نماز ظهر و عصر عاشورا در چهل بقعه متبرکه در استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد

بامدادخبر– حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در جمع خبرنگاران و در تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ماه محرم و سوگواره بصیرت عاشورایی و طرح شمیم حسینی از رویکرد جدید و متفاوت این اداره کل در برپایی مراسم ایام محرم و صفر خبر داد. وی با اشاره به فرمایش مقام معظم […]

بامدادخبر– حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در جمع خبرنگاران و در تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ماه محرم و سوگواره بصیرت عاشورایی و طرح شمیم حسینی از رویکرد جدید و متفاوت این اداره کل در برپایی مراسم ایام محرم و صفر خبر داد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از الزام اوقاف فارس به عنوان متولی انجام مراسم محرم و صفر از رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت:  امسال مراسم روضه خوانی و مجالس حسینی باسال های پیش تفاوت دارد و به شکل وسیع برگزار نمی‌شود . موسوی با  یادآوری این مطلب که هر سال مراسم در بقا انجام می‌شد از برگزاری مراسم  امسال فقط در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در امر تبلیغ خبر داد و گفت : امسال ۲۵ هزار بسته معیشتی در بین مردم نیازمند در بقاع متبرکه و حاشیه شهرهاتوزیع خواهد شد .
مدیرکل اوقاف فارس در ادامه افزود: ۶۰ بقعه متبرکه در سوگواره عاشورایی با رعایت شیوه نامه ها مسئولیت انجام کار را بر عهده دارند و همچنین ۵۰ کانال در فضای مجازی  ایحاد شده که برای تبلیغ  و اطلاع رسانی در اختیار مردم خواهد بود .
در ادامه این نشست خبری صفری مدیر فرهنگی اداره کل اوقاف فارس ؛ با ذکر اینکه جلسات متعددی با ستاد کرونا داشتیم گفت :  تصمیم گرفته شد با توجه به وضعیت استان برنامه هایی مثل سیاه‌پوش کردن اطراف بقا و حرم ها با نصب ۱۵۰۰۰ پرچم اهدایی از سوی خیرین در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم شهر را در حال و هوای محرم سیاه پوش کنیم .
وی همچنین باذکر اینکه در سه بقعه بحث رهروان زینبی را خواهیم داشت گفت :هیچ گونه ورود هیئت های مذهبی را به صورت دسته جات عزاداری به بقاع و اماکن متبرکه نداریم و اگر هیئتی بخواهد در این مکانها برنامه داشته باشد ، با رعایت سقف زمان ۲ ساعت و فاصله گذاری اجتماعی با استفاده از صندلی و ماسک و ارائه مواد ضدعفونی کننده به عزاداران قبل از ورود؛  باید موازین بهداشتی را به نحو شایسته رعایت کند. صفری با ذکر این مطلب که در ایام پیش رو ،  اطعام در چند بیمارستان خط مقدم مبارزه با کرونا با غذای امام حسین علیه السلام را برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ از ارائه اقلام غذایی به بیمارستان ها برای پخت و پز در خود بیمارستان‌ها خبر داد .
وی دیگر برنامه های اوقاف فارس را، برنامه‌ریزی برای ویژه برنامه‌ای به یاد سردار دلها ، سردار سلیمانی ذکر کرد و افزود نماز ظهر و عصر عاشورا در چهل بقعه متبرکه در استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.