رئیس کمیته گردشگری تاتارستان در دیدار از استان فارس :

شما با چنین داشته های فرهنگی- تاریخی خوشبخت ترین مردم دنیا هستید

  رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در جریان سفر به استان با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در شیراز دیدار کرد. سرگی ایوانف  رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در دیدار روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۸ خود با مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس […]

 

رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در جریان سفر به استان با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در شیراز دیدار کرد.

سرگی ایوانف  رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در دیدار روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۸ خود با مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با ارزشمند دانستن آثار فرهنگی تاریخی ایران گفت : «شما با دارا بودن این داشته های فرهنگی- تاریخی خوشبخت ترین مردم دنیا هستید. »

او اضافه کرد : « ما می خواهیم تعامل بیشتری با کشور ایران و استان فارس داشته باشیم و در این راه باید بین آژانس های تاتارستان و ایران تعامل دو سویه ایجاد شود .»

رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان به بازدیدش از مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد و افزود : « از این پس در مورد مجموعه جهانی و آثار تاریخی اطراف آن به مردم تاتارستان اطلاع رسانی  بیشتری می شود و قطعا این موضوع موجب تفاهم بهتری خواهد شد.»

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت های گردشگری ایران و استان فارس نیز اظهار داشت: « ایران کشوری چهار فصل است و استان فارس ایرانی کوچک است که جنوب آن فاصله کوتاهی با دریا دارد و در بخش دیگری از استان، شهرستان سپیدان با داشتن دومین پیست اسکی  بین المللی کشور واقع شده است. »

او ادامه داد : « استان فارس بیشترین آثار ثبت جهانی را در ایران داراست که شامل مجموعه جهانی تخت جمشید ، مجموعه جهانی پاسارگاد ، باغهای پاسارگاد و باغ ارم شیراز  و ۸اثر محور ساسانی فارس در شهرستانهای کازرون- فیروزآباد و سروستان می باشد .»

امیری اظهار داشت : « استان فارس در صنایع دستی که بعنوان یک کالای لوکس شناخته می شود دارای غنای زیادی است و هم اکنون ما در استان فارس ۲ شهر جهانی داریم که سال گذشته شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت انتخاب شد و چند روز قبل نیز شیراز به فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی پیوست.»

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به  بیان ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی استان فارس پرداخت و گفت : « وجود جاذبه های طبیعی همچون دریاچه های متعدد ، آبشار مارگون و هم چنین وجود ۳فرودگاه بین المللی در این استان می تواند زمینه های رضایت گردشگران را فراهم کند.»

این مقام مسئول به زیر ساختهای اقامتی استان اشاره و ابراز کرد : « استان فارس دارای ۱۰۰ هتل و هتل آپارتمان، ۱۱۵ اقامتگاه بوم گردی و ۱۳۴مهمانپذیر  با ظرفیت ۲۰ هزار تخت اقامتی است و علاوه بر رونق گردشگری استان در حوزه  تاریخی- فرهنگی و جاذبه های طبیعی، گردشگری فارس در حوزه مذهبی و سلامت نیز زبانزد است. »

سرگی ایوانف در ادامه این نشست با اشاره به داشتن ۳ اثر ثبت جهانی یونسکو در تاتارستان بیان کرد : « شهر کازان مرکز تاتارستان قدمتی ۱۰۰۰ساله دارد و پایتخت سوم گردشگری روسیه است  و روز به روز آمار گردشگران ورودی آن بیشتر می شود . »

او ادامه داد : « امیدواریم از طریق معرفی بیشتر آثار ثبت جهانی در دو کشور، تعامل گردشگران از این طریق بیشتر شود. »

او همچنین خواستار استفاده از تجارب ایران و استان فارس در چگونگی ثبت آثار یونسکو شد و اضافه کرد : « هم اکنون پرواز مستقیم تهران به کازان وجود دارد که کمتر از ۳ ساعت گردشگران و مسافران در آنجا خواهند بود . »

امیری نیز با ابراز امیدواری به راه اندازی پرواز مستقیم شیراز -کازان گفت : « این پرواز قطعا برای مردم جالب خواهد بود و راحتی بیشتری در مقایسه به تعویض پرواز را در بر خواهد داشت . »

رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان نیز از رایزنی خود برای انجام این پرواز خبرداد و بیان کرد : « قطعا این اتفاق فرصت خوبی برای تبادل و رونق گردشگری هر دو طرف خواهد بود. »

گفتنی است، پس از این دیدار، سرگی ایوانف از اماکن فرهنگی تاریخی شیراز  شامل مجموعه زندیه ، سعدیه و حافظیه بازدید کرد و بعد از ظهر۱۳ بهمن ماه سالجاری در جلسه با مسئولان دفاتر و آژانسهای خذمات مسافرتی و گردشگری استان فارس به منظور آشناسازی آنها با ظرفیت جهموری تاتارستان شرکت کرد.