بهره برداری از واحد تولید کامیون کشنده توسط ریس جمهور در ویدئو کنفرانس

افتتاح شایان دیزل پارس با توان تولید ۳۰۰۰ دستگاه به مناسبت هفته دولت

بامدادخبر– به مناسبت هفته دولت در یک برنامه ویدئو کنفراسی با حضور ریاست جمهوری واحد تولیدی کامیون کشنده در شیراز به بهره برداری رسید. عنایت آله رحیمی در مراسم بهره برداری از طرح تولید کامیون کشنده در شیراز که به صورت ویدیوکنفرانس از سوی رئیس جمهور افتتاح شد با گرامیداشت ایام محرم و هفته دولت […]

بامدادخبر– به مناسبت هفته دولت در یک برنامه ویدئو کنفراسی با حضور ریاست جمهوری واحد تولیدی کامیون کشنده در شیراز به بهره برداری رسید.
عنایت آله رحیمی در مراسم بهره برداری از طرح تولید کامیون کشنده در شیراز که به صورت ویدیوکنفرانس از سوی رئیس جمهور افتتاح شد با گرامیداشت ایام محرم و هفته دولت با اشاره به اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان فارس از ۱۶ درصد به کمتر از ۷ درصد کاهش یافته است، گفت: کاهش نرخ بیکاری استان نشان از موفقیت دولت در اجرای برنامه‌های پیش بینی شده را دارد.

وی، با اشاره به بهره برداری از واحد تولید کامیون کشنده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، بیان کرد: ۱۰ درصد از حجم ناوگان سنگین کشور متعلق به استان فارس است و فارس با دارا بودن ۳۴ هزار کامیون رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس ، ادامه داد: طرح تولید کامیون کشنده در شیراز با ظرفیت سالیانه ۳ هزار دستگاه و اشتغال زایی ۱۶۰ نفر است.

همچنین صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت،  معدن و تجارت در مراسم افتتاح شرکت شایان دیزل پارس، افزود: در حوزه خودرو‌های تجاری و سنگین و کامیون کشنده ۳۶ هزار دستگاه، در حوزه کامیون ۲۴ هزار، در حوزه کامیونت ۴ هزار دستگاه و در حوزه آمار تولید چهار ماهه نخست امسال در حوزه‌های تجاری ۱۲ و نیم درصد رشد تولید داشته است.

او، اضافه کرد: ۱۷ هزار دستگاه باید در بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه بازسازی می شد که ۲۵ هزار دستگاه با ۱ میلیار دلار نیاز ارضی بازسازی و نوسازی دارد که حدود ۵۰ هزار دلار آن موجود است.

صادقی نیارکی، اظهار کرد: عقد تفاهم نامه با پیگیری وزیر راه شهرسازی مبنی بر عقد قرار داد سازمان راهداری بانکی از شرکت ملی خودرو‌های تجاری برای بازسازی یک هزار دستگاه خورد رو کشنده ۸۰ درصد هزینه تصیحلات به عهده بانک‌ها است که به صورت یارانه در اختیارشان قرار می گیرد.