در نخستین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس مطرح شد؛

بهره‌برداری کامل فاز نخست پروژه بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در هفته شیراز/ پروژه زیرگذر گویم تا پایان سال افتتاح می‌شود

بامداد خبر: نخستین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های ملی و استانی برگزار شد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، نخستین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ با حضور خبرنگاران […]

بامداد خبر: نخستین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های ملی و استانی برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، نخستین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز از اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های ملی و استانی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از این دو پروژه عمرانی بزرگ‌مقیاس گفت: روند کار اجرایی پروژه‌ها در شهرداری شیراز کاملاً روشن است.

سید ابراهیم حسینی با تحسین و تقدیر از اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: روند اجرای کارها مطلوب، رضایت‌بخش و امیدآفرین است.

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در بازدید از نوبت شب دو پروژه بزرگ‌مقیاس زیرگذر گویم و بزرگراه جنوب شهرک حافظ بیان کرد: به دلیل اهمیت زمان اجرای پروژه‌ها، نوبت شب راه‌اندازی شد.

محمدحسن اسدی با تصریح بر اینکه زیرگذر گویم، پروژه‌ای بزرگ، قابل‌توجه و درواقع بحرانی‌ترین پروژه برای شهر شیراز بود که امروز با پیشرفت فیزیکی مطلوب از روند بحرانی بودن آن کاسته شده است، گفت: با تلاش شبانه‌روزی کار تملک و جابجایی تأسیسات مورد مسیر این پروژه انجام شد و تنها فیبر نوری باقی‌مانده که هم‌زمان با اجرای پروژه، این مهم نیز اجرایی می‌شود.

وی همچنین از معاونت فنی و عمرانی و سازمان زیبا، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خواست تا از هم‌اکنون المان‌سازی، زیباسازی و جداره سازی این پروژه را در دستور کار قرار دهند.

شهردار شیراز تأکید کرد: همان‌گونه که دروازه قرآن، مکانی خاطره‌انگیز در ورودی شیراز برای همه هم‌وطنان محسوب می‌شود، باید المان سازی مناسب مشابه آن نیز در پروژه زیرگذر گویم، اجرایی شود.

اسدی همچنین از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به‌عنوان پیمانکار این پروژه قدرانی کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهرداری شیراز همچنین در بازدید از پروژه بزرگراه  ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ عنوان کرد: کار ترانشه برداری، خاک‌برداری و …این پروژه به حجم ۲۰۰ هزار مترمربع با توان بالای شرکت سد و عمران پارس گستر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه کلنگ این پروژه در سال ۹۷ به زمین زده‌شده بود اما حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی هم نداشت و طی یکی دو سال گذشته تاکنون پروژه فعال‌شده است.

اسدی که معتقد به راه‌اندازی نوبت شب اجرای پروژه‌هاست، بیان کرد: از پیمانکار پروژه بزرگراهی محور جنوب خواست فاز اول این پروژه در هفته شیراز به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز تأکید کرد: یکی از کارهای ماندگار در هفته شیراز بهره‌برداری از چنین پروژه‌ها یا آغاز پروژه‌های بزرگ است.

کم‌کاری برخی دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای پروژه‌های عمرانی

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بازدید از پروژه زیرگذر گویم اظهار داشت: این پروژه بزرگ فنی با یک زمان‌بندی مطلوبی در حال اجرا است.

رضا محمدیان ادامه داد: پروژه‌های بزرگی در نقاط مختلف شیراز ازجمله سه پروژه بزرگ مترو، ساخت‌وساز بزرگراه‌ها و زیرگذرها، پارک‌‌ها، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و… در حال اجراست که نشان از اهل کار و پای‌کار بودن تیم مدیریت شهری در سخت‌ترین شرایط دارد.

وی تأکید کرد: شأن مردم شیراز بسیار بالاست و زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های زیربنایی باید در این کلان‌شهر به‌عنوان گل سرسبد شهرهای جنوبی کشور، بیش‌ازپیش تقویت شود تا بهترین شهر جنوب کشور برای زندگی باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از برخی متولیان دستگاه‌های خدمات رسان نیز به دلیل عدم همکاری لازم در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز گلایه کرد و گفت: این مهم موجب تأخیر در اجرای پروژ‌ه‌ها می‌شود.

