تلفات کرونا نفس‌های هجدهم تیر ماه فارس را به شماره انداخت

هجدهم تیرماه روزی پرتلفات و شاخص در مرگ و میر کرونا برای استان فارس رقم خورد ، شمار جان باختگان کرونا در این روز در فارس دو رقمی شد و تعداد مبتلایان نیز فزاینده بالا رفت. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت استانی کرونا در شیراز از همراهی مسوولان فارس با […]

هجدهم تیرماه روزی پرتلفات و شاخص در مرگ و میر کرونا برای استان فارس رقم خورد ، شمار جان باختگان کرونا در این روز در فارس دو رقمی شد و تعداد مبتلایان نیز فزاینده بالا رفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت استانی کرونا در شیراز از همراهی مسوولان فارس با  این دانشگاه تقدیر کرد و آن را  باعث دلگرمی کادر درمان و مجموعه سلامت استان دانست.

دکتر مهرزاد لطفی با تقدیر از تمام مسوولان و مدیران استان برای همراهی با دانشگاه  علوم پزشکی شیراز در زمینه مبارزه با کرونا گفت: استاندار فارس، امام جمعه شیراز ، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری و مسوولان نهادها و سازمان های مختلف در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا  همواره پای کار بوده و در بحث های مختلف با دانشگاه همکاری کردند.

لطفی  افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و استان اقدامات مناسبی برای پیشگیری از شیوع این ویروس انجام شده و بسیاری از مصوبات ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی استانداری پیگیری می شود که نشان دهنده همراهی مسوولان استان با مدافعان سلامت است.

او با ارایه گزارشی از شرایط کرونا  در استان به معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، از شمار دو رقمی فوت بر اثر بیماری کرونا  در استان در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد و بر اهمیت افزایش تخت های بیمارستانی با توجه به افزایش بیماران کرونا در فارس تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مصوبات نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا گفت: ورزشگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان بیمارستان پشتیبان تعیین شده و با مشارکت سپاه پاسداران، امکانات کامل بیمارستانی برای ارایه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا   در این مکان فراهم شده است.

دکتر لطفی اضافه کرد: تیم های نظارت دانشگاه نیز به طور مداوم در حال ارزیابی و بازدید از اماکن حساس هستند و تمام اقدامات و مصوبات در زمینه مقابله با بیماری کرونا  از سوی کارگروه های مختلف ستاد مدیریت کرونا  دانشگاه پیگیری و اجرا می شود.

او همراهی مسوولان فارس با دانشگاه را باعث دلگرمی کادر درمان و مجموعه سلامت استان برشمرد و افزود: مدیریت مناسب بحران کرونا در استان باعث شد در موج نخست شیوع این ویروس، استان برتر کشور باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: اگر فاصله گذاری فیزیکی وشیوه نامه های  بهداشتی به درستی رعایت نشود با افزایش بیشتر مبتلایان، در تعداد تخت های بستری با کمبود مواجه می شویم و در شرایط بدی قرار خواهیم گرفت.

دکتر لطفی با تاکید بر پرهیز از حضور در تجمعات گفت: اگر رستوران ها و فست فودها تنها به صورت بیرون بَر فعالیت کنند و رعایت اصول بهداشتی در اصناف و اماکن حساس به درستی انجام شود، اصناف با توجه به شرایط اقتصادی می توانند فعالیت داشته باشند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کرونا  دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گزارشی از اقدامات واحدهای زیرمجموعه دانشگاه و شرایط شیوع ویروس کرونا در استان به معاون استاندار فارس و رییس دانشگاه، ارایه دادند.

عضو کارگروه علمی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارایه گزارش تحلیلی از روند اپیدمی کرونا در فارس، گفت: آمار مرگ و میر در فارس بر اثر بیماری کرونا  نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

علیرضا میراحمدی زاده  افزود: کاهش حساسیت مردم و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان  در استان شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به بررسی های جهانی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی نقش مهمی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مبتلایان دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز شمار فوت  دو رقمی در استان فارس بر اثر ابتلا به کرونا  را نگران کننده دانست و گفت: شمار مبتلایان کرونا در استان فارس نیز به شاخص هایی نگران کننده رسیده است .

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تا کنون شهرستانهای شیراز ،  مرودشت؛  کازرون؛  آباده؛ قیروکارزین؛ داراب ، کوار  ؛ ممسنی، زرقان، استهبان، اقلید، پاسارگاد و ارسنجان  ؛ لامرد، فیروزآباد، خرم بید، رستم، بیضا، نی ریز، خرامه و سروستان جانباختگان  بیماری کرونا داشته اند.

علاوه بر این شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، شهرستان های فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، اوز و خنج نیز که دانشگاه و دانشکده های مستقل شمار مبتلایان به کرونا را دراین مناطق اعلام می کنند فوت ناشی از بیماری کرونا داشته‌اند.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون برخی بیماران به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری و دوری از حضور در تجمعات الزامی است.

از دیروز تا امروز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران   در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.