شیوه نامه‌ برگزاری مراسم‌ در اه محرم در استان فارس تشریح شد

حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری مراسم‌مذهبی۲ ساعت است

بامدادخبر / شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت : بر اساس مصوبات ابلاغ شده حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در نظر گرفته شده ۲ ساعت بوده و طی این مدت هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اند. به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق […]

بامدادخبر / شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت : بر اساس مصوبات ابلاغ شده حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در نظر گرفته شده ۲ ساعت بوده و طی این مدت هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی صبح چهارشنبه در نشست خبری تشریح شیوه نامه‌های برگزاری مراسم‌های ماه محرم در استان فارس، گفت: یکی از دغدغه‌های تمامی آحاد مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه، نحوه برگزاری مراسم‌های ماه محرم بود که با تدابیری که توسط دستگاه‌های متولی در این بخش اتخاذ شد این مراسم‌ها امسال با شکوه بیشتری نسبت به سالیان قبل برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: استان فارس جز اولین استان‌های کشور است که توانسته با همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف نسبت به تدوین شیوه نامه برگزاری مراسم‌های مذهبی ماه محرم اقدام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: طی دو ماه گذشته ستاد استانی و ملی در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی تصمیمات مختلفی اتخاذ کردند که یکی از اصلی ترین این تصمیم‌ها برگزاری مراسم‌های ائینی با ایجاد محدودیت در مدت زمان برگزاری است.

او افزود: بر اساس مصوبات ابلاغ شده حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در نظر گرفته شده ۲ ساعت بوده و طی این مدت هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اند.

مهرابی بااشاره به اینکه،در ایام محرم حرکت هیئات مذهبی به سمت بقاع متبرکه ممنوع اعلام شده و فعالیت هیأت‌ها به صورت محلی خواهد بود گفت : تکایا و هیأت‌های مذهبی باید توسط مسئولین هیأت‌ها  ضد عفونی شود تا  در این ایام شاهد رعایت مسائل بهداشتی  بصورت کامل باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس همچنین از همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در راستای در اختیار قرار دادن فضای‌های باز جهت برگزاری مراسم‌های ماه محرم توسط هیئات مذهبی خبر داد.

همچنین در این نشست معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، رئیس هیئات مذهبی استان و معاونت اجرایی استان حضرت احمد ابن موسی (ع) نیز حضور داشتند.