بیش از یک‌میلیون و ۳۱۱ هزار نفر از اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بازدید کردند

بامداد خبر:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان فارس به یک‌میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، دکتر محمد ثابت اقلیدی امروز دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: آمارهای […]

بامداد خبر:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان فارس به یک‌میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، دکتر محمد ثابت اقلیدی امروز دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: آمارهای ارائه‌شده این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز یازدهم فروردین‌ماه و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۹۳ هزار و ۴۶۵ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۳۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۱۶ هزار و ۶۵۰ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.
ثابت اقلیدی گفت: در روز گذشته بیش از ۲۲ هزار و ۵۲ نفر از مجموعه فرهنگی حافظ و ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۳ هزار و ۷۱۴ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.
او تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.