نماینده زاهدان:

مردم سیستان و بلوچستان مشکل اسکان دارند

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت سیستان و بلوچستان در سیل اخیر به این منطقه، به ایرناپلاس خبر می‌دهد: جنوب استان سیستان و بلوچستان خصوصا اطراف ایرانشهر و چابهار، مشکلات جدی‌ای وجود دارد. تعداد زیادی از مردم مجبور شدند خانه‌هایشان را ترک کنند. راه‌های مواصلاتی و سیستم مخابراتی در مناطق سیل‌زده […]

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت سیستان و بلوچستان در سیل اخیر به این منطقه، به ایرناپلاس خبر می‌دهد: جنوب استان سیستان و بلوچستان خصوصا اطراف ایرانشهر و چابهار، مشکلات جدی‌ای وجود دارد. تعداد زیادی از مردم مجبور شدند خانه‌هایشان را ترک کنند. راه‌های مواصلاتی و سیستم مخابراتی در مناطق سیل‌زده مشکل پیدا کرده است و مردم با توجه به سرما و هوای بد، خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند که مشکل دارند.

شهریاری با بیان اینکه مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان مشکل اسکان دارند، در ادامه اضافه کرد: در حاشیه شهر زاهدان نیز، خانه‌ها غالبا خشت و گلی هستند که وقتی باران شدیدی می‌بارد، از سقف خانه‌ها آب چکه می‌کند. همچنین در بلوچستان مردم بالای سقف خانه‌هایشان رفته‌اند، اما چون خانه‌ها خشتی، گلی و کپری هستند، ممکن است ریزش کنند.

این نماینده مجلس همچنین اعلام کرد: انواع مشکلات در مناطق سیل‌زده وجود دارد؛ خصوصا اسکان افراد سیل‌زده، وسایل گرمایشی، بازکردن راه‌های مواصلاتی، مواد غذایی و سیستم مخابراتی مردم سیل‌زده باید سریع‌تر اتفاق بیافتد. علاوه بر این بیماران و آسیب‌دیدگانی وجود دارند که هلال احمر از ارگان‌های مختلف و هلی‌کوپترهای سپاه کمک خواستند تا حداقل بتوانند بیماران مناطق سیل‌زده، را جابه‌جا کنند.

او تأکید کرد که هنوز مناطق سیلزده تخلیه نشده است و مردم به شدت نگران هستند.

شهریاری که دیروز در منطقه حضور داشته، همچنین افزود: آقای دکتر لاریجانی قرار است فردا به چابهار بروند و مشکلات را از نزدیک ببینند. همچنین بنده در جلسه‌ای از آقای نوبخت، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه مشکلات را بازگو کردم و قول دادند که دو روز آخر هفته را در مناطق سیل زده حضور پیدا کنند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و گفتند که هرگونه مشکلی باشد، کمک خواهند کرد.

وی در پایان گفت: باید بسیجی مردمی شکل بگیرد تا ارتباطات برقرار شود و نیرو و امکانات زیادی برای برقراری راه های ارتباطی صرف شود.