در 29 اسفند ۱۴۰۲ انجام شد؛

انجام ۷۲۱ ماموریت امدادی توسط اورژانس فارس

بامداد خبر: در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه که با حضور دکتر «سید وحید حسینی»، رئیس دانشگاه برگزار شد، گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ توسط اعضای این ستاد ارائه شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از […]

بامداد خبر: در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه که با حضور دکتر «سید وحید حسینی»، رئیس دانشگاه برگزار شد، گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ توسط اعضای این ستاد ارائه شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مجموع ۷۲۱ ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، ۱۰۴ مورد مربوط به سوانح ترافیکی بوده و نیز در این سوانح، ۲۷۱ نفر مصدوم شدند که ۱۸۸ مصدوم بستری شده و ۸۳ مصدوم به صورت سرپایی مداوا شدند.
همچنین در شبانه روز گذشته، ۶ نفر با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند که توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.
در بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲، به ۱۱ هزار و ۹۳۳ مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان خدمت رسانی شد که از این تعداد، ۳۰۳ مورد مربوط به علایم تنفسی، ۳۴۵ مورد مربوط به علایم گوارشی و ۴۱۰ مورد نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است، همچنین ۳۱۶ عمل جراحی در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان انجام شد.
هزار و ۱۴۱ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس در این بازه زمانی انجام شد که با معرفی ۱۷ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان و معدوم سازی ۴۵۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.
همچنین به ۴ هزار و ۷۴۱ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس در بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ خدمت رسانی شده است.
در این بازه زمانی، ۵۸ مورد بازدید مربوط به حوزه غذا و دارو بوده که توسط کارشناسان این معاونت از سطح داروخانه های استان انجام شد، همچنین ۱۵ مورد مراجعه به میز خدمت معاونت غذا و دارو گزارش شده است.