محمدیان همچنین در خصوص پروژه بزرگراهی جنوب شهرک حافظ نیز گفت: امسال ادامه این پروژه آغاز خواهد تا به مسیر بزرگراه شیراز-اصفهان در قطعه هشت متصل شود.

وی با بیان اینکه این پروژه موازی جاده فعلی شیراز-سپیدان تکمیل خواهد شد تا بخشی از ترافیک را به‌صورت موازی وارد شهر شیراز کند، افزود: تملک مسیر پروژه توسط شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در حال انجام است و با اتمام آن طی سه ماه آینده، امکان ادامه عملیات اجرایی وجود دارد. وی، طول کل مسیر این پروژه را حدود ۱۸ کیلومتر اعلام کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در رابطه با آخرین وضعیت پروژه زیرگذر گویم، گفت: کل سازه زیرگذر، دیواره‌ها، شمع وسط و …به ورودی شهر شیراز اجرایی شده و در اواخر سال گذشته بخش جنوبی این زیرگذر بازگشایی شد.

محمد امین اضافه کرد: در حال حاضر همه عملیات در باند شمالی، باندی که در آینده برای خروج از شیراز به سمت سپیدان طراحی‌شده، قرارگرفته و کارگاه عمرانی فعال است.

وی با بیان اینکه با آغاز سال جدید، نوبت شب اجرای پروژه نیز در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: زیرگذر گویم جزو پروژه‌هایی بود که از دوم فروردین‌ماه فعالیت عمرانی آن مجدداً در چرخه قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: نوبت شب پروژه زیرگذر گویم در ۵ جبهه کاری شامل ۳ جبهه بتن‌ریزی، یک جبهه اجرای خاک‌برداری و یک جبهه اجرای دیوار گذاری فعال‌شده است.

امین اظهارکرد: پروژه زیرگذر گویم ازنظر زمان‌بندی مطابق با برنامه در حال پیشرفت است و تلاش می‌شود تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه با مشکلاتی ازجمله رفع معارض، جابجایی سنگین تأسیسات آب، برق، گاز و مخابرات همراه بود که خوشبختانه بخش اعظمی از آن‌ها انجام شد و مابقی هم‌زمان با تکمیل پروژه در حال رفع است.

به گفته امین، اجرای فیبر نوری شرق فارس که به شمال غرب متصل می‌شود نیز هم‌زمان با اجرای پروژه در دستور کار قرارگرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز طول کل مسیر این پروژه را ۱۹۰۰ متر اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه زیرگذر گویم از یکم آذرماه ۱۴۰۱ آغازشده است.

معاون شهردار شیراز همچنین در رابطه با پروژه بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز بیان کرد: این پروژه یک بزرگراه طولی است که از بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز می‌شود و در کمتر از سه ماه عملیات عمرانی آن انجام شد.

امین ادامه داد: این بزرگراه به‌موازات محور شیراز-سپیدان آغاز می‌شود و از پشت شهرک گلستان عبور می‌کند و درنهایت به قلات منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: فاز نخست این پروژه به مساحت ۴ کیلومتر از پل حافظ به سمت تقاطع آفرینش اردیبهشت‌ماه امسال و در هفته شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شهردار شیراز یادآور شد: مکاتباتی با شرکت توزیع برق برای تأمین روشنایی این مسیر و تقدیم آن به شهروندان انجام‌شده است.

امین اضافه کرد: عملیات راه‌سازی این پروژه نیز با توان بالایی شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت در ۲ نوبت روز و شب در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر و پیمانکار پروژه بزرگراهی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ نیز گفت: مسیری که در آینده‌ای نزدیک زیر بار ترافیک خواهد رفت، ۴ کیلومتر از ابتدای بزرگراهی محور جنوب شهرک حافظ است که شامل ۳ کیلومتر مسیر مستقیم همراه با اتصالات تقاطع سپهر و آفرینش می‌شود و سهم عمده‌ای در کاهش بار ترافیکی منطقه ایجاد خواهد کرد.

تواضع بابیان اینکه ادامه مسیر نیز نقش مهمی در آزادی سازی ترافیک محور شیراز- اصفهان خواهد داشت، گفت: اکنون کار در مرحله انتهایی و روسازی است.

وی از حمایت‌های شهردار شیراز تقدیر کرد.