تعطیلی یک مرکز غیر مجاز ارائه خدمات پوست و زیبایی در فراشبند

بامداد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند، از تعطیلی یک مرکز غیر مجاز به دلیل انجام اقدامات مداخله جویانه در امور پزشکی و درمانی و تهدید علیه سلامت عمومی در این شهرستان، خبر داد . به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، دکتر «حسین شکاری» گفت: پیرو گزارش ‌های دریافتی مبنی بر […]

بامداد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند، از تعطیلی یک مرکز غیر مجاز به دلیل انجام اقدامات مداخله جویانه در امور پزشکی و درمانی و تهدید علیه سلامت عمومی در این شهرستان، خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، دکتر «حسین شکاری» گفت: پیرو گزارش ‌های دریافتی مبنی بر ارایه خدمات پوستی در زمینه تزریق ژل و بوتاکس در یک منزل مسکونی در فراشبند، پس از انجام تحقیقات کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مشخص شد فردی بدون داشتن مدرک مرتبط و بدون دریافت مجوزهای لازم، اقدام به فعالیت در حوزه پوست و زیبایی می کند.

او افزود: در همین راستا با هماهنگی واحد حقوقی شبکه و پس از دریافت مجوز قضایی، کارشناسان نظارت بر درمان و بهداشت محیط، به محل مراجعه و بر اساس قوانین و مقررات و در راستای پاسداری از سلامت عمومی شهروندان، وسایل و تجهیزات موجود در این مرکز جمع آوری و این مرکز غیر مجاز تعطیل شد و متصدیان آن نیز بازداشت شده و پرونده آنها نیز برای گذراندن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند، جلوگیری از ادامه فعالیت این واحد را در راستای حفظ سلامت افراد جامعه عنوان و تاکید کرد: شبکه بهداشت و درمان فراشبند با افرادی که اقدام به مداخله در امور بهداشتی و درمانی می کنند، قاطعانه و بر اساس قانون برخورد می کند.

دکتر شکاری با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت درمانی باید از سوی افراد دارای صلاحیت در مراکز درمانی انجام شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز یا تخلفات درمانی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۸۱۹ به صورت شبانه روزی گزارش دهند تا با افراد متخلف در این حوزه بر اساس قانون برخورد شود.

او همچنین از همکاری پلیس اطلاعات و اماکن و مراجع قضایی و پیگیری کارشناس امور حقوقی، کارشناس نظارت بر درمان و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این راستا تقدیر کرد.