۱۲ شب است. به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، سرهنگ مصطفی عباسی صبح امروز چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش تصادفات درون شهری بیان کرد : در حوزه درون شهری در […]

 

بامدادخبر – رئیس پلیس راهور شیراز گفت : اوج تصادفاتی که باعث مرگ می‌شود بین ساعات شش عصر تا ۱۲ شب است.

به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، سرهنگ مصطفی عباسی صبح امروز چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش تصادفات درون شهری بیان کرد : در حوزه درون شهری در طول هفت سال تصادفات رو به کاهش است و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است.

عباسی ادامه داد : در شهرستان ها وضعیت مناسبی برای کاهش تصادفات وجود ندارد از جمله شهرستان ها نی‌ریز، لارستان، بوانات و مرودشت است.

وی با اشاره به آمار تصادفات که به مرگ می‌رسد بیان کرد : عمده تصادفاتی که رخ میدهد ۳۶ درصد در صحنه تصادف در صحنه فون می‌کند و ۳۳ در آن در راه مراکز درمانی فوت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور در خصوص وسایل نقلیه که باعث فوت می‌شود عنوان کرد : بیش از ۳۴ درصد حادثه با موتور سیکلت است و ۲۰ در آن باسایر نقیله و همچنین اوج تصادف در ساعات شش عصر تا ۱۲ شب می باشد.

عباسی تاکید کرد : عمده تصادف ها عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه است و اکثر عامل تصادف ها انسانی هست که ۹۰ درصد توسط کارشناسان ارائه شده.

وی بیان اینکه موانع خطرناک که منجر به تصادف میشود در حال رفع میباشد اظهار کرد : اقداماتی با شهرداری و شورای ترافیک صورت گرفت که نقاط حادثه خیز رفع شود.

عباسی در خصوص اقدامات برای فرهنگ سازی مور سواران تصریح کرد : برای موتور سواران طرح های ویژه ای در حال اقدام است که باعث فرهنگ سازی برای موتور سوارن می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز یاشاره به خدمات در حوزه ترخیص گفت : با توجه به ویروس کرونا روزانه بیش از دو هزار مراجعه کننده حضوری داریم.

وی افزود : اما به دلیل شیوع بیماری کرونا مراجعه کنندگان باید به دفاتر پیلس به علاوه ۱۰ مراجعه کنند و تمامی درخواست‌ها از این دفاتر اعلام می‌شود و کاهش ۹۵ درصدی مراجعه کنندگان به اداره راهنمایی و رانندگی داشتیم.