شهردار شیراز :

احیای بازار وکیل شمالی و گسترش حوزه گردشگری با ایجادمسیر پیاده راه حافظیه و سعدی

شیراز – شهردار شیراز گفت : برای ساخت مسیر پیاده روی حافظیه و سعدی بیش از ۴۰ میلیارد تومان بر آورد شده است. به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، حیدر اسکندر پور، ظهر یکشنبه در حاشیه کلنگ‌زنی فضای سبز حافظه و سعدی با اشاره به پروژه محور دروزاه قرآن، بیان کرد : از پروژه‌هایی که مطرح […]

شیراز – شهردار شیراز گفت : برای ساخت مسیر پیاده روی حافظیه و سعدی بیش از ۴۰ میلیارد تومان بر آورد شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، حیدر اسکندر پور، ظهر یکشنبه در حاشیه کلنگ‌زنی فضای سبز حافظه و سعدی با اشاره به پروژه محور دروزاه قرآن، بیان کرد : از پروژه‌هایی که مطرح شد، پروژه محور دروازه قرآن‌ تا دروازه اصفهان است و هدف اصلی احداث پروژه به دلیل اینکه بازار وکیل شمالی، رونق ندارد آن را احیا کنیم.

اسکندر پور با اشاره به حضور گردشگران بیان کرد : در یکی از دیدار با مردم از من سوال کردند اگر گردشگری بخواهد کمی پیاده روی کند در شهر باید به کجا رود و ما اندیشیدم و هر کجای شیراز بخواهد پیاده روی کند تماماً مغازه و خیابان است و فضای سبزی وجود ندارد.

وی ادامه داد : تصمیم گرفتیم که از محور دروازه قرآن‌ تا دروازه اصفهان مسیر پیاده روی ، دوچرخه سواری و تراموا را در دستور کار قرار دهیم.

شهردار شیراز در خصوص این مسیر پیاده روی تاکید کرد : اگر این مسیر افتتاح شود یک مسیر قدرتمند و پرد تردد در حوزه گردشگری خواهد بود زیرا گردشگر از دروازه قرآن تا حرم شاهچراغ می‌تواند پیاده روی کند.

اسکندر پور : ما برای اجرای این طرح از مهر ۹۷ قرار داد های خود را با پیمانکاران بسته شد و به دلیل اهمیت این پروژه و نظرات معماران و شهرسازان و نقد هایی که صورت گرفت برای این طرح متاسفانه بالغ بر دو سال طول کشید.

وی با اشاره اجرای فاز نخست این طرح اظهار کرد : امروز فاز نخست این طرح، کلنگ زنی شد و در ماه آینده فاز پل علی بن حمزه کلنگ زنی خواهد شد و فاصله پل علی بن حمزه تا چهار راه حافظیه و با رفع مشکلات این محدوده آغاز به کار میشود.